کد مطلب: ۳۲۳۳۶۷

اوپک: قیمت نفت ایران در این ماه ۲.۳ درصد افزایش یافت

اوپک: قیمت نفت ایران در این ماه ۲.۳ درصد افزایش یافت

اوپک از افت ۱۵۶ هزار بشکه‌ای تولید نفت ایران در اکتبر ۲۰۱۸ برابر با مهر امسال خبر داد و اعلام کرد که قیمت نفت ایران در این ماه به ۷۷.۰۴ دلار در هر بشکه رسیده است.

اوپک از افت ۱۵۶ هزار بشکه‌ای تولید نفت ایران در اکتبر ۲۰۱۸ برابر با مهر امسال خبر داد و اعلام کرد که قیمت نفت ایران در این ماه با افزایش ۲.۳ درصدی به ۷۷.۰۴ دلار در هر بشکه رسیده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، سازمان کشورهای صادرکننده نفت خام در گزارش جدید خود از کاهش 156 هزار بشکه‌ای تولید روزانه نفت ایران در اکتبر 2018 خبر داده است. تولید نفت ایران در ماه سپتامبر 3.452 میلیون بشکه در روز بوده که این رقم در ماه اکتبر یعنی یک ماه قبل از اجرایی شدن تحریم‌های آمریکا علیه ایران به 3.296 میلیون بشکه در روز کاهش یافته است.

بر این اساس تولید نفت ایران در ماه اکتبر نسبت به ماه قبل از آن 4.5 درصد کاهش یافته است که رشد 2.3درصدی قیمت نفت بخشی از زیان ایران بابت افت تولید و صادرات نفت را جبران کرده است.

متوسط قیمت نفت سنگین ایران در اکتبر امسال 77.04 دلار در هر بشکه بوده است که این رقم نسبت به ماه قبل 1.76 دلار یا 2.3 درصد افزایش داشته است. متوسط قیمت نفت سنگین ایران در ماه سپتامبر 75.28 دلار در هر بشکه اعلام شده بود.

متوسط قیمت نفت سنگین ایران در 10 ماهه 2018 نیز 69.59 دلار در هر بشکه بوده که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل 39 درصد رشد داشته است. متوسط قیمت نفت سنگین ایران در 10 ماهه 2017 بالغ بر 50.08 دلار گزارش شده بود.

بر اساس گزارش اوپک، مجموع تولید نفت این سازمان در ماه اکتبر نسبت به ماه قبل از آن 127 هزار بشکه در روز افزایش یافته و به 32.9 میلیون بشکه در روز رسیده است.

هشدار اوپک در مورد کاهش تقاضای نفت در سال 2019

طبق گزارش اوپک تولید نفت در سال 2019 از تقاضای جهانی پیشی می‌گیرد و باعث عرضه بیش از حد نفت در بازار می‌شود.

بر اساس این گزارش در سال 2019 با کند شدن رشد اقتصاد جهان و افزایش سریع عرضه نفت توسط تولیدکنندگان رقیب، با عرضه بیش از تقاضای بازار مواجه خواهیم شد و باید تولید را کاهش دهیم.

اوپک در گزارش ماهانه خود اعلام کرد تقاضای نفت در سال آینده 1.29 میلیون بشکه در روز افزایش می‌یابد که این رقم 70 هزار بشکه در روز کمتر از پیش‌بینی ماه گذشته این سازمان است و چهارمین کاهش متوالی در پیش‌بینی‌های صورت‌گرفته توسط اوپک است.

اوپک در این گزارش نوشت گرچه بازار نفت در حال حاضر به تعادل رسیده است، ولی پیش‌بینی‌های سال 2019 برای رشد تولید کشورهای غیرعضو اوپک نشان می‌دهد که تولید مقادیر بالای نفت از توسعه تقاضای جهانی پیشی می‌گیرد و باعث عرضه بیش از حد نفت در بازار می‌شود.

اوپک در جلسه ششم دسامبر در مورد این سیاست مذاکره می‌کند.

منبع: تسنیم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.