خبر مهم:

کد مطلب: ۵۶۲۰۴۲

شایعات ضد و نقیض، ترکش‌های انفجار در پارک ملت

شایعات ضد و نقیض، ترکش‌های انفجار در پارک ملت

تعدادی شاخ و برگ ریخته پای درختان کاج بدون هیچ اثری از سوختگی یا حتی تخریب؛ این تازه‌ترین تصویر از انفجاری است که بامداد شنبه وحشت به دل ساکنان اطراف پارک ملت تهران انداخت و صدای آن تا کیلومترها آنطرف‌تر نیز شنیده شد. انفجاری که نه خسارتی به بار آورد و نه صدمه‌ای به کسی وارد کرد اما برای چند ساعت جو رسانه‌ای کشور را به هم ریخت.

به گزارش تجارت‌نیوز ، حدود ساعت ۵۰ دقیقه بامداد دیروز بود که صدای انفجاری مهیب، ساکنان محله‌های اطراف پارک ملت تهران را به وحشت انداخت.

صدا از داخل پارک و جایی که درختان کاج و صنوبر و چنار سر به سمت آسمان کشیده‌اند به گوش رسید و به‌دنبال این اتفاق تیم‌های آتش‌نشانی، پلیس و مأموران امنیتی و تیم ویژه چک و خنثی‌سازی راهی محل حادثه شدند.

طولی نکشید که سیل اخبار ضد‌و نقیض درباره انفجار در پارک ملت، سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی را در نیز برگرفت. درحالی‌که برخی از وقوع انفجار و آتش‌سوزی در شمال تهران خبر داده بودند و با انتشار فیلم‌ها و عکس‌های جعلی تلاش می‌کردند ابعادی گسترده و هولناک به حادثه بدهند اما نخستین‌ گزارش‌ها از محل حادثه نشان داد که این اتفاق نه با آتش‌سوزی همراه بوده و نه تلفات انسانی و حتی خسارت مادی داشته است.

به‌گفته سردار حمید هداوند، جانشین فرمانده انتظامی تهران، این حادثه موضوع خاصی نبوده و فقط در یک لحظه صدای انفجاری شنیده شد. وی با بیان اینکه بر اثر این حادثه هیچ ساختمانی تخریب و یا دچار حریق نشده است، گفت: علت وقوع این حادثه در دست بررسی است و به محض دریافت چرایی این انفجار، جزئیات حادثه به اطلاع عموم خواهد رسید.

وی همچنین در واکنش به جوسازی‌های رسانه‌های معاند در رابطه با این موضوع تصریح کرد: کار رسانه‌های ضد‌انقلاب همین جوسازی‌‌هاست و پس از وقوع این حادثه در محل مورد نظر فقط تعدادی برگ و شاخه درخت بر زمین ریخته بود.

اطلاعاتی که سردار هداوند از حادثه می‌دهد، همان تصویری است که صبح روز بعد و با حضور در محل حادثه متوجه آن می‌شویم. انفجار در بخشی از پارک که بیشتر درختان کاج مشاهده می‌شوند رخ داده است.

هر چند پس از حادثه رفتگران اقدام به جاروکردن شاخ و برگ ریخته شده در پارک کرده‌اند اما هنوز برخی از آنها پای درختان کاج دیده می‌شوند.

شدت انفجار تنها به حدی بوده که باعث شکسته شدن شاخه‌های کوچک و جداشدن برگ درختان شده است. اینجا نه اثری از سوختگی است و نه نشانه‌ای از تخریب.

ظاهرا انفجاری که رخ داده چیزی شبیه انفجار یک بمب صوتی بوده و با توجه به زمان وقوع حادثه، هیچ‌کس شاهد ماجرا نبوده و حتی احتمال می‌رود که شاید عده‌ای برای شوخی و سرگرمی دست به این اقدام زده و سپس پارک را ترک کرده‌اند.

منبع: همشهری

مهم‌ترین اخبار حوزه اجتماعی را در صفحه جامعه تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.