کد مطلب: ۱۶۷۸۷۶

ایجاد گفتمان جدید در صنعت آب و برق مبتنی بر مدیریت تقاضا

ایجاد گفتمان جدید در صنعت آب و برق مبتنی بر مدیریت تقاضا

وزیر نیرو با تاکید بر ایجاد گفتمان جدید در صنعت آب و برق مبتنی بر مدیریت تقاضا، گفت: آنچه در تحقق این مسیر ناهموار به عنوان ظرفیت اصلی مجموعه شناخته می‌شود وجود سرمایه نیروی انسانی متخصص است.

رضا اردکانیان در مراسم تودیع و معارفه وزیران نیرو با تاکید بر اینکه در تلاش برای تقویت ظرفیت‌های سرمایه‌ اجتماعی هستیم، ادامه داد: نباید در این بین از نقش بسیار مهم افرادی غافل شویم که در مجلس شورای اسلامی به عنوان نمایندگان منتخب مردم علاوه بر نظارت به عنوان بخشی از راه حل شناخته می‌شوند.

به گزارش تجارت‌نیوز، وزیر نیرو تاکید کرد: همانگونه که ریاست جمهوری در مجلس شورای اسلامی تاکید بر سخن گفتن از تدبیر در وزارت نیرو داشته و این وزارتخانه را وزارت تدبیر دانسته اند ما نیز مطمئنا با توجه به اینکه آب امروزه به اولویت نخست کشور مبدل شده است باید بدانیم که این مایع حیاتی نیز به تدبیر نیاز دارد.

اردکانیان مدیریت تقاضا را عرصه وسیعی دانست و افزود: باید با تعامل مناسب با تمامی ذی‌نفعان در تمامی سطوح برنامه‌های مرتبط با این عرصه را به پیش ببریم که مطمئنا در این عرصه حمایت، پشتیبانی و هدایت دولت بسیار مددکار ما خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: در مسیر رویایی با چالش‌های آب در تلاش برای ارتقای سطح مفاهمه و تعامل در سازمان دولت، ظرفیت سازی ساختار نیروی انسانی برای اصلاح مصرف و مدیریت تقاضا، بهره‌برداری بهینه با تکیه بر پایداری منابع زیست محیطی، تمرکز بر احیا و تعادل‌بخشی آب‌های زیرزمینی، اولویت‌بندی طرح‌ها با رعایت تمامی مولفات زیست‌محیطی، اقتصادی و اجتماعی، توجه و تاکید بر توسعه و تجهیز شبکه تولید، جمع‌آوری و پایش آمار و اطلاعات خواهیم بود.

وزیر نیرو در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع انرژی اشاره کرد و افزود: ما امروزه در کشور با چالش‌های جدی در بخش کشور همچون رشد مصرف، بالا بودن تلفات شبکه، انباشت بدهی و فرسودگی شبکه توزیع مواجه هستیم.
اردکانیان اظهار امیدواری کرد بر اساس برنامه تقدیمی، استفاده از راهکارهای مناسب و بهره‌گیری از توان تمامی فعالان صنعت برق به سمت حل چنین چالش‌هایی حرکت خواهیم کرد.

وی از ارتباط با گروه‌های مختلف مردم و تشریح دستاوردهای دولت سخن به میان آورد و افزود: از این پس به میزان گسترده‌تر نقش مجموعه‌های مردم‌نهاد در تدوین اهداف و برنامه‌های وزارت نیرو تعیین خواهد بود. همچنین در این دوره در تلاشیم تا با همکاری نزدیک با سازمان‌های مرتبط به ویژه جهاد کشاورزی و حفاظت از محیط زیست آنچه را که مورد تاکید و توجه دولت بوده است، عملیاتی کنیم.

وزیر نیرو در پایان اصلی‌ترین سرمایه وزارت نیرو را سرمایه نیروی انسانی آن دانست و گفت: در این دوره شایسته‌گزینی در سرلوحه فعالیت‌های ماست تا بتوانیم از بهترین فرزندان سرزمین خود برای خدمت به مردم کشور در عرصه مهم ارائه آب و برق مطمئن و پایدار بهره ببریم.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.