کد مطلب: ۱۲۳۷۴۱

ایران ۴.۵ میلیون یورو طلب نفتی دارد

ایران ۴.۵ میلیون یورو طلب نفتی دارد

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران از افزایش تولید روزانه نفت به چهار میلیون بشکه در سال ٩٥ خبر داد و گفت: صادرات نفت خام و میعانات گازی نیز امسال به سه میلیون بشکه در روز ‎می‌رسد. علی کاردر در نشست خبری به مناسبت دهه فجر اعلام کرد: صادرات نفت خام ایران به اروپا در ماه

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران از افزایش تولید روزانه نفت به چهار میلیون بشکه در سال ٩٥ خبر داد و گفت: صادرات نفت خام و میعانات گازی نیز امسال به سه میلیون بشکه در روز ‎می‌رسد.

علی کاردر در نشست خبری به مناسبت دهه فجر اعلام کرد: صادرات نفت خام ایران به اروپا در ماه دسامبر در اوج به ۹۰۰ هزار بشکه در روز رسید.

وی درباره تولید گاز توضیح داد: تولید روزانه گاز در کشور که مرداد ۹۲ بالغ بر ۴۹۰ میلیون مترمکعب بود، هم اکنون به ۸۴۰ میلیون متر مکعب رسیده است.

معاون وزیر نفت با اشاره به افزایش بیش از ۲۵۰ میلیون مترمکعبی تولید روزانه گاز در پارس جنوبی در سال‌های اخیر عنوان کرد: هم اکنون روزانه ۴۸۰ میلیون مترمکعب گاز سبک این میدان تحویل شبکه می شود.

مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران با اشاره به پول نفت ایران که هنوز توسط کشورهای دیگر پرداخت نشده، گفت: ایران به‌طور کلی ۴.۵ میلیارد یورو مطالبات نفتی از کشورهای دیگر دارد.

کاردر افزود: دو میلیارد یورو از پول نفت ایران در حساب هند باقی‌مانده است که برای وصول این مطالبه هیاتی به این کشور اعزام شده و بانک مرکزی در حال انجام فرآیندهای آن است.

وی با بیان این‌که در چین پول مانده نفت نداریم، ادامه داد: حساب‌های ما با این کشور در حال کار است و رسوبی وجود ندارد. علاوه بر دو میلیارد یورو که در کشور هند باقی‌مانده به‌طور کلی ۲.۵ میلیارد یوروی دیگر پول نفت خام ایران در کشورهای دیگر از جمله یونان، مراکش، ایتالیا و غیره موجود است.

به گزارش ایسنا، مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران در مورد ۱۸ میلیارد دلار پول ایران در چین توضیح داد: این ۱۸ میلیارد دلار ربطی به پول نفت ندارد. این ۱۸ میلیارد دلار پولی است که دولت قبل در چین سپرده‌گذاری کرده بود تا این کشور سه برابر این مبلغ را به ایران وام دهد. فعلا نمی‌توان این پول را کاری کرد و ربطی به برجام ندارد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.