کد مطلب: ۴۷۸۰۷۷

بازدهی ۲۳۲ درصدی بورس طی شش ماه/ دیگر بازارها در نیمه اول سال چقدر رشد کردند؟

بازدهی 232 درصدی بورس طی شش ماه/ دیگر بازارها در نیمه اول سال چقدر رشد کردند؟

در نیمه نخست سال جاری، بازارهای مالی روند صعودی خود را با شیب بسیار تندی ادامه داد‌ه‌اند اما در میان چهار بازاری که مقصد سرمایه‌گذاران است، بورس بیشترین بازدهی و دلار کمترین رشد را از آن خود کرده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در نیمه نخست سال جاری سرمایه‌گذاران بازار ارز حدود 80 درصد، متقاضیان بازار فلزات گران‌بها بیش از 100 درصد و سرمایه‌گذاران بازار سرمایه بیش از 230 درصد سود کردند.

بورس

براساس آخرین نرخ قیمت‌ها در چهار بازار مالی دلار، سکه، طلا و بورس از ابتدای سال تا روز 27 شهریور ماه (حدود شش ماه) بورس بیشترین بازدهی را نسبت به دیگر بازارها ثبت کرده است.

شاخص کل بازار سرمایه که در ابتدای فروردین ماه امسال روی سطح 512 هزار واحدی قرار داشت با رشد 232.8 درصدی طی شش ماه بیش از یک میلیون و 192 هزار واحد رشد کرد.

این شاخص در مرداد ماه تا سطح دو میلیون و 80 هزار واحدی پیش رفت، اما پس از افت و خیزها در پایان معاملات روز پنج‌شنبه 27 شهریور ماه روی سطح یک میلیون و 704 هزار واحدی قرار گرفت.

سکه

قیمت سکه در نیمه اول سال جاری بیش از دو برابر شده و در حال حاضر قیمت آن 12 میلیون و 860 هزار تومان است.

هر عدد سکه بهار آزادی که پیش از شروع سال جاری پنج میلیون و 900 هزار تومان خریدوفروش می‌شد، در این مدت حدود شش میلیون و 690 هزار تومان گران شده که از بازدهی 118 درصدی این بازار خبر می‌دهد.

براساس داده‌های شبکه اطلاع‌رسانی طلا، سکه و ارز، قیمت دلار در پایان هفته چهارم شهریور ماه روی نرخ 12 میلیون و 860 هزار تومانی قرار گرفت.

6 ماه اول

طلا

طلا نیز همانند سکه در نیمه نخست سال 99 با افزایش قیمت همراه شد و در نهایت افزایش قیمت 613 هزار تومانی به ازای هر گرم را به ثبت رساند.

قیمت هر گرم طلای 18 عیار که در ابتدای فروردین ماه امسال 602 هزار تومان بود، با رشد 101.8 درصدی در پایان شهریور ماه به یک میلیون و 215 هزار تومان رسید.

دلار

آخرین بازدهی شش ماهه مربوط به شاخص بازار ارز یعنی دلار است.

قیمت دلار در پایان اسفند ماه سال گذشته حدود 14 هزار و 900 تومان بود که طی این شش ماه 11 هزار و 900 تومان به قیمت دلار افزوده شد که بیانگر رشد 79.8 درصدی است.

براساس نرخ‌های اعلامی صرافی ملی، قیمت دلار در پایان هفته آخر شهریور ماه به 26 هزار و 800 تومان رسید، البته در هفته گذشته دلار مرز 27 هزار تومان را نیز رد کرد.

به جز بورس، دیگر بازارها یعنی دلار، سکه و طلا بیشترین نرخ‌های خود را از ابتدای سال در شهریور ماه به ثبت رسانده‌اند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • مصطفی

    در حال بهترین سرمایه گذاری خرید زمین های ۲۰۰ متری تو شهر پردیس فاز چهار تعاونی بنیان مسکن بام پردیس هستش ، که ۲۲۰ میلیون قیمت داره … سند داره و بهترین فرصت برای سرمایه گذاریه که تا سال آینده چند برابر میشه . من که ۴ قطعه خریدم

    • ناشناس

      خخخخخ ایشالا میفروشی اصلا کسی نفهمید اونجا زمین داریا

  • لیلا

    اونایم که میگن مثبت میخوان سهمشون بفروشن?اونای که میگن منفی یا سهم فروختن یا نوسانگیرن،
    فردامتعادل?

  • ناشناس

    برای بورس باید شاخص هموزن را مدنظر قرار دهید نه شاخص کل. از شما بعید است

  • امیر

    بازدهی نسبتا منطقی ای با شرایط اقتصادی بوده. یعنی تورم ۴۹ درصدی. نرخ بهره ۱۵ درصدی و صرف ریسک ۱۸ درصدی. ۲۰۱٪ بازدهی اصلی باید می بوده. ۳۰ درصد فقط مازاد بوده. در صورت تداوم فاکتورهای کلان اقتصادی مثل شش ماه قبل باز هم شاهد بازدهی بالا خواهیم بود.

  • ناشناس

    سلام تورخدافکرمردم باشیدجونهابالای 40بعدمیگین جمعیت روبه پیری با چه دل خوشی زندگی کنیم