کد مطلب: ۶۲۲۴۲۳

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

بازار لوازم خانگی ایران همچنان راکد است/ کاهش قدرت خرید مردم

بازار لوازم خانگی ایران همچنان راکد است/ کاهش قدرت خرید مردم

بازار لوازم خانگی ایران همچنان راکد است و گویا قدرت خرید مردم برای تعویض لوازم خانگی فرسوده کاهش یافته. نایب رئیس اتحادیه لوازم خانگی می‌گوید: قشر جوان دیگر توان خرید ساید بای ساید را ندارد و به جای آن یخچال‌فریزر جایگزین شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بیش از یک سال است که بازار لوازم خانگی ایران به دلیل نوسان قیمت دلار راکد است. افزایش قیمت ارز، ممنوعیت واردات و تحریم‌ها، قیمت تمام شده لوازم خانگی را برای مردم بالا برده است.

همین افزایش قیمت در بازار لوازم خانگی سبب شده که مردم لوازم کهنه و قدیمی خود را تعمیر کنند. آیا بازار لوازم خانگی در آستانه شب عید همچنان راکد است؟

نایب رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی به تجارت‌نیوز گفت: با توجه به شرایط اقتصادی، اولویت امروز قشر جوان خرید مسکن است. امسال بازار شب عید نداریم چرا که عروس و دامادها هم فعلا از خرید لوازم خانگی صرف نظر کردند و منتظر نتایج نهایی مذاکرات هستند.

محمدحسین اسلامیان توضیح داد: اکنون به دلیل قیمت بالای لوازم خانگی، به خصوص یخچال ساید بای ساید، عده‌ای یخچال‌های دو قلو یا یخچال فریزر را جایگزین مدل‌های جدید کردند.

قیمت ساید بای ساید ایرانی چقدر است؟

او در مورد شرایط بازار لوازم خانگی ایران ادامه داد: اکنون یک ساید بای ساید ایرانی با قیمت ۲۵ تا ۳۵ میلیون تومان فروخته می‌شود. طبیعی است که قشر جوان در شرایط کرونا و با توجه به کاهش درآمدها، توان خرید کالاهای لوکس را نداشته باشند.

اسلامیان با اشاره به وضعیت تولید تولیدکنندگان گفت: علی‌رغم اینکه ماه‌های پایانی سال را سپری می‌کنیم اما قدرت خرید مردم به شکل قابل توجهی روند کاهشی دارد. تولیدکنندگان قرار شده طبق سنوات هر سال، تا تاریخ ۲۰ اسفند کالای مورد نیاز را به فروشندگان تحویل دهند.

دستور جدید دولت چه شد؟

او درباره جزئیات مرحله چهارم قیمت‌گذاری دستوری در بازار لوازم خانگی گفت: درباره قیمت‌گذاری صنعت لوازم خانگی هنوز با دولت به نتیجه‌ای نرسیده‌ایم. اجرای این طرح به سال آینده موکول شد. درباره این طرح باید راهکارهای کارشناسی شده در نظر بگیریم تا ببینیم این طرح به نفع فروشندگان هست یا خیر؟

براساس این گزارش، دولت سیزدهم جزئیات مرحله چهارم قیمت‌گذاری دستوری را اعلام کرد. این بار لوازم خانگی کوچک و بزرگ هم مشمول این طرح شدند.

پیش‌تر اسلامیان، نایب رئیس اتحادیه لوازم خانگی تهران از توقف طرح درج قیمت دستوری روی کالاهای لوازم خانگی خبر داده بود.

برای مطالعه بیشتر خبر قیمت‌گذاری دستوری لوازم خانگی را بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    قیمت لوازم خانگی با دلار ۳۰ تومنی هستجالبه که شعار تولید داخل میدن ولی نرخش وابسته به دلار هستباید این مونتاژکارها قیمت ها رو به نصف برسونن و از سود نجومیشون کم شه تا مردم توان خرید داشته باشن

  • ناشناس

    یعنی بدون ساید بای ساید و لوازم ارزان و دست دوم نمی شود ازدواج کرد؟!!!
    پس مجرد بمانید تا عبرت بقیه شود که ازدواج می کنند فقط برای لوازم لوکس و گران قیمت نه بخاطر محبت بین زن و شوهر!!!!!

  • ناشناس

    یعنی‌کثیف‌ترازاین‌تولیدکنندگان‌داخلی‌ بخصوص لوازم خانگی‌درکل‌دنیامگه‌وجودداره‌البته‌شرکت‌ایران‌خودرووسایپا