خبر مهم:

کد مطلب: ۵۱۹۸۸۲

انتقاد همتی به مجلس درباره بودجه ۱۴۰۰

انتقاد همتی به مجلس درباره بودجه ۱۴۰۰

رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه کنترل نقدینگی و تورم مهم‌ترین هدف بانک مرکزی است، اظهار کرد: دولت و مجلس به بودجه ای با توان رشد بالای نقدینگی رضایت دادند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی در یادداشتی اینستاگرامی نوشت: از این که بودجه سال ۱۴۰۰ کشور، با تفاهم نسبی دولت و مجلس تعیین تکلیف و به تصویب نهایی رسید جای شکر دارد.

*فارغ از محاسن و ایراداتی که می‌توان به محتوای بودجه گرفت، یک نکته مشخص شد: همه دولت‌ها و مجالس، علیرغم انتقاد از رشد نقدینگی و تورم، حتی با پرچم اصلاح ساختاری بودجه، نهایتاً به بودجه‌ای با توان رشد بالاى نقدینگی رضایت می‌دهند.

*در حالیکه مجلس محترم همزمان درصدد تصویب طرحی، برای اصلاح ساختار اداره بانک مرکزی، با هدف تقویت استقلال و نیز پاسخگویی بیشتر بانک مرکزی است، اعداد و ارقام بودجه مصوب و تبصره‌های متعدد آن دربرگیرنده احکامی برای تکلیف به بانک مرکزی و سیستم بانکی است که نتیجه آن می‌تواند انتشار پول پر‌ قدرت و رشد نقدینگی باشد.

*کنترل نقدینگی و تورم مهمترین هدف بانک مرکزی است. باتوجه به امکان تشدید رشد نقدینگى از ناحیه بودجه کشور، یکی از راه‌های کنترل رشد نقدینگى نیز تشدید کنترل ترازنامه بانک‌ها است و این شاید در تناقض با تکالیف بودجه و همچنین برنامه خروج از رکود قرار گیرد. بانک مرکزی این انتظار را هم دارد که دولت و مجلس در مسیر کنترل نقدینگی و تورم پشتیبان بانک مرکزی باشند.

همتی 3

آخرین اخبار اقتصادی را از کانال تلگرام تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    اینا همش شعار قصد و نیت ونزوئلایی کردن این مملکته و مثل کره شمالی و افکار طالبان

    • عرفان

      والا

  • ناشناس

    من باچهل وهفت هشت سال تازه فهمیدم که درخت میوه از درخت بید بهتره وقبلا نمیفهمیدم

  • ناشناس

    تو اگه حرف نزنی میگن لالی

  • ناشناس

    خب ناراحتی نداره آقای همتی اگر واقعا جنابعالی و همفکرانتون مثبت اندیش و بفکر منافع کشورید راحت میتونید هر چقدر نقدینگی مضر داخل کشور هست رو به سمت بورس( بازار مفید و موثر اقتصادی کشور) روانه کنید فقط اگر واقعا درستکارید چند وقت از فروش های آبشاری حقوقی ها جلوگیری کن ببین مردم چطوری پول میریزن داخل بورس که شاخص مقاومت حالیش نمیشه دیگه

  • ناشناس

    شما قصد کنترل تورم را دارید که در این 8 سال اخیر از سال 1392 تا 1399 تورم هزار درصدی را بر مردم تحمیل کردید

  • عبدالله

    چرا الکی حرف مفت میزنی.
    چند ساله که نه تنها تورم و نقدینگی را نتوانستی کنترل کنی. بلکه در عدم کنترل نرخ دلار و سکه و مسکن بلائی بر سر این ملت آورید که مغول نکرده بود.

    • ناشناس

      راهکارتو بگو انتقاد کردن که کاری ندارد . هر کاری از دستش برمیامد کرده بالآخره همتی هم جزوی از این سیستم هست معجزه که نمیتونه بکنه

  • ناشناس

    عجب بدبختی داریم از دست همتی اقا ول مان کن تمام خرده شیشه ها زیر پای توست

  • ناشناس

    بی عرضه گی هاتون ودزدی ها همه وهمه اخرش میرسه به رشد نقدینگی.این یه واژه روهم بلد نبودی حتما میگفتن لالی