کد مطلب: ۲۸۵۱۹۹

اکتشاف نفتی بزرگ پاکستان در نزدیکی مرز ایران

اکتشاف نفتی بزرگ پاکستان در نزدیکی مرز ایران

شرکت اکسون موبیل به کشف ذخایر نفتی بزرگ در پاکستان نزدیک مرز این کشور با ایران نزدیک شده و این ذخایر ممکن است حتی از ذخایر نفت کویت بزرگتر باشد.

عبدالله حسین هارون، وزیر امور دریایی و امور خارجه پاکستان خطاب به مدیران بازرگانی در فدراسیون اتاق‌های بازرگانی و صنعت پاکستان گفت: اکسون نزدیک مرز ایران عملیات حفاری داشته و این غول آمریکایی نسبت به کشف نفت خوش‌بین است.

به گزارش تجارت‌نیوز،هارون در ادامه افزود: سرمایه گذاران خارجی علاقمندند به پاکستان بیایند به شرطی که این کشور استانداردهای مورد نظر آنها را تامین کرده و آنها را برای سرمایه‌گذاری جذب کند.

اگر این اکتشاف نفتی همان‌طور که پاکستان انتظار دارد، بزرگ باشد این کشور در رده ۱۰ تولیدکننده برتر دنیا و بالاتر از کویت قرار می‌گیرد.

طبق برآورد شرکت BP، مجموع ذخایر نفت قطعی کویت ۱۰۱.۵ میلیارد بشکه در پایان سال ۲۰۱۷ بود. ذخایر نفتی کویت ۶ درصد از کل ذخایر نفت قطعی جهان به شمار می‌رود و این کشور را در میان ۱۰ کشور دارنده بزرگترین ذخایر نفت پس از ونزوئلا، عربستان سعودی، کانادا، ایران، عراق و روسیه قرار می‌دهد.

پاکستان در حال حاضر ۱۵ درصد از تقاضای نفت خود را با تولید داخلی تامین می‌کند و ۸۵ درصد از نیاز این کشور با واردات تامین می‌شود. با واردات بالا و افزایش قیمت‌های نفت در ما‌ه‌های اخیر، پاکستان با کسری حساب جاری هنگفتی مواجه است و بخشی از ذخایر ارزی خارجی خود را برای واردات نفت هزینه می‌کند.

منبع:پرایس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.