کد مطلب: ۶۶۵۶۷۴

آبله میمونی از طریق هوا منتقل می‌شود؟

آبله میمونی از طریق هوا منتقل می‌شود؟

به گفته رئیس اداره بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و حیوان وزارت بهداشت ویروس آبله میمونی امکان انتقال از طریق هوا را ندارد اما ممکن است از طریق قطرات تنفسی به فرد منتقل شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، به گفته رئیس اداره بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و حیوان وزارت بهداشت تاکنون هیچ مورد محتمل یا قطعی ابتلا به آبله میمونی در کشور گزارش نشده است.

بر اساس گزارش ایسنا ، بهزاد امیری درباره انتقال هوازی ویروس آبله میمونی، گفت: این بیماری از طریق هوابرد انتقال داده نمی‌شود، اما احتمال انتقال به شکل دراپلت یا قطرات تنفسی وجود دارد.

امکان انتقال هوابرد فقط در مکانی درمانی که منجر به تولید افشانه شود بروز پیدا می‌کند.

وی درباره تاثیر استفاده از ماسک در جلوگیری از انتقال ویروس آبله میمونی از طریق تنفسی، ‌ تصریح کرد: استفاده از ماسک هم می‌تواند موثر باشد.

وی همچنین گفت: انتقال این بیماری از طریق روابط جنسی نیست، بلکه علت انتقال آن تماس نزدیکِ پوستی در زمان رابطه است. در کشورهای اروپایی دسته‌ای از مبتلایان شناسایی شده در بین گروه همجنس‌گرایان بودند.

رئیس اداره بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و حیوان وزارت بهداشت درخصوص روند پایش مرزها در جهت شناسایی موارد مشکوک ورودی بیماری به کشور، اظهار کرد: اکنون مسافران تمامی مبادی مرزی به ویژه از کشورهایی که تاکنون مورد مثبت بیماری آبله میمونی را گزارش کرده‌اند مورد بررسی قرار می‌دهیم.

او ادامه داد: اگر مسافران علائمی مشکوک به بیماری داشته باشند فرد قرنطینه می‌شود و تا زمانی که پاسخ آزمایشش نرسد در قرنطینه می‌ماند تا اقدامات کنترلی انجام شود.

او تاکید کرد: تاکنون هیچگونه مورد محتمل یا قطعی ابتلا به آبله میمونی درکشور گزارش نشده است.

رئیس اداره بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و حیوان وزارت بهداشت، ‌ ادامه داد: آن‌چیزی که موارد مشکوک بیماری را تبدیل به مورد محتمل می‌کند، وجود یک رابطه اپیدمیولوژیک است، یعنی اینکه این فرد به کشورهای بومی این بیماری سفر کرده باشد و یا اینکه فرد در تماس با مسافری از این کشورها قرار گرفته باشد.

این موضوع برایمان بسیار حائز اهمیت است.

بهزاد امیری درباره احتمال از سرگیری مجدد تزریق واکسن آبله، گفت: فعلا دستورالعمل کشوری این نیست که واکسیناسیون انجام شود و درصورتی که نیاز به تزریق واکسن اعلام شود از فرمولاسیون جدیدتری استفاده خواهد شد.

او درخصوص احتمال همه‌گیری آبله میمونی نیز بیان کرد: اینکه آبله میمونی یک همه‌گیری مشابه کرونا ایجاد کند، منتفی است؛ زیرا نوع انتقال و سرایت آن متفاوت است؛ اما اینکه در نقاط محدودی و در بین یک عده خاص باعث ایجاد همه‌گیری شود، احتمال دارد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.