کد مطلب: ۶۴۱۰۸۸

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

عرضه اولیه یک نماد پس از ۵ سال

عرضه اولیه یک نماد پس از ۵ سال

نمادی که یکبار برای ورود به بازار سرمایه ناکام مانده بود، دوباره به جریان افتاده و در آستانه اجرا قرار گرفت و احتمالا همین روزها آماده عرضه اولیه ۱۵ درصدی می‌شود.

شرکت انتقال داده‌های آسیاتک با نماد آسیاتیک، اطلاعیه‌ای جدید در سایت کدال منتشر کرد. بر این اساس احتمالا به همین زودی‌ها این نماد در بازار عرضه اولیه شود.

در این اطلاعیه آماده است که با توجه به اعلام آمادگی شرکت انتقال داده‌‌های آسیاتک برای عرضه سهام در بازار دوم بورس اوراق بهادار تهران مهلت طرح پرسش در خصوص گزارش ارزش‌گذاری شرکت تمدید شد. بنابراین کلیه علاقمندان و سرمایه‌گذاران می‌توانند تا پایان روز چهارشنبه مورخ ۱۷ فروردین ماه می‌توانند سوالات خود را مطرح کنند.

چه خبر از آستانک در بورس

شرکت انتقال داده‌های آسیاتک از حدود پنج سال پیش با سرمایه ۳۰ میلیارد تومانی، آماده عرضه اولیه تقریبا زمستان سال ۹۶ بود. بعد درج نماد به عنوان پانصد و هجدهمین شرکت بورسی به عرضه نرسید.

بعد از منتفی شدن ادغام آسیاتک با شرکت های‌وب در آبان ۹۶ و عدم عرضه اولیه ۱۰ درصدی سهام در فرصت شش ماهه، پذیرش این شرکت هم لغو شد. قرار شد تا فرآیند پذیرش و درج نماد دوباره در سال ۹۷ انجام شود.

اما این اتفاق رخ نداد، تا اینکه فروردین امسال علی صحرایی، مدیرعامل اسبق بورس تهران از منتفی شدن پذیرش و عرضه اولیه آسیاتک به دلیل عدم پیگیری سهامداران عمده خبر داد.

حال پس از حدود پنج سال آسیاتک آماده عرضه اولیه ۱۵ درصدی سهام است.

آسیاتک چقدر سود داد؟

آسیاتک در دوره ۹ ماهه منتهی به آذرماه با رشد ۵۱ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مبلغ ۶۱۸ میلیارد تومان درآمد عملیاتی داشت. سود ناخالص شرکت با ۵۱ درصد رشد به ۲۱۷ میلیارد تومان و سود عملیاتی با ۷۳ درصد رشد به ۱۱۹ میلیارد تومان در این دوره رسیده است.

حاشیه سود ناخالص شرکت بدون تغییر نسبت به ۹ ماهه نخست سال قبل و برابر با ۳۵ درصد است. آسیاتک در این دوره ۹۱ میلیارد تومان سود خالص معادل ۴۵.۵ تومان به ازای هر سهم محقق کرد. این مبلغ رشد ۸۳ درصدی را نسبت به دوره مشابه سال قبل نشان می‌دهد.(نبض بورس)

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    ??????????????

  • علی کرمیان

    چرااسم نمادرا آسیاتیک انتخاب کرده اند به نظرمن آسیاتک که بهتر است

  • ناشناس

    در این روزها که سهام زر ماکارون بعد دو سال زیر قیمت عرضه مانور می ده؟ و جون نداره پنج درصد مثبت رو رد کنه؟ چه عرضه ای؟

  • حق سهامدار

    آیا جناب عشقی به سه وعده اش در سال 1401 عمل میکند؟ قرار بود درسال 1401 دیگر سود سهام بصورت دستی از بانک انجام نشود. قرار بود شرکتها را ملزم کنید سود سالهای قبل سهامداران هم از طریق سجام بهمراه سود امسال واریز کنید.پس کی بخشنامه سازمان بورس به شرکتها برای الزامی شدن این کار صادر میشود؟ قرار بود سازمان بورس با هماهنگی نمایندگان مجلس اصلاحاتی فوری در ماده 240 قانون تجارت انجام دهند که سود سهام سهامداران ظرف 1 تا 2 ماه بعد از مجمع مستقیم از طریق سجام به حساب سهامداران واریز گردد؟یک خط قانون را میخواهید اصلاح کنید.بجای 8 ماه بشود 1 تا 2 ماه.کوه نمیخواهید جابجا کنید.عصر دولت الکترونیک است 8 ماه تاخیر در پرداخت سود سهامداران در قرن 21 جز فساد و رانت و سو استفاده از پول سهامداران چه معنی دارد؟قانون تجارت مربوط به 80 سال پیش است. قرار بود تاکید رهبری بر حمایت از تولید و اشتغال سرلوحه کارتان باشد.چه کاری برای حمایت از سهامدارانی که سرمایه شون را در تولید ملی گذاشته اند انجام دادید؟ تا الان هیچ!

  • ناشناس

    سلام بنده از مسولین خواهش میکنم عرضه اولیه هارو زیاد تر کنند
    خیلی از خونواده ها با سود حداقلی این عرضه ها باز دردی درمون میکنن…

  • ناشناس

    خدا رحم کنه دوباره تبلیغات بورس شروع شد

  • شبنم

    خدا رحم کنه دوباره تبلیغات بورس شروع شد