کد مطلب: ۲۹۷۴۳۶

بازگشت نیمی از حجاج به کشور

بازگشت نیمی از حجاج به کشور

مسؤول عملیات حج شرکت فرودگاه‌ها با بیان اینکه تاکنون ۱۴ فرودگاه درگیر عملیات پروازهای بازگشت حجاج بوده‌اند، گفت: پروازهای برگشت حجاج در ۷ فرودگاه کشور کماکان در حال انجام‌ است و در ۷ فرودگاه و ۸ استان، پروازها به پایان رسیده است.

سید محمود رضوی، اظهار داشت: تا ساعت ۱۲ روز گذشته، در قالب ۱۶۱ پرواز برگشت، بیش از ۴۴ هزار نفر از زوار بیش از ۵۵ درصد به کشور بازگشتند‌.

به گزارش تجارت‌نیوز، وی ادامه داد: از این ۱۶۱ پرواز ، تعداد ۹۰ پرواز توسط شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران و ۷۱ پرواز توسط شرکت هواپیمایی سعودی انجام شد.

مسؤول عملیات حج شرکت فرودگاه‌ها با بیان اینکه تاکنون ۱۴ فرودگاه درگیر عملیات پروازهای بازگشت حجاج بوده‌اند، بیان کرد: در ۷ فرودگاه کشور پروازهای برگشت حجاج کماکان در حال انجام‌ است و در ۷ فرودگاه پروازها به پایان رسیده است.

رضوی افزود: در استان‌های زنجان، بوشهر، رشت، اهواز، بندرعباس، ارومیه و کرمانشاه پروازهای حج به پایان رسید، البته حجاج ایلامی نیز از طریق فروشگاه کرمانشاه اعزام و پذیرش شدند.

مسؤول عملیات حج شرکت فرودگاه‌ها تاکید کرد: طبق آمار تا ساعت ۱۲ روز گذشته در ۷ فرودگاه و ۸ استان، عملیات حج به پایان رسیده است.

رضوی با بیان اینکه طبق برنامه‌ریزی، پروازهای برگشت حجاج به فرودگاه‌های ساری و یزد از ۱۷ شهریورماه آغاز می‌شود، افزود: همچنین پروازهای برگشت حجاج به فرودگاه تبریز از ۱۹ شهریورماه، فرودگاه گرگان از ۲۰ شهریورماه و فرودگاه بیرجند از ۲۱ شهریورماه، آغاز می‌شود.

مسؤول عملیات حج شرکت فرودگاه‌ها با اشاره به اینکه در فرودگاه‌های امام خمینی (ره) و مشهد همچنان پروازهای برگشت ادامه دارد، اضافه کرد: بیشترین آمار ورود حجاج مربوط به فرودگاه امام خمینی (ره) با ۴۷ پرواز بوده است و پس از آن مشهد با ۳۲ پرواز، در رتبه بعدی قرار دارد.

به گزارش فارس در پروازهای رفت حجاج ۱۵۶ پرواز برای انتقال حدود ۴۲ هزار زائر به فرودگاه مدینه انجام شد‌ و همچنین ۱۵۹ پرواز با حدود ۴۴ هزار زائر به فرودگاه جده رفت؛ از این بین ۱۸۶ پرواز توسط شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران و ۱۲۹ پرواز توسط شرکت هواپیمایی سعودی انجام شد‌.

‌شرکت هواپیمایی سعودی امسال پروازهای فرودگاه‌های مشهد، تبریز، ارومیه، کرمانشاه، گرگان، زاهدان، زنجان، ساری و فرودگاه امام خمینی(ره) را برای اعزام زائران‌ برعهده دارد.

‌ایران‌ایر مسئولیت جابه‌جایی زائران کرمان، اهواز، یزد، بوشهر، رشت، اصفهان، بندرعباس، بیرجند، همدان و فرودگاه شیراز را برعهده دارد و فرودگاه امام خمینی(ره) بین دو ایرلاین مشترک است.

‌سرجمع شرکت‌ هواپیمایی سعودی مسئولیت انجام پروازهای حج از ۸ فرودگاه و ایران‌ایر از ۱۰ فرودگاه را برعهده دارند و فرودگاه امام خمینی(ره) بین دو ایرلاین مشترک است.

‌پروازهای بازگشت همیشه از پروازهای رفت حساس‎تر است، زیرا حجاج پس از یک ماه به وطن باز می‌گردند و خستگی‎هایی دارند و از سویی خانواده‎های آنها نیز چشم انتظارشان هستند و با اشتیاق و تعداد بیشتری برای استقبال آنها به فرودگاه‎ها می‎روند که ضرورت دارد، در این حوزه به دلیل جلوگیری از بروز ترافیک و ازدحام، استقبال‌کننده‌‌های زوار تلاش کنند، به جای آنکه اغلب به فرودگاه بروند، در محله و مساجد مجل از زائران خود استقبال کنند.

منبع: فارس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.