کد مطلب: ۱۳۵۵۵۴

ایران و ارمنستان یادداشت تفاهم همکاری حفظ نباتات و قرنطینه گیاهی امضا کردند

ایران و ارمنستان یادداشت تفاهم همکاری حفظ نباتات و قرنطینه گیاهی امضا کردند

در جریان مذاکرات محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی و ایگناتی آراکلیان وزیر کشاورزی ارمنستان که روز سه شنبه در ایروان انجام شد، یادداشت تفاهم همکاری در زمینه حفظ نباتات و قرنطینه گیاهی بین سرویس دولتی امنیت غذایی وزارت کشاورزی این کشور و سازمان حفظ نباتات ایران، امضا شد.

به گزارش تجارت‌نیوز، در این دیدار که سیدکاظم سجادی سفیر ایران نیز حضور داشت، طرفین پیشنهادهای مطرح برای گسترش همکاری های دو کشور در حوزه کشاورزی و صنایع وابسته را بررسی کردند.

آراکلیان وزیر کشاورزی ارمنستان، یادداشت تفاهم امضا شده را فرصتی برای فعالان اقتصادی و شرکت‌های دو کشور خواند تا با مسیری مشخص‌تر و سهولت بیشتر به همکاری، تجارت، صادرات و واردات بپردازند.

راه‌اندازی تولید مشترک در عرصه دامپروری و پرورش گیاه، فعالیت مشترک در منطقه آزاد تجاری و واردات کالاهای نیمه‌تمام به این منطقه و تبدیل به کالای نهایی و سپس با استفاده از موقعیت ارمنستان، صادرات آن به کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا محورهای اصلی یادداشت تفاهم امضا شده است.

حجتی نیز در این دیدار وضعیت همکاری‌های دو کشور در حوزه‌های کشاورزی، دامپروری و شیلات را خوب خواند و تاکید کرد که روند این مناسبات باید بیش از پیش پرشتاب‌تر شود.

سجادی سفیر ایران نیز در این نشست، مذاکرات برنامه‌ریزی شده هیات ایرانی را زمینه‌ای برای تحرک بخشیدن به همکاری‌های دو کشور در بخش کشاورزی و دامپروری خواند و گفت که تلاش‌های دو کشور موجب شکل‌گیری پنجره جدیدی در روابط شده است و بی‌شک دستاوردهای آن سال‌های آینده مشخص خواهد شد.

حجتی که دیروز وارد ایروان شد با کاران کاراپتیان نخست وزیر ارمنستان نیز دیدار و مذاکره خواهد کرد و همچنین در جریان این سفر چهار روزه از چند پروژه در بخش‌های مختلف کشاورزی و صنایع وابسته دارای استانداردهای روز بازدید خواهد کرد.

تهران و ایروان که روابط بسیار نزدیک سیاسی دارند، از دی ماه سال گذشته پس از سفر حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی به ایروان، مذاکره با سرژ سرکیسیان همتای ارمنستانی و امضای چندین سند همکاری، اجرای برنامه‌های مختلفی را برای افزایش همکاری‌های اقتصادی و تجاری و افزایش سطح ارزش مبادلات بین دو کشور را در دستور کار دارند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.