کد مطلب: ۲۰۹۱۰۷

اولویت وزارت صنعت در سال ۹۷ معدن و اکتشاف است

اولویت وزارت صنعت در سال ۹۷ معدن و اکتشاف است

وزیر صنعت،‌ معدن و تجارت تاکید کرد: حوزه معدن و توجه به اکتشاف معادن، اولویت اصلی این وزارتخانه در سال آینده خواهد بود .

محمد شریعتمداری در نشست با روسای سازمان‌های استانی صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: اصلاح مقررات معدنی در دستور کار است و واگذاری پهنه‌های غیرفعال به مردم برای فعال کردن آن‌ها از مهمترین برنامه‌ها است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، شریعتمداری افزود: سال ۹۷ مشارکت ایدرو و ایمیدرو در پروژه‌های مختلف را بیشتر از سال‌های قبل خواهیم دید، این دو سازمان می‌توانند معادل ۹۰۰ میلیارد تومان از بابت بدهی‌های خود ضمانت‌نامه صادر کنند و تا ۴۹ درصد اجازه مشارکت در پروژه‌های مختلف را دارند.

وی ادامه داد: برنامه توسعه فعالیت‌های صنعت خودرو‌سازی آخرین مراحل ویرایش نهایی خود را طی می‌کند و برنامه توسعه فعالیت‌های صنایع معدنی به خصوص فولاد در ستاد فولاد نهایی شده و تا پایان سال ابلاغ می‌شود.

شریعتمداری با اشاره به اجرای طرح نوسازی ناوگان حمل‌و‌نقل عمومی در سال آینده گفت: این اقدام حرکت قابل توجهی است و سهم ۷۰ هزار دستگاهی هدف گذاری شده برای سال اول این طرح در سال ۹۷ باید محقق شود.

وی تاکید کرد: نوسازی خودروهای سنگین معادن نیز باید در طرح نوسازی خودروهای سنگین گنجانده شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: سازمان توسعه تجارت در اولین فرصت باید با تغییر ساختار مانند سازمان‌های صادراتی دنیا در جایگاه واقعی خود برای حمایت از صادرات قرار بگیرد همچنین در استان‌ها باید به صادرات و تجارت خارجی توجه ویژه شود و بخش‌های صادراتی فعال شوند و همه استانهای کشور سهم صادراتی و هدف گذاری مشخص داشته باشند.

وی گفت: به موضوع آموزش و مدیریت در سال ۹۷ باید توجه ویژه داشته باشیم، ایدرو و ایمیدرو برای کمک به آموزش استان‌ها باید برنامه داشته باشند.

استفاده از ظرفیت اصناف به خصوص صنوف تولیدی، واحدهای کوچک و متوسط (sme) ها در توسعه صادرات موضوع مهم دیگری بود که شریعتمداری در این نشست به آن اشاره کرد و افزود: این مهم باید در اولویت سازمان توسعه تجارت باشد و عملکرد استانها را در این زمینه مورد ارزیابی و بررسی قرار دهد.

ایجاد مراکز تجاری در خارج از کشور و راه‌اندازی فروشگاه‌های بزرگ و زنجیره‌ای و توجه به فعالیت‌های دانش‌بنیان و واحدهای صادرات گرا موضوعات مهم دیگری بودند که به گفته وزیر صنعت، معدن و تجارت باید در دستور کار قرار بگیرد و به صورت جدی در برنامه‌ها دیده شود و برای نوسازی واحدهای صنعتی، باید واحدهای تولیدی صادرات‌گرا و دانش بنیان در اولویت باشد.

وی ادامه داد: استان‌ها دفاتر خود را برای جذب سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی در سطح منطقه خود فعال و باید از کیک سرمایه‌گذاری خارجی بیشترین سهم ممکن را بگیرند و همچنین، همه پرداخت‌ها و مصرف منابع دولتی از جمله مابه‌التفاوت پرداخت سود بانکی باید هدفمند باشد و این پرداختها باید به افزایش ثروت کشور کمک کند.

منبع: شاتا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.