کد مطلب: ۴۷۲۲۲۶

روز سبز بازارهای سهام جهانی، بورس تهران را مثبت می‌کند؟

روز سبز بازارهای سهام جهانی، بورس تهران را مثبت می‌کند؟

معاملات امروز بازارهای جهانی با سبزپوشی اکثر بورس‌های جهانی همراه بود، این اتفاق آیا می‌تواند بورس تهران را نیز پس از چندین روز مثبت کند؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، در معاملات امروز بازارهای جهانی، ادامه توقف تولید در سواحل خلیج آمریکا از یکسو و افزایش موارد کروناویروس در آسیا و اروپا از سوی دیگر موجب شد تا قیمت نفت روند پیچیده‌ای داشته باشد. هر بشکه نفت برنت در معاملات امروز مجددا به بالای 45 دلار صعود کرد و این در حالی بود که قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت با افتی 9 سنتی به 42 دلار و 53 سنت رسید. افزایش تعداد دکل‌های نفتی فعال در آمریکا و افزایش شمار تلفات ویروس کرونا اگر چه اثری منفی روی قیمت نفت گذاشت اما وقوع طوفان در سواحی خلیج آمریکا و توقف تولید نفت در این منطقه توانست بخشی از این اثر منفی را جبران کند.

تقویت دلار نیز موجب افت قیمت دلار در معاملات اول وقت امروز شد. هر اونس طلا با افتی 0.2 درصدی مجددا به زیر 1930 دلار رسید. اما در ادامه روند نزولی شکسته و اونس بالای 1940 دلار نیز معامله شد. این در حالی بود که تقویت شاخص دلار موجب شده تا قیمت طلا برای دارندگان ارزهایی به جز دلار افزایش پیدا کند.

بازارهای سهام آسیایی نیز امروز روندی مشابه با وال‌استریت داشتند و کمی بالاتر از روز گذشته بازگشایی شدند. روند صعودی شاخص ام‌اس‌سی‌آی سهام آسیا-پاسیفیک به حدی بوده که این شاخص به بالاترین سطح 2 سال اخیر خود نزدیک شده است. شاخص نیکی ژاپن نیز رشدی 1.5 درصدی را تجربه کرد تا روز خوب بورس‌های جهانی به ثبت برسد.

در معاملات فلزات اساسی نیز قیمت‌ها تقریبا ثابت باقی ماند و آلومینیوم، قلع و مس همگی با رشد اندکی مواجه شدند تا حال بازار این گروه همچنان مثبت باشد.

با توجه به معاملات امروز بازارهای جهانی و همچنین روند معاملاتی روز گذشته بورس، به نظر می‌رسد امروز بازار شروعی متعادل‌تر از روزهای گذشته داشته باشد. ادامه خرید حقوقی‌ها که البته اگر در قیمت‌های بالاتر رخ دهد می‌تواند موجب بهبود تقاضا و صعودی‌شدن روند بازار در معاملات امروز شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • یاسر

    تبریک به همه کسانی که صبر کردن و از ترسو ها خواهش میکنم به بورس برنگردند

    • مهدی

      پدر پسر شجاع امیدوارم دو ماه دیگه هم با همین شجاعت دود شدن سرمایه خودت رو قبول کنی?

  • بدبخت ایرانی

    بالاخره سبز شد ملت سف اماده هستش بفرمایید صف خرید

  • مهدی

    هیچ ربطی ندارند چون کل اقتصاد و بازار مالی ایران به دلیل سیاست های غلط داخلی و تحریم های بین المللی از بازار های مالی جهانی جدا شده.

  • ناشناس

    موج 5 صعودی پرشتاب و تند و تیز شروع شده
    سهم ها قفل در صف خرید

    • ناشناس

      بعد از اصلاح عمیق شروع موج اول صعودی از پنج موج الیوت است . دو موج صعودی دیگر هم هست. تا شاخص ۳ میلیون

  • امیر

    نوش جان دوستانی که هم خودشون صبر می‌کردند هم ما رو به صبر دعوت می‌کردند.

  • ناشناس

    قابل توجه اونایی که دیروز گریه میکردند
    الان سبزه بفروشید
    فردا که قرمز شد دوباره اشک نریزید

  • ناشناس

    استاد طریقت ما که فردی فرهیخته و کف بورس و پیشگویی اقتصادی هستند با صراحت زیاد فرمودند بالای شاخص ۲ میلیون بفروشید و زیر ۱ میلیون بخرید ما به گفته ایشان عمل کردیم و دوباره خدمت ایشان رسیدیم و شرایط جدید را عرض کردیم عصبانی شدند و فرمودند صبر کنید حکم ما همان است و بروید وبگذارید هوا بیاید نفسمان تنگ شد شرایط کمی پیچیده هست. ولی اکثر پیشگویهای ایشان درست بوده است. البته هر کسی مختار است راه خود را برود.