کد مطلب: ۵۷۲۸۱۶

ترامپ: ما خاورمیانه را ویران کردیم/ بزرگترین شرمساری تاریخ آمریکا!

ترامپ: ما خاورمیانه را ویران کردیم/ بزرگترین شرمساری تاریخ آمریکا!

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا در اظهاراتی خارج شدن سربازان آمریکایی از افغانستان در دوره دولت جو بایدن را بزرگترین شرمسازی در تاریخ آمریکا خواند.

به گزارش تجارت‌نیوز، به گفته دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا، کشورش «ثروتی هنگفت» را به سربازان ارتش افغانستان پرداخت کرده و به نوعی به آنها برای جنگیدن «رشوه می‌داد.»

ترامپ گفت: وقتی چین این را تماشا می کند بسیار خوشحال است و آنها به ما می‌خندند. این بزرگترین شرمساری در تاریخ کشور ما است. آنها دارند می‌خندند. من میلیاردها و میلیاردها دلار از چین بیرون کشیدم، هرگز چنین اتفاقی نمی‌افتد.

ترامپ ادامه داد: آمریکا به سربازان افغان پول زیادی داد بنا براین وقتی که آمریکا از افغانستان خارج شد، افغان‌ها دست از نبرد کشیدند.

او گفت: افراد متفاوت زیادی به من اطلاعات بسیاری بدی دادند. حقیقت این است که آنها جزو سربازانی در جهان با بالاترین سطح حقوق بودند. آنها به خاطر چک حقوق کار می‌کردند چون وقتی ما این کار را متوقف کردیم و به مجرد این که خارج شدیم آنها دست از نبرد کشیدند. همه شجاع هستند اما حقیقت این است که کشور ما ثروت هنگفتی را به سربازان افغان پرداخت می‌کرد بنابراین ما به نحوی به آنها برای نبرد رشوه می‌دادیم.

ترامپ در ادامه بودجه سالانه‌ای که آمریکا برای عملیات در افغانستان صرف می‌کرد را با بودجه ارتش روسیه مقایسه کرده و گفت: ما ۴۲ میلیارد دلار در سال بودجه صرف می‌کردیم. من می‌دانم روسیه ۵۰ میلیارد دلار در سال برای کل ارتشش خرج می‌کند.

او گفت: من شمار سربازان‌مان در افغانستان را از نزدیک ۲۰ هزار به ۲۵۰۰ رساندم، و آنها قبل از آنکه غیرنظامیان و مترجمان و بقیه مردمی که به ما کمک کرده بودند را خارج کنند سربازان را خارج کردند. من می‌خواستم نظامیان را در درجه آخر خارج کنم و مردم را ابتدا خارج می‌کردم.

دونالد ترامپ با انتقاد تند از جو بایدن و فاجعه‌ای که در کابل روی داده، گفت: بایدن بیش از هر رئیس‌جمهور دیگری در تاریخ و در کنار همکار دموکراتش جیمی کارتر، در بحران گروگانگیری اعضای سفارت آمریکا در تهران، ایالات ‌متحده را تحقیر کرد.

ترامپ گفت که او به رهبران طالبان هشدار داده بود که اگر آمریکایی‌ها در معرض تهدید قرار گیرند، چنان ضربه‌ای به آنها خواهد زد که تاکنون مشابه آن را تجربه نکرده‌اند.

دونالد ترامپ به آویزان شدن مردم افغانستان به چرخ‌های هواپیمای نظامی آمریکا روی باند فرودگاه کابل برای فرار از افغانستان اشاره کرد و گفت: این تصاویر به اندازه‌ای دردناک است که ماجرای هلیکوپترهای جنگ ویتنام را به حاشیه می‌راند.

ترامپ در مورد اشرف غنی، رئیس‌جمهور سابق افغانستان گفت: صادقانه من هرگز اعتماد زیادی به غنی نداشتم. من این صحبت را علنی گفتم. من فکر می‌کردم او یک حقه‌باز تمام عیار است. من هرگز از او خوشم نیامد.

ترامپ گفت: رفتن به خاورمیانه بدترین تصمیم در تاریخ آمریکا بود. ما خاورمیانه را ویران کردیم. هزاران میلیارد دلار پول هزینه کردیم، میلیون‌ها نفر جان باختند و حالا هیچ فرقی با قبل نمی‌کند. اوضاع خیلی بدتر است چون باید آن را از نو بسازید، چون تکه‌تکه شده است.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    این رو خدا ساخته فقط واسه شعار دادن. تو دوره ریاست جمهوریش با فشار ترامپ بود که امریکا با طالبان مذاکره کرد و بهش مشروعیت داد. ولی گند واقعی رو بایدن زد و امریکا رو سوژه خنده دشمناش کرد.

  • ناشناس

    تعریف سازمان ملل متحد:
    مکانی که دارای یک کامپیوتر و یک پرینتر میباشد، و در هر شرایطی مثل جنگ و قحطی و سرکوب مردم و… فقط بیانیه صادر میکنند!!!

  • ناشناس

    ترامپ تنها سیاستمدار درستکار در دنیا بود و هست.

  • ناشناس

    درود به شرفت دونالد ترامپ لایک داری ??

    • ناشناس

      بله دقیقا عشق بود ترامپ ??????

  • ناشناس

    درود بر ترامپ