کد مطلب: ۳۸۳۴۱۳

اویل‌پرایس بررسی کرد:

جدیدترین قیمت نفت / واکنش بازار نفت به حملات راکتی در عراق

جدیدترین قیمت نفت / واکنش بازار نفت به حملات راکتی در عراق

انتشار اخبار مربوط به حملات راکتی به شرکت نفت خارجی در بصره عراق از یک‌سو و اعلام ترامپ مبنی بر اینکه در حاشیه اجلاس G20 با رئیس‌جمهور چین دیدار خواهد کرد از سوی دیگر، موجب شد قیمت نفت در معاملات امروز اندکی افزایش یابد.

اعلام ترامپ مبنی بر اینکه در حاشیه اجلاس G20 با رئیس‌جمهور چین دیدار خواهد کرد، به افزایش خوش‌بینی‌ها در مورد پایان جنگ تجاری منجر شد.

به گزارش تجارت‌نیوز به نقل از اویل‌پرایس ، از سوی دیگر، پلیس عراق نیز امروز از حمله راکتی به یک شرکت نفت خارجی در شهر بصره در جنوب شرق عراق خبر داد. بر اساس گزارش‌های رویترز، شرکت‌هایی که در محدوده انفجار فعالیت می‌کنند، اکسون موبیل، شل و اِنی هستند.

انتشار این اخبار موجب شد قیمت نفت در معاملات امروز اندکی افزایش یابد.

به گزارش اویل‌پرایس ، قیمت نفت در هفته‌های اخیر با کاهش 20 درصدی در مقایسه با بالاترین سطح آن در سال 2019 مواجه شده که تحلیل‌گران مهم‌ترین دلیل آن را کاهش تقاضا به دلیل نگرانی‌ها از تشدید مناقشات تجاری و افزایش تعرفه‌ها میان واشینگتن و پکن می‌دانند.

در حالی که تولید شیل آمریکا رشد قابل توجهی داشته، گزارش‌ها نشان می‌‌دهد، واردات نفت آمریکا از کشورهای تولیدکننده اوپک به کمترین سطح 30 سال گذشته، یعنی 1.5 میلیون بشکه در روز رسیده است.

کشورهای اوپک و متحدان غیراوپکی آنها از ابتدای سال جاری میلادی، 1.2 میلیون بشکه در روز از تولید خود را با هدف کاهش ذخایر جهانی و افزایش قیمت کاهش داده‌اند.

نشست اعضای اوپک قرار است یک هفته دیگر در وین برگزار شود. اعضای این کارتل در مورد تمدید توافق کاهش تولید تا پایان سال تصمیم‌گیری خواهند کرد. انتظار می‌رود با توجه به کاهش قیمت‌ها اوپک‌پلاس این توافق را تمدید کند.

با این حال، تنش‌های تجاری، نگرانی‌ها از کاهش رشد تقاضا و بدبینی‌ها در مورد رشد اقتصاد جهانی موجب افت قیمت نفت شده است. تحریم‌های دو کشور ونزوئلا و ایران و عوامل ژئوپلیتیک اما از سقوط بیشتر قیمت‌ها جلوگیری کرده است.

هر بشکه نفت خام برنت در معاملات امروز به 62.29 دلار و هر بشکه نفت خام وست‌تگزاس اینترمدیت با قیمت 54.31 دلار معامله شد.

جدیدترین اتفاقات مربوط به نفت را می‎توانید در سلسله اخبار قیمت نفت تجارت‌نیوز ملاحظه کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.