کد مطلب: ۶۱۴۸۹۷

بارش مرگبار برف در پاکستان/ چند نفر جان باختند؟

بارش مرگبار برف در پاکستان/ چند نفر جان باختند؟

در پی بارش سنگین برف در پاکستان حدود هزار اتومبیل در ارتفاعات شهر موری این کشور گرفتار برف شدند. در این حادثه ۲۱ نفر جان باختند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، هزار اتومبیل که به نظر می‌رسد توریست باشند، برای نگاه کردن بارش برف در بالای تپه‌ای در شهر موری در شمال پاکستان رفته بودند، در برف گرفتار شده‌اند. یک افسر پلیس با همسر و شش فرزندش و یک خانواده پنج نفره نیز در میان جان باختگان هستند.

ارتش می‌گوید بیش از ۳۰۰ نفر را از زیر برف نجات داده است و جاده‌ها را پاکسازی کرده است. به گفته وزیر امور داخلی پاکستان دلیل این اتفاق تعداد بالای مسافران به این ناحیه یعنی شمال اسلام آباد بوده است. بیش از ۱۰۰ هزار اتومبیل به این ناحیه رفته بودند تا از مناظر برفی لذت ببرند. اما روز جمعه رسانه محلی گزارش داد که توریست‌ها در برف گرفتار شده‌اند.

تصاویر و ویدیوها نشان می‌دهد که برف تا روی سقف ماشین‌ها هم جمع شده است. حداقل ۲۱ نفر جان باختند که ۱۰ کودک نیز در میان آن‌ها بودند. به گفته پلیس حداقل شش نفر در ماشین‌های خود یخ زده‌ و جان باخته‌اند. خفگی به علت استنشاق دود دلیل مرگ سایرین اعلام شده است.

به نقل از بی‌بی‌سی ، هنوز هم بارش برف ادامه دارد و توریست‌ها و مردم محلی با مشکلات جدی روبرو هستند. کمبود آب و بنزین یکی از این مشکلات است. سایر مردم محلی برای گرفتار شدگان در برف پتو و غذا فراهم کرده‌اند. افرادی که توانسته‌اند به شهر برسند در ساختمان‌های دولتی و مدارس اسکان داده شده‌اند.

نخنست وزیر پاکستان گفت: «مردم نباید بدون بررسی وضعیت آب و هوا و وسائل ضروری و در هنگام بارش سنگین برف به جاده‌ها بروند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.