کد مطلب: ۱۶۲۴۲۵

رئیس دبیرخانه ستاد حمایت از مشاغل خانگی خبر داد

ایجاد ۲۰ هزار فرصت شغلی جدید با اختصاص تسهیلات ۲۰ میلیون تومانی

ایجاد ۲۰ هزار فرصت شغلی جدید با اختصاص تسهیلات ۲۰ میلیون تومانی

رئیس دبیرخانه ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی با بیان اینکه سقف اعتبارات هر کس ۲۰ میلیون تومان است گفت: مجموع اعتبار این طرح برای کل کشور ۸۰۰ میلیارد تومان برآورد شده است، این تسهیلات ۳ ساله و با سود ۴ درصد به متقاضیان تعلق می‌گیرد.

مهناز امامداری، رئیس دبیرخانه ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی وزارت کار درباره اجرای طرح توسعه مشاغل خانگی، اهداف و کارکردها گفت: بر اساس مطالعات صورت گرفته در زمینه اشتغالزایی و بازدیدهای میدانی به این نتیجه رسیدیم که یکی از راه‌های اشتغالزایی برای جمعیت بیکار کشور، توسعه مشاغل خانگی است.

به گزارش تجارت‌نیوز، وی با اشاره به اینکه در گذشته برای رصد متقاضیان اشتغالزایی در خانه، ثبت نام در سامانه اشتغالزایی صورت می‌گرفته است، گفت: در حال حاضر ما خود را مکلف کرده‌ایم تا افراد حقیقی و حقوقی توانمند را ابتدا شناسایی و بعد مورد حمایت قرار دهیم.

رئیس دبیرخانه ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی وزارت کار با اشاره به روند عضویت در این طرح افزود: در مشاغل خانگی کسانی ثبت نام می‌کنند که توانمند هستند که بعد از تایید طرح و توانمندی متقاضی، جهاد دانشگاهی به میدان آمده و استعدادسنجی می‌کند، بعد از ارزیابی دانش فرد، در صورت نیاز آموزش‌های لازم به متقاضی داده می‌شود که طیف این آموزش‌ها متنوع و بیشتر درباره شناخت بازار و فروش محصول است.

امامداری اظهار داشت: وزارت تعاون مجری اجرای طرح توسعه مشاغل خانگی است. این آموزش‌ها کوتاه‌مدت است، ما بحث «تیم‌سازی» را به شدت دنبال می‌کنیم و قرار است تا پایان سال این پروژه را تکمیل کنیم. به این ترتیب ایجاد 20 هزار شغل در 8 استان کشور حداقل برآورد ما برای اشتغالزایی در کشور است.

وی با بیان اینکه اینکه با پیگیری‌های صورت گرفته ممکن است دو استان دیگر هم به این 8 استان اضافه شوند، گفت: اما در مجموع قرار است کل 31 استان کشور زیر پوشش این الگو قرار گیرد. در صورت سرعت عمل جهاد دانشگاهی در ارائه آموزش‌های لازم، وزارت کار آمادگی دارد تا گروه دوم را هم تا پایان سال فعال‌سازی کند.

هر رشته متناسب با آن شهر مشاغل خانگی توسعه می‌یابد

رئیس دبیرخانه ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی وزارت کار با بیان اینکه مزیت نسبی از اولویت‌های اصلی اجرای این طرح در شهرستان‌های مختلف است، گفت: ما به سراغ رشته‌هایی می‌رویم که در مناطق و شهرستان‌های مختلف دارای این ویژگی بوده و با توجه به اینکه هر شهرستان برای یک حرفه مناسب و مستعد است؛ هر طرح ویژه همان شهرستان اجرا می‌شود.

امامداری در ادامه با اشاره اینکه تنها افرادی تسهیلات لازم اشتغالزایی در این الگو را می‌گیرند که کاملا به حرفه مورد نظر مسلط باشند و در کنار آن بازاری هم برای عرضه محصول داشته باشند، گفت: مجموع اعتبار این طرح برای کل کشور 800 میلیارد تومان برآورد شده است، این تسهیلات 3 ساله و با سود 4 درصد به متقاضیان تعلق می‌گیرد.

وی با بیان اینکه متقاضیان می‌توانند غیرحضوری و از طریق سامانه مشاغل خانگی، نسبت به ثبت نام و ارائه طرح خود اقدام کنند، گفت: کسانی که به اینترنت دسترسی ندارند می‌توانند از طریق پست‌بانک‌ها که به سامانه وصل هستند، نسبت به ثبت درخواست خود اقدام کنند.

امامداری سقف تسهیلات انفرادی را 20 میلیون تومان عنوان کرد و گفت: این مبلغ سال گذشته 5 میلیون تومان بود و اکنون به 20 میلیون تومان افزایش یافته است. ما سه نوع متقاضی مشاغل خانگی را تعریف کرده‌ایم؛ نخست متقاضیان مشاغل انفرادی که در این شیوه فرد به تنهایی مسئولیت کار از آغاز چرخه تولید تا بازار را برعهده دارد، گروه دوم کسانی هستند که نیازمند حامی برای فروش محصولات هستند و گروه سوم نیز افرادی هستند که از این افراد پشتیبانی می‌کنند.

رئیس دبیرخانه ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی وزارت کار با بیان اینکه در فعالیت‌های شبکه‌ای، امنیت شغلی بیشتر از اشتغال انفرادی است، اظهار داشت: برای راه‌اندازی مشاغل خانگی اعتبار اولیه حداقلی است، ما با تکیه بر این ویژگی بر توسعه برندسازی، اشتغال شبکه‌ای و نیز توجه ویژه به بخش خصوصی تاکید داریم.

منبع: تسنیم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.