کد مطلب: ۵۱۴۶۶۸

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار:

بازار سرمایه ایران تاریخ‌ساز می‌شود

بازار سرمایه ایران تاریخ‌ساز می‌شود

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، از بازیگران و سرمایه‌گذاران خارجی برای حضور و مشارکت فعال در بازار سرمایه ایران دعوت کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، محمدعلی دهقان دهنوی در کنفرانس بین‌المللی تامین مالی که با "رویکرد علمی برای رویارویی با مسائل اقتصادی" برگزار شد، گفت: بازار سرمایه ایران در حال حاضر قدرتی است که در سطح ملی و بین‌المللی باید شناخته شود و ما به عنوان میزبان اعلام می‌کنیم که هر کاری لازم باشد برای بین‌المللی شدن این بازار انجام می‌دهیم.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با تاکید بر اینکه بازار سرمایه کشور در حال تاریخ‌سازی است، افزود: امروز ایران به عنوان عضو آیسکو بخشی از بدنه اصلی تصمیم‌گیری‌هاست و با رعایت استانداردهای نظارتی بین‌المللی، در شکل‌گیری بازاری شفاف و مقاوم در برابر خطرات گام برمی‌دارد.

دهقان دهنوی همچنین با اشاره به همکاری‌های دو جانبه با کشورهای عضو آیسکو خاطرنشان کرد: ما با نهادهای ناظر کشورهای هدف از جمله آلمان، یونان، عمان، چین، کره جنوبی، عراق و هند همکاری‌های درازمدت، عمیق و سازنده برقرار کرده‌ایم.

وی با برشمردن دیگر تلاش‌ها و اقدامات ایران در بین‌المللی شدن بازار سرمایه کشور افزود: عضویت ما در IFSB نیز نمونه‌ای از همکاری ما در زمینه رگولاتوری است. همچنین همکاری‌ها با OIC نمونه ای دیگر از این اقدامات است.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان اینکه بازار سرمایه کشور در سال گذشته با ۱۰ میلیون بازیگر در اقتصاد ملی ایفای نقش می‌کرد، افزود: این در حالی است که الان این رقم به بیش از ۵۰ میلیون نفر رسیده است.

دهقان دهنوی همچنین اظهار داشت: در حالی که سال قبل ارزش معاملات روزانه این بازار حدود ۳۰۰ میلیون دلار بود، در سال جاری این میزان به حدود ۱ میلیارد دلار افزایش یافته است.

وی افزود: در بازار سرمایه داشتن دید بلندمدت اهمیت زیادی دارد و از اصول موفقیت در این بازار است.

خاطرنشان می‌شود: کنفرانس بین‌المللی تامین مالی با "رویکرد علمی برای رویارویی با مسائل اقتصادی" امروز با همکاری کانون نهادهای سرمایه‌گذاری ایران برگزار شد.

آخرین اخبار بورس را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

منبع: سنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • فتح اله

    باشه چشم دو میلیاردمو از بیت کویین در میارم میزارم بورس دود بشه بره هوا و تو به ریشم بخندی

  • ناشناس

    آقای دهقان عزیز همین الان هم بازار سرمایه ایران تاریخ ساز شده تو خبر نداری، مردم دنبال راهی میگردند که یه جوری سرمایه بر باد رفته شونو از بازار بکشن بیرون و در برن

  • ناشناس

    خواهشن جوک نگویید

  • شمس یاوری ساوجی

    جناب رئیس جدید هرچه دل تنگت میخاد بگو ،ولی بدان (گرچه خوب میدانی وهمه اتان نیز خوب میدانید ) که پولی که وارد بورس میشه فقط وفقط بایستی خرج خرید تجهیزات وبهینه سازی و تولید بیشتر وکیفیت بالاتر محصولات کارخانجات شود ونه تامین مالی کسر بودجه وغیره (جرم عمومی عیان وآشکار ) شود .

  • ناشناس

    معلومه که اوضاع بورس خیلی خرابه والا از این حرفها نمیزد

  • ناشناس

    داداش ، شب درازه و قلندر بیدار!

  • ناشناس

    ما که خیری از این بازاز ندیدیم، واقعا خیلی رو دارید!!!

  • ناشناس

    در سقوط ارزش و نابودی سرمایه و روان و سلامت سهامدار،در دنیا و تاریخ بورسهای دنیا،تاریخ ساز بوده و هست…

  • روانبخش فلاحی

    انشالله خارجی ها رو هم بد بخت میکنید

  • ناشناس

    حرف مفت نزن