کد مطلب: ۲۵۷۳۳۱

با این نوشیدنی سکته نخواهید کرد

با این نوشیدنی سکته نخواهید کرد

یک گروه از محققان دریافتند که یک مولکول در چای سبز می‌تواند به جلوگیری از مرگ و میر ناشی از حمله قلبی و سکته مغزی کمک کند.

مصرف چای سبز بسیاری از مزایای سلامتی را به همراه دارد. متخصصان تایید کرده‌اند که نوشیدن چای سبز برای کاهش وزن، کاهش فشار خون بالا و شفافیت پوست مفید است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، اکنون محققان دانشگاه "لنکستر"(Lancaster) می‌گویند که چای سبز می‌تواند به جلوگیری از حملات قلبی و سکته مغزی کمک کند. ترکیباتی که در این ماده یافت می‌شود، می‌تواند موجب حل شدن یک پروتئین مضر موسوم به "A-1" در شریان‌ها شود که به عنوان تصلب شراین یا آترواسکلروز شناخته می‌شود.

آترواسکلروز از مواد چرب در شریان‌ها تشکیل می‌شود که می‌تواند منجر به کاهش جریان خون و درنتیجه کاهش رسیدن خون به مغز و قلب شود.

پروتئین آپولیپوپروتئین (A-1) در مراحل پیشرفته‌تر رخ می‌دهد و می‌تواند رسوب‌های آمیلوئید تولید کند. این رسوبات که همان ساختار مواد تشکیل دهنده آلزایمر هستند، در پلاک‌های آترواسکلروز ایجاد می‌شوند. این باعث می‌شود تا حجم پلاک‌ها افزایش یابد و همچنان موجب کاهش جریان خون و افزایش خطر سکته مغزی یا حمله قلبی شوند.

تیم محققان دانشگاه لنکستر کشف کرده است که مولکولی موسوم به "EGCG" که در چای سبز موجود است، می‌تواند به پروتئین A-1 متصل شود و آن را به مولکول‌های کوچک‌تر تبدیل کند تا آسیبی به شریان‌ها وارد نکند.محققان این موضوع را با دم کردن چای سبز در مایکروویو کشف کردند.

کارشناسان ادعا می‌کنند که حتی اگر این کشف جدید بتواند امکان توسعه مولکول‌های جدیدی را فراهم کند که بتوانند برای جلوگیری از تنگ شدن رگ‌های خونی مبارزه کنند، لزوما به این معنا نیست که چای سبز به تنهایی می‌تواند به این شرایط کمک کند.

منبع: بهداشت‌نیوز

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.