کد مطلب: ۶۱۹۳۷۲

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

حضور در مدارس الزامی شد / هشدار متخصصان برای پیک ابتلا به کرونا!

حضور در مدارس الزامی شد / هشدار متخصصان برای پیک ابتلا به کرونا!

در حالی که متخصصان از روند افزایشی موارد ابتلا به اومیکرون خبر داده‌ و می‌گویند احتمالا آخر بهمن ماه پیک ابتلا به اومیکرون باشد، وزیر کشور بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها را به وزیران مربوطه ابلاغ کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، با وجود هشدارهای متخصصصان از افزایش موارد ابتلا به اومیکرون، وزیر کشور بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها را به وزیران مربوطه ابلاغ کرد. همچنین وزیر آموزش‌و‌پرورش نیز گفته مدارس حتما باید آموزش حضوری را از سر بگیرند.

ابلاغیه برای بازگشایی مدارس

روند ابتلا به اومیکرون در کشور رو به افزایش است. بر اساس آخرین اعلام وزارت‌ بهداشت تا روز گذشته ۲۶۰۹ بیمار مبتلا به اومیکرون در کشور شناسایی شده‌‌اند. بر این اساس اصفهان با ۱۳۵مورد ابتلای جدید، شیراز با ۶۲ مورد، البرز با ۲۷ مورد و زنجان هم با ۱۷ مورد، بیشترین آمار شناسایی کرونای اومیکرون در ۲۴ساعت را به‌خود اختصاص داده‌اند.

روز سه‌شنبه نیز محمد علوی، معاون دانشگاه علوم پزشکی اهواز خبر داد که ۹ هزار و ۴۰۰ مورد اومیکرون در خوزستان وجود دارد.

در همین حال احمد وحیدی، وزیر کشور و فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا امروز بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها را به وزیران علوم، تحقیقات و فناوری، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و آموزش و پرورش و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ابلاغ کرد.

نجات آموزش کشور با بازگشایی مدارس؟

یوسف نوری، وزیر آموزش‌وپرورش نیز درباره حضوری بودن مدارس گفت: «تمامی مدارس کشور باز است و باید بصورت حضوری فعالیت داشته باشند.

او با بیان اینکه والدین دانش‌آموزان نیز با مدارس همکاری داشته باشند و دانش آموزان را به مدارس بفرستند، ادامه داد: «۹۵ درصد مدارس دنیا در این مدت باز بوده‌اند اما ما ۱۰۰ درصد تعطیل کردیم و آموزش مجازی داشتیم.»

پیش از این احمد وحیدی، وزیر کشور گفته بود باید برای نجات آموزش کشور این اتفاق در سریعترین زمان ممکن صورت گیرد. همه اینها در حالی است که برخی از مقامات بهداشتی نسبت به افزایش موارد ابتلا به اومیکرون در کشور هشدار داده‌اند.

هشدار متخصصان برای پیک ابتلا به کرونا

مسعود مردانی، عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا روز سه‌شنبه به تجارت‌نیوز گفته بود: «پیش‌بینی ما این است تا اواخر بهمن ماه و اوایل اسفندماه به پیک ابتلا به اومیکرون در کشور برسیم. اگر آن وضعیت اتفاق بیفتد بازگشایی مدارس به صلاح نیست و ترجیحا باید غیرحضوری باشند.»

او همچنین گفت: «کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا هشدارهای لازم را در این مورد داده است. اما چون در حال حاضر میزان ابتلا به کرونا، بستری و مرگ‌ومیر در وضیت بحرانی قرار ندارد، مسئولان با اتکا به این وضعیت این تصمیمات را می‌گیرند.»

روز چهارشنبه نیز نادر توکلی، معاون درمان ستاد مقابله با کرونای استان تهران به ایسنا گفته بود که سویه جدید کرونا در تهران در حال غالب‌شدن است و این موضوع را می‌توان از شمار مراجعه‌ها به مراکز درمانی متوجه شد.

دانش‌آموزان در خطر ابتلا به کرونا؟

به نظر می‌رسد اینکه شدت ابتلا به اومیکرون بالا نیست باعث شده که برخی این سویه را جدی نگیرند. در همین مورد علیرضا ناجی، رئیس مرکز تحقیقات ویروس‌شناسی بیمارستان مسیح‌ دانشوری گفته: «این موضوع که شدت ابتلا در امیکرون بالا نیست نباید مانع از توجه به این نکته مهم شود که این سویه بسیار ایمن‌گریز است و همچنین سرعت انتقال بالای آن می‌تواند منجر به افزایش ابتلا و حتی پیدایش سویه جدیدی شود. همچنین احتمال شدت‌گرفتن بیماری در کودکان و افرادی که بیماری‌های زمینه‌ای دارند نیز وجود دارد.»

پیش‌تر ۲ هزار دانش‌آموز در تهران، ۱۸۰ دانش‌آموز در بویراحمد، ۴۸ دانش‌آموز در قم و ۱۵ دانش‌آموز و چهار معلم در ایلام. حالا باید دید با وجود هشدارهای متخصصان، حضوری بودن مدارس چه تاثیری در روند ابتلا به کرونا دارد.

«عیدمان را سیاه کنید!»

در ادامه نظر برخی از مخاطبان را درباره بازگشایی مدارس در دوره شیوع کرونا می‌خوانید.

«عیدمان را سیاه کنید، آن زمان خوشحال می‌شوید؟ برای من مهم نیست و امتحانات را حضوری دادیم اما تا چند دانش‌آموز بیگناه و مردم بیگناه بخاطر سواد کشور نمیرند و مریض نشوند تعطیل نمی‌شود.»

«لطفا عاقلانه تصمیم بگیرید. دانش‌آموزان ابتدایی نه واکسن زدن دو نه رعایت کردن بلدند. اگر اتفاقی برای آنها بیفتد چه کسی جوابگوست؟»

«تعطیل کنید. امتحان هم که حضوری دادند. روز به روز این بیماری زیادتر می‌شود.»

«آموزش حضوری فقط فقط موجب افزایش بیماری می‌شود و استرس خانواده دانش‌آموزان را افزایش می‌دهد. آموزش غیرحضوری در این وضعیت بهتر است و مدارس اگر تا آخر امسال تعطیل شوند پیک کرونا کاملا می‌خوابد.»

«لطفا مدارس را حضوری کنید ما حضوری می‌خواهیم.»

«مدارس حضوری باشد. دسترسی به گوشی و اینترنت برایمان سخت است.»

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    من ک دانشجو تربیت معلمم منی ک مادر دوفرزند زیر۵سالم چطورمیتونم حضوری برم این یعنی علاوه برجوون خودم جوون دونفر دیگم درخطر

  • ناشناس

    ما از مسئولان خواهشمندیم نسبت به این بازگشایی مدارس بیشتر تجزیه وتحلیل کنند در خانواده هایی هستند افرادی که بیماری زمینه ای دارند خدایی نکرده اگر دانش آموزان ناقل شوند وبه منزل بیایند چه اتفاقی می افتد توی این شرایط اقتصادی وهزینه های بالای درمانی تو رو به خدا به این بیماران که در منزل هستند رحم کنید و مدارس را تعطیل کنید .

  • ناشناس

    فقط میگن واکسن چون خودشون نفعی در واردات واکسن دارن الان سونامی اومیکرون اقای وزیر راه بندازن دیگه بعدش میفرمایند تقصیر مردم بوده

  • ناشناس

    همه داشگاهای کشور اعلام کردن اومیکرون در همه استانها افزایش داره ولی امار اعلامی صدا وسیما افزایش نداره تازه دیروز از ۵ هزار شد ۳ هزار فقط بیشتر از ۳ هزار اومیکرون دارن این نقشه رنگ بندی کزاییتونم که هر چی امار زیاد شه ابی هست معلوم نیست چن هزار باید بگیرن تازرد بشه

  • اسد

    اگه مسولان عاقل باشند مدارس را تعطیل می کنند وگنه با بحران مواجه میشوید مدارسی که ۴۰۰دانش آموز دارد چطور میشه کنترل کرد این همه وایستادین این دوماه را هم تعطیل کنید تا انشالله با خیال ۱۰۰درصدی مردم بچه هاشون که بزرگترین سرمایه زندگی شان است بفرستند مدرسه. وگنه حاضرند بچه شون حتی مردود بشود ولی به مدرسه نفرستند

  • ناشناس

    فرزندم با دودوز واکسن درامتحانات کرونا گرفت ومن را با3 دوز وفرزند دیگرم را با 2 دوز مبتلا کرد 1 ماهه 3 نفر افتاده ایم

  • ناشناس

    امتحانات نهم ودوازدهم توجیه داشت ولی بقیه نه چون فقط مدارس نیست بعضیها عروسی ومسافرت وهمه جا میرن میان مدرسه اون بیگناهی که رعایت قرنطینه را کرده الوده میکنند این کجا انصافه درتالارها ودوطرف استانها هم باید بسته شود نه فقط مدارس

  • ناشناس

    ما از اول ابتلا را ضربدر 10 وفوت را ضرب در7 کردیم امارها درست نیست که ملاک بازگشایی باشد

  • ناشناس

    به خدا تقصیر خود مردم هم هست این همه مسافرت وتالار ومراسمات مختلف مذهبی وکشوری واجتماع وسالگرد و….اگر نگران واقعی بودند این 2 سال ثابت میکردن سرجاشون مینشستن الان عزیزان مارا به این روز نمیانداختندبنده پدر ومادر همسرم با 80 سال سن هرروز مسافرتن ازشهر وخانه ما میگذرند بچه ها راالوده کردن همش شب نشینی وعروسی وعزا وقبرستون وخانه نوییمیرن از مشهذ تافریدونکنار سالی چندبار میرن ومیان ودرتمام شهرها تردد دارن 3 نفر کرونا گرفتیم 1 ماهه درگیریم حرف که میرنیم همسرم داد میکشه تهدید به طلاق میکنه یکی به سالمندا که عمر شیرین 80 و90 ساله کردن بگه بشینید دیگه فکر جون بجه ها وجوونا نیستین؟

  • ناشناس

    آقا ی وزیربهداشت تاکی بایدصبرکنیم چرابه مدارسها نمی روید بچهای که اسمش مشهدهست داره توسرمادرس میخونه ایافرزندشماهم اینطورسختی تحمل میکنند یافقط ادمهای بی پول بایدبدبختی دردنداری رابکشن