خبر مهم:

کد مطلب: ۷۳۹۳۲۱

جنگ برای ستاره سوم:

۷ نکته جالب درباره دو تیم فرانسه و آرژانتین

7 نکته جالب درباره دو تیم فرانسه و آرژانتین

به بهانه تقابل فرانسه و آرژانتین در فینال جام جهانی 2022 شاخص‌های مختلف اجتماعی و اقتصادی دو کشور و تیم‌های ملی فوتبال آن‌ها در قالب اینفوگرافیک بررسی شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، جام جهانی قطر نیز به ایستگاه پایانی رسید و دو تیم فرانسه و آرژانتین، امشب تکلیف قهرمان جهان در سال 2022 را مشخص می‌کنند. بازی فینال از سال 18:30 دقیقه امروز به وقت تهران و در ورزشگاه لوسیل قطر با سوت سیمون مارشینیاک لهستانی برگزار خواهد شد.

به بهانه این تقابل جذاب، شاخص‌های مختلف اجتماعی و اقتصادی دو کشور و تیم‌های ملی فوتبال آن‌ها در اینفوگرافیک زیر بررسی شده است.

بازی فینال جام جهانی قطر 2022 فرانسه و آرژانتین

فرانسه بار دیگر در فینال جام جهانی

قهرمان جام جهانی 2018 روسیه امشب برای دومین دوره متوالی در فینال بزرگترین رویداد فوتبالی جهان حاضر می‌شود. این اتفاق درحالی رخ می‌دهد که تنها برزیل موفق شده بود که در دو دوره متوالی جام جهانی در سال‌های 1998 و 2002 به فینال رقابت‌ها برسد.

امسال چهارمین باری است که فرانسه به فینال رقابت‌های جام جهانی راه پیدا می‌کند. خروس‌ها در سال‌های 2002 و 2018 به ترتیب برزیل و کرواسی را شکست دادند و قهرمان جهان شدند. با این حال فرانسوی‌ها در فینال جام جهانی سال 2006 مغلوب ایتالیا شدند و دست آنها از جام کوتاه ماند.

بحران ویروس شتر در اردوی خروس‌ها

امشب فرانسه در حالی به مصاف آرژانتین می‌رود که با بحرانی جدید در اردوی خود دست و پنجه نرم می‌کند. پس از مصدومیت تعدادی از ستارگان فرانسه پیش از شروع مسابقات، حالا در آستانه حساس‌ترین دیدار جام جهانی، شیوع ویروس شتر در اردوی فرانسه، حضور برخی از ستارگان این تیم در فینال را در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

شوامنی، واران، تئو هرناندز، کوناته و کینگزلی کومان، ستارگان تیم ملی فرانسه بودند که به دلیل ابتلا به این ویروس شتر در تمرینات قبل از بازی فینال حضور نداشتند و مشخص نیست که به بازی فینال برسند یا نه.

ویترین افتخارات مسی کامل می‌شود؟

در سوی دیگر میدان، آرژانتینی قرار دارد که با درخشش فوق ستاره خود یعنی لئو مسی، حالا بیشتر از همیشه امیدوار به قهرمانی در جام جهانی است. آلبی سلسته تاکنون پنج فینال جام جهانی را تجربه کرده و موفق شده که دو مرتبه به مقام قهرمانی دست پیدا کند.

آرژانتینی‌ها در سال‌های 1930، 1990 و 2014 با شکست مقابل حریفان خود از قهرمانی در جام جهانی باز ماندند اما در سال‌های 1978 و 1986 موفق شدند که قهرمان جهان شوند.

جام جهانی 2022 قطر، آخرین شانس مسی برای قهرمانی در جام جهانی و کامل شدن ویترین افتخارات این فوق ستاره دنیای فوتبال است. به عقیده بسیاری از کارشناسان، مسی می‌تواند با رساندن آرژانتین به قهرمانی در جام جهانی، نام خود را به عنوان بهترین بازیکن تاریخ فوتبال ثبت کند.

جنگ فرانسه و آرژانتین برای ستاره سوم

امشب فرانسه و آرژانتین برای سیزدهمین بار در تاریخ و چهارمین بار در رقابت‌های جام جهانی به دیدار یکدیگر می‌روند.

در دوازده باری که این دو تیم در مقابل هم قرار گرفته‌اند، فرانسه دست بالاتر را داشته است. آنها 6 بازی را با پیروزی پشت سر گذاشته، سه بازی با نتیجه مساوی به پایان رسیده و نتیجه سه بازی نیز به سود آرژانتین رقم خورده است.

آخرین دیدار این دو تیم به سال 2018 بازمی‌گردد. جایی که فرانسوی‌ها در مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی روسیه، با درخشش کیلیان امپابه با نتیجه 4 بر 3 از سد آرژانتینی‌ها عبور کردند.

هر دو تیم تاکنون دو بار قهرمان جام جهانی شده‌اند و پیروزی هر یک از آنها در بازی امشب به معنی درج ستاره سوم روی سینه ستارگان آن است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.