خبر مهم:

کد مطلب: ۴۰۷۸۶۹

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

آنالیز بازارها در هفته اول آبان ماه / ثبات نسبی قیمت دلار / سکه و طلا پیشتاز شدند

آنالیز بازارها در هفته اول آبان ماه / ثبات نسبی قیمت دلار /  سکه و طلا پیشتاز شدند

در اولین هفته آبان ماه امسال که تعطیلی دو روز کاری را با خود به همراه داشت، بورس، سکه و طلا روند صعودی در پیش گرفتند و توانستند با بازدهی مثبت بیش از یک درصدی همراه شوند. دلار نیز در هفته‌ای که گذشت کم نوسان ظاهر شد و در نهایت 50 تومان ارزان‌تر شد.

در اولین هفته آبان ماه امسال که تعطیلی دو روز کاری را با خود به همراه داشت، از میان بازارهای مالی تنها دلار بود که بازدهی منفی را به ثبت رساند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در اولین هفته آبان ماه امسال، بورس، سکه و طلا روند صعودی در پیش گرفتند و توانستند با بازدهی مثبت بیش از یک درصدی همراه شوند.

در بین بازارها، تنها دلار بازدهی منفی داشت و دیگر بازارها با رشد همراه شدند. در هفته‌ای که گذشت قیمت دلار کاهش پیدا کرد و همزمان شاخص کل بورس و سکه و طلا با افزایش قیمت همراه شدند.

دلار صرافی ملی که هفته گذشته با کاهش قیمت به سطح ۱۱ هزار و 200 تومان رسیده بود، در هفته جاری نیز کم‌نوسان ظاهر شد. قیمت دلار در چهار روز کاری این هفته در نهایت با کاهش ۵۰ تومانی در سطح ۱۱ هزار و 150 تومان در پایان هفته قرار گرفت.

از سوی دیگر براساس آمارهای سازمان بورس و اوراق بهادار، بازار سهام در دوره مذکور با افزایش قیمت سهام گروه‌های مختلف ظاهر شد، به طوری که شاخص کل بورس با رشد 1.26 درصدی بیش از سه هزار واحد افزایش یافت و در سطح 309 هزار و 661 واحد قرار گرفت.

4567

در بازار فلزات طلایی نیز برخلاف روند هفته گذشته، قیمت طلا و سکه روند صعودی به خود گرفتند.

براساس داده‌های اقتباس شده از شبکه اطلاع‌رسانی طلا، سکه و ارز تهران، در هفته مذکور هر گرم طلای ۱۸ عیار در بازار آزاد با رشد 2.2 درصدی از 393 هزار و 400 تومان در ابتدای هفته به 402 هزار و ۴۰۰ تومان در پایان هفته رسید.

همچنین قیمت سکه بهار آزادی نیز با رشد 2.5 درصدی همراه شد، به طوری که قیمت آن از سه میلیون و 840 هزار تومان در ابتدای هفته به سه میلیون و 939 هزار تومان در پایان هفته رسید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.