کد مطلب: ۸۰۸۹۲۵

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

بازدهی هفتگی بازار سهام / خروج سنگین نقدینگی از بورس

بازدهی هفتگی بازار سهام / خروج سنگین نقدینگی از بورس

بازار سرمایه سومین هفته اردیبهشت‌ماه برخلاف هفته‌های اخیر روند نزولی داشت؛ این هفته شاخص کل نزول سنگین و بی‌سابقه‌ای را تجربه کرد و حدود 9 درصد کاهش یافت.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بورس تهران دو هفته اخیر را بازدهی مثبت به پایان رساند؛ اما این هفته وضعیت بازار تغییر کرد و شاخص، افت تاریخی را ثبت کرد. به واسطه این افت، میزان ورود نقدینگی به بازار کاهش یافت و شاهد خروج نقدینگی سنگین از چرخه معاملات بودیم.

عملکرد شاخص‌های بازار

شاخص کل بورس در سومین هفته اردیبهشت‌ماه بازدهی منفی 9 درصدی را ثبت کرد. شاخص کل هفته گذشته روی محدوده دو میلیون و 514 هزار واحدی به کار خود پایان داده بود و در پایان معاملات امروز نیز به عدد دو میلیون و 227 هزار واحدی رسید. نکته مهم اینجاست که شاخص کل بورس این هفته ریزش تاریخی خود را ثبت کرد و در یک روز افت بیش از 5.15 درصدی را ثبت کرد.

شاخص هم‌وزن همانند شاخص کل وضعیت بدی را تجربه کرد و در این هفته بازدهی منفی 10.6 درصدی را در کارنامه خود ثبت کرد. بر همین اساس شاخص هم‌وزن از تراز 855 هزار و 877 واحدی در هفته گذشته به 764 هزار و 755 واحدی رسید.

شاخص کل فرابورس نیز هفته نزولی را پشت سر گذاشت؛ شاخص کل این بازار از سطح 31 هزار و 966 هزار واحدی در هفته گذشته به تراز 28 هزار و 824 واحدی در این هفته رسید. در نهایت شاخص کل فرابورس در دومین هفته اردیبهشت‌ماه افت 9.8 درصدی را تجربه کرد.

ارزش معاملات خرد

ارزش معاملات خرد با احتساب ارزش معاملات صندوق‌های سهامی و مختلط بازار نسبت به هفته‌های گذشته کاهشی بود و مجموع ارزش معاملات این هفته به رقم 89 هزار و 234 میلیارد تومان رسید. بر همین اساس ارزش معاملات روز شنبه برابر با 24 هزار و 840 میلیارد تومان، روز یکشنبه برابر با 19 هزار و 279 میلیارد تومان، روز دوشنبه 10 هزار و 16 میلیارد تومان، روز سه‌شنبه 19 هزار و 858 میلیارد تومان و در نهایت ارزش معاملات روز چهارشنبه برابر با 15 هزار و 241 میلیارد تومان بود.

ورود و خروج پول حقیقی

معاملات بازار سهام در سومین هفته اردیبهشت‌ماه به واسطه ریزش شاخص وضعیتی متفاوت را تجربه کرد و بر همین اساس دو روز پول جدید به بازار وارد شد. در روزهای دیگر هفته اما شاهد خروج نقدینگی شدید از بازار بودیم. به این ترتیب روز شنبه دو هزار و 236 میلیارد تومان و روز سه‌شنبه یک هزار و 632 میلیارد تومان ورود پول به بازار انجام شد؛ اما در روز یکشنبه هزار و 51 میلیارد تومان، روز دوشنبه سه هزار و 655 میلیارد تومان و در نهایت روز چهارشنبه دو هزار و 786 میلیارد تومان پول از بازار خارج شد.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه اخبار بورس بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.