خبر مهم:

کد مطلب: ۷۳۷۴۸۲

جنگ ستارگان در قطر:

۷ نکته جالب درباره دو تیم آرژانتین و کرواسی

7 نکته جالب درباره دو تیم آرژانتین و کرواسی

به بهانه تقابل جذاب آرژانتین و کرواسی در مرحله نیمه نهایی جام جهانی 2022، شاخص‌های مختلف اجتماعی و اقتصادی دو کشور و تیم‌های ملی فوتبال آنها بررسی شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، امشب دو تیم آرژانتین و کرواسی در اولین بازی دور نیمه نهایی بازی‌های جام جهانی 2022 به مصاف یکدیگر می‌روند. این بازی از ساعت 22:30 به وقت ایران، در ورزشگاه لوسیل با سوت دنیله اورساتو، داور مطرح ایتالیایی آغاز می‌شود.

به بهانه این تقابل جذاب، شاخص‌های مختلف اجتماعی و اقتصادی دو کشور و تیم‌های ملی فوتبال آن‌ها در اینفوگرافیک زیر بررسی شده است.

بازی آرژانتین و کرواسی جام جهانی

سلسائو در جمع چهار تیم برتر جام جهانی

تیم ملی آرژانتین مسیر پر پیچ و خمی را تا رسیدن به مرحله نیمه نهایی طی کرده و با پیروزی در بازی امشب می‌تواند یک قدم به قهرمانی در جام جهانی نزدیک‌تر شود.

آرژانتین با هدایت اسکالونی در نخستین گام خود با شکست مقابل عربستان شوک بزرگی به دنیای فوتبال وارد کرد اما در دو بازی بعدی خود، از سد مکزیک و لهستان را با دو گل شکست داد و به عنوان تیم اول از گروه C رقابت‌ها به مرحله بعد یک هشتم نهایی راه یافت.

سلسائو در دور حذفی، ابتدا به مصاف استرالیا رفت و کانگوروها را با نتیجه دو بر یک از پیش روی برداشت. آرژانیتن در مرحله یک چهارم نهایی نیز در یک بازی سراسر هیجان، در وقت‌های قانونی با هلند مساوی کرد تا بازی به وقت‌های اضافه و ضیافت پنالتی‌ها کشیده شود.

تیم ملی آرژانین در ضربات پنالتی با درخشش امیلیانو مارتینز، از سد لاله‌های نارنجی گذشت تا برای ششمین بار در تاریخ جام جهانی به مرحله نیمه نهایی برسد.

تاریخ‌سازی کروات‌ها ادامه دارد

تیم ملی کرواسی در حالی به نیمه نهایی جام جهانی رسیده که تنها یک بازی از پنج بازی که تاکنون انجام داده را در وقت‌های قانونی با پیروزی پشت سر گذاشته است.

کروات‌ها با برد کانادا با نتیجه چهار بر یک و تساوی بدون گل مقابل بلژیک و مراکش پا به مرحله یک هشتم نهایی گذاشتند. شاگردان زلاتکو دالیچ با این نتایج و با کسب 5 امتیاز، به عنوان تیم دوم از گروه F رقابت‌ها صعود کردند.

هر دو بازی کرواسی در مرحله حذفی جام جهانی، با نتیجه یک بر یک به پایان رسید و کروات‌ها موفق شدند در ضربات پنالتی حریف خود را شکست دهند.

کرواسی در مرحله یک هشتم نهایی ژاپن را حذف کرد و در مرحله یک چهارم نهایی، برزیل که از بخت‌های اصلی قهرمانی به شمار می‌رفت را به زانو درآورد تا برای دومین بار متوالی به مرحله نیمه نهایی جام جهانی راه یابد.

حالا باید دید که تیم ملی کرواسی می‌تواند امسال هم مثل سال 2018 به فینال جام جهانی راه یابد و تاریخ‌سازی خود را ادامه دهد یا نه.

آرژانتین و کرواسی به دنبال تحقق یک رویا

آرژانتین و کرواسی امشب در حالی به دیدار یکدیگر می‌روند که در بازی‌های رودررو شرایطی کاملا برابر داشته‌اند. در پنج بازی بین آرژانتین و کرواسی، سهم هر یک از دو تیم دو پیروزی بوده و یک بازی هم با نتیجه مساوی به پایان رسیده است.

آخرین مصاف دو تیم آرژانتین و کرواسی نیز به سال 2018 باز می‌گردد. جایی که کرواسی موفق شد که در گروه D رقابت‌های جام جهانی 2018 روسیه، با نتیجه سه بر صفر از سد آرژانتین عبور کند.

دیدار امشب دو تیم در شرایطی برگزار می‌شود که کارشناسان، شانس آرژانتین را برای رسیدن به فینال بیشتر می‌دانند. با این حال، کرواسی هم به دنبال آن است که پس از حذف برزیل، دیگر غول فوتبال در آمریکای جنوبی را هم حذف کند.

جام جهانی 2022 قطر، آخرین شانس لیونل مسی و لوکا مودریچ، برای قهرمانی در بزرگترین رقابت فوتبالی است. اما در پایان این دیدار، تنها یکی از این دو ابرستاره کنونی فوتبال می‌تواند به یک قدمی لمس جام طلایی برسد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.