کد مطلب: ۳۱۶۵۶۷

بارش باران همراه با رعد و برق در اکثر نقاط کشور

بارش باران همراه با رعد و برق در اکثر نقاط کشور

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: امروز سامانه بارشی به شکل رگبار باران، گاهی رعد و برق در اکثر نقاط کشور ادامه دارد.

فریبا گودرزی، کارشناس سازمان هواشناسی ، درباره آخرین وضعیت آب و هوای کشور اظهار کرد: امروز سامانه بارشی به شکل رگبار باران، گاهی رعد و برق همراه با وزش باد شدید در نوار شمالی کشور در استان های گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی ، نواحی شمالی خراسان رضوی، دامنه های جنوبی البرز در استان های قزوین، البرز، تهران، قم، سمنان و در نواحی جنوب و جنوب غرب استان‌های بوشهر، هرمزگان، خوزستان و در پاره ای نقاط از استان فارس و با شدت کمتر در دامنه زاگرس شمالی و‌ مرکزی ادامه دارد.

به گزارش تجارت‌نیوز، به گفته وی؛ امروز بارش برف در ارتفاعات البرز مرکزی دور از انتظار نیست.

گودرزی ادامه داد: روز یکشنبه بارش باران گاهی رعد و برق همراه با وزش باد شدید در نواحی شمال شرق شامل استان های خراسان رضوی، برخی نقاط خراسان شمالی، دامنه های شمالی البرز شامل گیلان، مازندران، گلستان، دامنه های جنوبی البرز در استان های قزوین، البرز، تهران، قم، مرکزی و جنوب فارس و در نواحی مرکزی استان اصفهان و کرمان خواهیم داشت.

کارشناس هواشناسی ادامه داد: با نفوذ جریانات شمالی روزهای شنبه و یکشنبه دما برای شمال و شمال شرق ۱۰ تا ۱۵ درجه و برای دامنه های جنوبی البرز ۶ تا ۱۰ درجه کاهش می یابد.

وی با اشاره به اینکه امروز آسمان نجف و کربلا با وزش باد همراه خواهد بود، بیان کرد: برای فردا بارش باران در آسمان کربلا پیش بینی می شود.

گودرزی از کاهش ۵ تا ۶ درجه ای دما و بارش باران در مرزهای غربی کشور از جمله چذابه، شلمچه، خسروی و مهران خبر داد.

این کارشناس سازمان هواشناسی در پایان، آسمان امروز تهران را بارانی اعلام کرد و گفت: تا روز دوشنبه بارش باران همراه با افت ۵ تا ۶ درجه ای دما برای تهران دور از انتظار نیست.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.