کد مطلب: ۵۵۹۲۳۶

هشدار رئیس سازمان هواپیمایی به ایرلاین‌های گران‌فروش

هشدار رئیس سازمان هواپیمایی به ایرلاین‌های گران‌فروش

­رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، به ایرلاین‌های گران‌فروش در زمینه افزایش قیمت بلیت هواپیما، هشدار داده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، تورج دهقانی زنگنه گفت: افزایش قیمت بلیت هواپیما در روزهای اخیر، غیرقانونی و بدون هماهنگی با سازمان هواپیمایی بوده است.

وی تاکید کرد: اگر شرکت‌های هواپیمایی به تذکرات توجه نکنند، به سازمان تعزیرات معرفی می‌شوند.

سازمان هواپیمایی تاکنون چندین بار در مورد افزایش نرخ بلیت هواپیما به ایرلاین‌ها تذکر داده است اما آنها همچنان به این موضوع توجهی ندارند و بر گران کردن بلیت پافشاری می‌کنند ( خبرگزاری صدا و سیما ).

بررسی‌های دوباره در حوزه افزایش قیمت بلیت هواپیما در برخی از مسیر‌ها نشان می‌دهد که ایرلاین‌ها در بسیاری از مسیر‌ها همچنان تمایل به افزایش قیمت بلیت دارند و حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان نرخ‌های خود را بالاتر از نرخ‌های مصوب به فروش می‌رسانند.

طبق بررسی‌های میدانی در سایت‌های فروش بلیت هواپیما همچنان شاهد آن هستیم که ایرلاین‌ها در بسیاری از مسیر‌ها از جمله مشهد و کیش به صورت خودسرانه اقدام به افزایش قیمت بلیت‎ها می‎‌کنند، این در حالی است که تاکنون چندین بار سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور و همچنین وزیر راه و شهرسازی صراحتا اعلام کرده‌اند که ایرلاین‌ها به هیچ عنوان حق افزایش قیمت بلیت هواپیما را ندارند و در صورت افزایش قیمت هم با آن‌ها برخورد خواهد شد.

اما به نظر می‌رسد که تذکر و اخطار سازمان هواپیمایی کشور برای شرکت‌های هواپیمایی مهم نبوده و همچنان سایت‌های فروش بلیت در این بخش مقاومت می‌کنند.

از روز‌های گذشته ایرلاین‌ها در یک اقدام خودسرانه اقدام به افزایش ۴۰ درصدی در تمامی مسیر‌ها کرده بودند که با مخالفت سازمان هواپیمایی کشوری و همچنین فشار رسانه‌ها روبه‌رو شد.

شورای عالی هواپیمایی موضوع افزایش قیمت بلیت را بررسی می‌کند

در همین رابطه چندی پیش هم ذیبخش سخنگوی سازمان هواپیمایی اعلام کرد که تمامی ایرلاین‌ها باید مبالغ اضافی دریافت شده را به مسافران عودت دهند.

او یاد آور شد: هیچ مجوز افزایش پروازی در مسیر مشهد به دستور ستاد ملی مقابله با کرونا برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و پرهیز از سفر‌های غیر ضروری نداده‌ایم.

افزایش قیمت بلیت هواپیما مورد قبول نیست

همچنین محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به سوالی در خصوص افزایش قیمت بلیت هواپیما گفت: هیچ افزایش قیمت بلیتی رخ نداده و در شورای عالی هواپیمایی هم هیچ جلسه‌ای در این خصوص نداشته‌ایم.

او همچنین درباره نحوه تعیین بلیت هواپیما گفت: براساس قانون قیمت، بلیت هواپیما آزاد است و شرکت‌های هواپیمایی براساس عرضه و تقاضا قیمت‌ها را تعیین می‌کنند، اما برای آنکه در حق مردم زیان نشود، ما برای آن کف و سقفی تعیین کرده‌ایم و از این روش بر قیمت بلیت نظارت می‌کنیم ( باشگاه خبرنگاران جوان )

آخرین اخبار حوزه حمل و نقل را در صفحه حمل‌ونقل تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    یکی گفت بابام زیاد حرف میزنه دیگری گفت کسی گوش میده گفت نه گفت پس حرف …..میزنه