کد مطلب: ۱۹۸۴۵۰

بازارهای جهانی همچنان در مسیر کاهش

بازارهای آسیایی در معاملات روز چهارشنبه به روند کاهشی خود ادامه دادند؛ بازارهای وال‌استریت هم پس از درخواست ترامپ برای سرمایه‌گذاری بیشتر در زیرساخت‌ها، افتی محسوس داشتند.

هر چند که ژانویه در مجموع برای بازارهای سهام ما خوبی بود، اما این هفته سرمایه‌گذاران آسیایی در خرید سهام محتاط شدند و دست از معاملات برداشتند تا سودهای آخر ماه خود را دریافت کنند و گزارش‌های کلیدی منتشر شود و بیانیه‌های سیاست‌گذارانی نظیر بانک مرکزی آمریکا اعلام شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، پس از دو روز کاهش متوالی در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه، امروز بورس‌های مهم منطقه‌ای باز هم کاهش یافتند که این کاهش با انتشار آمار ضعیف تولید چین همراه و در نتیجه آمارهای تولید چین در ماه ژانویه به دلیل بدهی و آلودگی در این کشور، پایین‌تر از انتظارات ظاهر شد.

شاخص «شانگهای کامپوزیت» با ۰.۷ درصد کاهش به ۳۴۶۴ واحد رسید و شاخص «هانگ سنگ» هنگ کنگ نیز ۰.۷ درصد کاهش یافت و به ۳۲۳۷۸.۱۴ واحد رسید. در انگلیس شاخص «فوتسی۱۰۰» با ۱.۱ درصد کاهش به ۷۵۸۷.۹۸ واحد رسید.

این بازارها تحت تاثیر بورس‌های وال استریت هم قرار داشتند، جایی که شاخص «داو جونز» با ۱.۴ درصد به ۲۶۰۶۷.۸۹ واحد رسید و بیشترین افت خود را از ماه می سال گذشته تاکنون رقم زد.

معامله‌گران مشغول مطالعه سخنرانی ترامپ و به ویژه فراخوان او برای سرمایه‌گذاری ۱.۵ تریلیون دلاری نوسازی زیرساخت‌های حمل و نقل فرسوده این کشور هستند.

بازارها امیدوارند برنامه هزینه‌ای بتواند محرکی برای بزرگ‌ترین اقتصاد جهان باشد؛ با این حال بازارها زیر فشار افزایش بازده اوراق قرضه وزارت خزانه‌داری هستند، چرا که بیانیه امشب بانک مرکزی آمریکا می‌تواند نشانه‌ای از تسریع افزایش نرخ بهره امسال باشد.

در ژاپن هر چند که اخبار مثبتی از افزایش ۷۳ درصدی سود سامسونگ در سه ماهه چهارم سال و افزایش بیش از حد انتظار تولیدات کارخانه‌های ژاپن در ماه دسامبر منتشر شد اما این چشم انداز مثبت تحت تاثیر محیط جهانی قرار گرفت و شاخص «نیک کی ۲۲۵» توکیو درنهایت با ۰.۱ درصد کاهش به ۲۳۲۶۷.۲۲ واحد رسید.

هر یورو از ۱.۲۴۰۱ دلار به ۱.۲۴۱ دلار رسید، پوند از ۱.۴۱۴۷ دلار به ۱.۴۱۴۳ دلار کاهش یافت و هر دلار از ۱۰۸.۸۱ ین به ۱۰۸.۹۹ ین افزایش یافت.

نفت برنت با ۶۴ سنت کاهش به ۶۸.۳۸ دلار در هر بشکه رسید و نفت «وست تگزاس اینتر مدیت» با ۶۵ سنت کاهش به ۶۴.۵۰ دلار رسید.

منبع: خبرگزاری فرانسه

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.