کد مطلب: ۷۰۸۹۵۴

ایلان ماسک مالک توییتر می‌شود؟

ایلان ماسک مالک توییتر می‌شود؟

ایلان ماسک پیشنهاد کرد توافق ۴۴ میلیارد دلاری اولیه برای خرید توییتر را ادامه دهد.

به گزارش تجارت‌نیوز ،ایلان ماسک مالک توییتر می‌شود؟

به نقل از ایسنا، چنین توافقی، ایلان ماسک را مسئول یکی از پرنفوذترین پلتفرم‌های شبکه اجتماعی جهان می کند و به ماه‌ها دعوای حقوقی که به برند توییتر صدمه زده و ماسک را برای رفتار دمدمی شهره کرده بود، پایان می دهد.

ماسک که پولدارترین مرد جهان و مدیرعامل شرکت خودروسازی برقی تسلا است، شرکتی را خریداری می کند که ابتدا در آوریل برای خرید آن توافق کرده بود اما اندکی بعد، از این توافق پا پس کشیده بود. وی روز سه شنبه در توییتی اعلام کرد خرید توییتر، بلندپروازی او برای ایجاد یک اپلیکیشن همه منظوره به نام "ایکس" را سرعت خواهد بخشید.

پیشنهاد جدید ایلان ماسک، پیش از برگزاری جلسه رسیدگی به شکایت توییتر از ماسک در ۱۷ اکتبر داده شده است. توییتر در این شکایت به دنبال دریافت حکم دادگاه برای وادار کردن ماسک برای نهایی کردن توافق ۴۴ میلیارد دلاری بود.

ماسک روز دوشنبه نامه ای به توییتر ارسال و اعلام کرد اگر قاضی دِلاویر رسیدگی به پرونده شکایت را متوقف کند، قصد دارد به توافق طبق مفاد اولیه ادامه دهد. یک منبع نزدیک به تیم توییتر، به رویترز گفت: قاضی صبح سه شنبه از دو طرف خواست بعدازظهر به وی گزارش دهند.

هنوز معلوم نیست علت انصراف ایلان ماسک از مبارزه حقوقی با توییتر چه بوده اما بعضی از منابع آگاه به شهادت برنامه ریزی شده ماسک اشاره کرده اند که طی آن ممکن بود حقایق ناخوشایندی برملا شود.
یک سخنگوی توییتر به رویترز اعلام کرد توییتر نامه ماسک را دریافت کرده و قصد دارد قرارداد را با قیمت اولیه، نهایی کند. توییتر درباره این که آیا پیشنهاد ماسک را پذیرفته است، حرفی نزد.

ماسک که یکی از برجسته ترین کاربران توییتر است، در ژوییه اعلام کرد از آنجا که شمار حسابهای جعلی و رباتها بسیار بالاتر از برآورد ارائه شده از سوی توییتر (کمتر از پنج درصد) است، وی از قرارداد خرید توییتر بدون پرداخت خسارت، کنار می کشد.

رباتها، حسابهای اتوماتیک هستند و استفاده آنها، باعث افزایش برآورد شمار کاربران واقعی سرویس می شود که برای نرخهای تبلیغات و ارزش سرویس، اهمیت دارد.

بر اساس گزارش رویترز، تیم حقوقی توییتر ۲۷ سپتامبر اعلام کرد دانشمندانی که از سوی ایلان ماسک به خدمت گرفته شده بودند، شمار حسابهای جعلی در توییتر را ۵.۳ درصد و ۱۱ درصد برآورد کرده اند. بردلی ویلسون، وکیل توییتر به دادگاه اعلام کرد هیچ کدام از این تحلیلرها تاکنون آنچه ماسک به توییتر و دنیا اعلام کرد را تایید نمی کنند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.