کد مطلب: ۲۳۹۴۱۳

ایجاد شغل با نرخ بالای سود تسهیلات بانکی میسر نمی‌شود

ایجاد شغل با نرخ بالای سود تسهیلات بانکی میسر نمی‌شود

یکی از نمایندگان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه وضعیت کسب‌و‌کار در استان مناسب نیست گفت: ایجاد شغل با نرخ بالای سود تسهیلات بانکی میسر نمی‌شود.

علی قربانی شنبه شب در نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی خراسان شمالی اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی، اقتصاد ریاضتی نیست بلکه نسخه درمان در اقتصاد کشورهای مختلف است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، نماینده مردم بجنورد، راز و جرگلان، گرمه، جاجرم و مانه و سملقان در مجلس شورای اسلامی گفت: در سال‌های اخیر رهبر معظم انقلاب نیز بسیار بر مقاوم سازی اقتصاد و رونق اقتصادی تاکید داشته‌اند.

وی اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی به این معنا نیست که همه چیز در داخل تولید شود زیرا ما در همه زمینه‌ها قابلیت و توان نداریم و باید توان و سرمایه را در جایی هزینه کنیم که قدرت رقابت در سطح دنیا برای ما وجود دارد.

وی تصریح کرد: به طور مثال، ایران در زمینه صنایع هسته‌ای، موشک سلول‌های بنیادین توانمندی و قابلیت رقابت دارد و می‌توانیم در ردیف کشورهای برتر باشیم.

نرخ بیکاری دانش آموختگان دانشگاهی بالا است

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه نرخ بیکاری درمیان دانش آموختگان دانشگاهی کشور بیش از سیار اقشار است.

وی افزود: درصد زیادی از بیکاران ما دانش آموختگان دانشگاهی هستند و علاوه بر این، حدود 30 هزار تا 40 هزار اشتغال ناقص و بیکاران پنهان داریم.

قربانی گفت: برای رفع بیکاری، باید تلاش کنیم تا اشتغال پایدار در جامعه ایجاد شود.

وی با اشاره به اینکه نرخ مشارکت اقتصادی در کشور 41 درصد است گفت: این شاخص در ایران با وجود اینکه تا حدی ارتقا یافته و افزایش پیدا کرده اما هنوز مناسب نیست و این رقم در کشورهایی چون مالزی و اندونزی 60 تا 70 درصد است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از مشکلات ما، پایین بودن میزان بهره وری است و این رقم در کشور کمتر از 6 درصد است.

بر اساس آمارهای اعلام شده از سوی استانداری: نرخ بیکاری در خراسان شمالی 9.9 درصد و نرخ مشارکت اقتصادی 45.3 درصداست.

منبع: ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.