خبر فوری:

کد مطلب: ۲۸۳۶۵۰

بانک مرکزی مکزیک نرخ بهره را بدون تغییر ۷.۷۵ درصد حفظ کرد

بانک مرکزی مکزیک نرخ بهره را بدون تغییر ۷.۷۵ درصد حفظ کرد

بانک مرکزی مکزیک در جهت کنترل تورم و باتوجه به رشد کند اقتصادی این کشور، نرخ تورم را بدون تغییر ۷.۷۵ درصد حفظ کرد.

بانک مرکزی مکزیک نرخ بهره را بدون تغییر حفظ کرد و پیش بینی از چشم‌انداز اقتصادی این کشور را در سال جاری میلادی کاهش داد.

به گزارش تجارت‌نیوز ،البته تصمیم بانک مرکزی مکزیک برای حفظ نرخ بهره یک سیاست محتاطانه به علت ریسک های تورمی است. در همین حال اعضای هیئت مدیره بانک مکزیک به اتفاق آراء رای به عدم تغییر نرخ بهره دادند و آن را ۷.۷۵ درصد نگه داشتند.

همچنین رقم فعلی نرخ بهره در مکزیک به عنوان بالاترین نرخ در بیش از ۹ سال اخیر محسوب می شود؛ ضمن اینکه کارشناسان رویترز هم پیش‌بینی چنین تصمیمی را از بانک مرکزی مکزیک داشتند.

بانک مکزیک اعلام کرد که روند ریسک‌ها نزولی است و برآورد می شود که رشد اقتصادی در سال جاری میلادی بین ۲ تا ۲.۵ درصد باشد؛ در حالیکه پیش‌بینی قبلی بین ۲ تا ۳ درصد بوده است.

بر همین اساس، «آلجاندرو دیاز لئون» رییس بانک مرکزی مکزیک گفت: چند ماه پیش تصور می‌کردیم که رشد اقتصادی بیشتر خواهد بود. وی تصریح کرد که فعالیت اقتصادی حاکی از یک ضعف در اقتصاد دارد که پیش از این انتظار آن نمی‌رفت.

بر پایه این گزارش، سیاست گذاران اقتصادی در بیانیه‌ای اعلام کردند که ریسک‌های تورمی در «فضای بلاتکلیفی قابل توجه» همچنان روند افزایشی دارند.

منبع:رویترز

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.