کد مطلب: ۱۹۹۰۷۰

اهواز، آبادان و خرمشهر در انتظار سال آبی سخت

اهواز، آبادان و خرمشهر در انتظار سال آبی سخت

استاندار خوزستان گفت: به‌طور حتم سال آینده برای شهرهای اهواز، آبادان، خرمشهر و شادگان سال آبی سختی خواهد بود.

غلام‌رضا شریعتی در حاشیه بازدید از پروژه آبرسانی طرح غدیر با بیان اینکه این پروژه یکی از بزرگترین طرح‌های آبرسانی کشور است، اظهار کرد: عملیات اجرایی طرح آبرسانی غدیر از سال 88 آغاز شد اما تا سال 93 روند اجرایی به صورت کند پیش می‌رفت و امسال پس از دستور رئیس‌جمهور سرعت بیشتری به خود گرفت.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وی خطاب به مسئولان قرارگاه خاتم مبنی بر افزایش سرعت فعالیت پروژه غدیر بیان کرد: از آنجایی که دولت در حال تأمین منابع مالی طرح است و خود را بر اجرا و پایان آن متعهد کرده انتظار می‌رود مجریان پروژه با شتاب بیشتری کار پروژه را دنبال کنند.

استاندار خوزستان با اشاره به زمان باقی مانده تا تابستان سال آینده، بحث خشکسالی در حوزه کارون و کاهش دبی آب رودخانه گفت: به طور حتم سال آینده برای شهرهای اهواز، آبادان، خرمشهر و شادگان سال سختی است.

شریعتی با بیان اینکه تا آنجایی که امکان دارد باید وابستگی خودمان را به کارون به حداقل برسانیم، عنوان کرد: اولین اقدام برای کاهش عدم وابستگی به آب شرب از رودخانه کارون اجرای پروژه آبرسانی غدیر است.

وی بیان کرد: تامین آب شرب سالم از وظایف حاکمیتی و دغدغه دولت است به همین منظور مدیر کل امور شهری استانداری و دفتر فنی زمان ویژه‌ای را برای پیگیری مسائل اجرای پروژه بگذارند.

شریعتی با تاکید بر تامین آب شرب سالم و بهداشتی برای مردم در شهرها و روستاهای اجرای طرح گفت: امیدواریم در 3 تا 4 سالی که دولت با وجود مشکلات اعتباری موجود در کشور تعهد کرده پروژه را به پایان برساند.

وی با بیان اینکه بودجه عمرانی کل استان‌ها بین 40 تا 50 درصد کاهش پیدا کرده است، بیان کرد: بودجه آبرسانی خوزستان در سال 97 افزایش پیدا کرده و نشان دهنده تعهد دولت به اجرا و پایان کار است.

امروز، خط انتقال دارخوین شادگان به طول 25 کیلومتر، خط انتقال قیصریه به حسینیه به طول 88 کیلومتر، تونل آبرسان غدیر، آبگیر سد دز بازدید و ایستگاه پمپاژ ام الدبس) مخازن متعادل کننده) افتتاح شد.

منبع: فارس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.