کد مطلب: ۱۹۴۱۴۵

بازجویی وزیر رفاه اجتماعی اسرائیل هم به اتهام فساد

بازجویی وزیر رفاه اجتماعی اسرائیل هم به اتهام فساد

وزیر رفاه اجتماعی اسرائیل در پرونده‌ای مربوط به همکاری در پرونده تخلفات مالی و دریافت رشوه از شرکت صنایع هوایی این رژیم، مورد تحقیق پلیس قرار گرفت.

منابعی در پلیس اسرائیل احتمال دادند که حاییم کاتس، وزیر رفاه اجتماعی این رژیم به اتهام دست داشتن در پرونده تخلفات مالی و دریافت رشوه از شرکت صنایع هوایی وابسته به ارتش اسرائیل، تحت بازجویی قرار گیرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، به گفته این منابع، پلیس تحقیقات خود را در این زمینه تکمیل کرده و احتمالا به زودی گزارش‌های خود را به دادستانی ارائه می‌دهد.

تحقیقات پلیس به دو پرونده مربوط است، پرونده نخست اتهام کاتس به وادار کردن کارگران صنایع هوایی در پیوستن به حزب لیکود و رای دادن به او در انتخابات ریاست سندیکای کارگران است.

پیش‌بینی می‌شود پلیس درخصوص این پرونده لایحه اتهام پسر کاتس را هم ارائه دهد زیرا او در به عضویت درآوردن کارگران در لیکود دست داشته است.

اما پرونده دوم اتهام کاتس به سوء استفاده از تعدادی از کارگران صنایع هوایی در مرمت منزل شخصی‌اش است.

بازجویی از کاتس بخشی از تحقیقات درباره فساد در شرکت صنایع هوایی است. کاتس تمامی اتهامات را رد کرده است.

براساس تحقیقات پلیس، مسؤولان شرکت صنایع هوایی رشوه دریافت کرده‌اند و علیه برخی کارمندان این شرکت نیز اتهاماتی شامل دریافت رشوه، پول‌شویی، دزدی و خیانت در امانت مطرح است.

این در حالی است که گفته می‌شود اریه درعی، وزیر سابق امنیت داخلی اسرائیل هم در آستانه تحقیقات در زمینه فساد مالی خود و همسرش قرار دارد. همچنین تحقیقات درباره بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل به اتهام دریافت رشوه و خیانت در امانت در حال انجام است.

منبع: العهد

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.