کد مطلب: ۵۷۲۳۱۲

گزارش سال ۱۳۹۹ دیوار به کاربران اطمینان می‌دهد:

با خیال راحت به کسب و کار خودت برس

با خیال راحت به کسب و کار خودت برس

دیوار هم در به چشم آمدن و رشد کردن بسیاری از کسب و کارهای کوچک خانگی نقش مؤثری داشته است. این پلتفرم فرصت خوبی به صاحبان کسب و کارها داده است تا بتوانند از طریق اینترنت محصولات خود را به میلیون‌ها نفر در سراسر کشور ارائه دهند.

حالا، پس از نزدیک به دو سال زندگی کردن با کرونا خوب می‌دانیم با بزرگ‌ترین بحران و چالش شاید تمام عمرمان دست‌به‌گریبانیم. در این میان اما آنچه مهم به شمار می‌آید جریان زندگی است. این زندگی است که از میان بحران‌ها و سختی‌ها راهش را باز می‌کند و امید ادامه دادن می‌دهد.

در این ماه‌ها یاد گرفتیم اگر محدودیتی وجود دارد آن را از سر راه برداریم و سرسخت‌تر ادامه بدهیم؛ هرچند شغل‌های زیادی در این ایام از پا درآمدند یا با مشکل روبه‌رو شدند، با این حال این سکه روی دیگری هم دارد، شغل‌های ریزودرشتی با استفاده از اینترنت توانستند پر و بال بگیرند و خود را بیش از گذشته مطرح کنند.

لذت دیده شدن کسب و کار در یک پلتفرم امن

دیوار هم در به چشم آمدن و رشد کردن بسیاری از کسب و کارهای کوچک خانگی نقش مؤثری داشته است. این پلتفرم فرصت خوبی به صاحبان کسب و کارها داده است تا بتوانند از طریق اینترنت محصولات خود را به میلیون‌ها نفر در سراسر کشور ارائه دهند. چطور؟ با نگاهی کوتاه به گزارش سالانه دیوار بهتر متوجه می‌شویم که چرا دیوار نقش مهمی در دیده شدن کسب و کارهای کوچک دارد.

بر اساس گزارش سال ۱۳۹۹ دیوار، ۴۴ میلیون گوشی یکتا اپلیکیشن دیوار را باز کرده‌اند. نکته اینجاست که نباید ساده از کنار این عدد بگذریم چراکه ۴۴ میلیون گوشی معادل بیش از نصف جمعیت کشور است.

همچنین دیوار ۱۸.۵ میلیون کاربر آگهی گذار دارد، به این معنا که تنها در سال ۹۹، ۱۸ میلیون و ۵۱۹ هزار کاربر در دیوار آگهی گذاشته‌اند. از سوی دیگر در سال گذشته ۱۲۹.۵ میلیون آگهی در دیوار منتشر شده و این‌که دیوار با ۲۱ میلیون نصب فعال در کافه بازار توانسته دومین اپلیکشن پرنصب ایرانی باشد نشان‌دهنده محبوبیت و کاردرست بودن آن است.

راهی برای کسب درآمد واقعی

صاحبان کسب و کارهای کوچک زیادی در دیوار حضور دارند که گروهی از آن‌ها به‌صورت منظم و گروهی کمتر فعالیت می‌کنند اما نکته مشترک بین آن‌ها این است که همه برای کسب درآمد دیوار را انتخاب کرده‌اند. برخی از مهم‌ترین کاربران که با هدف کسب درآمد آگهی می‌گذارند عبارت‌اند از کاربران پنل املاک، پنل نمایشگاه خودرو، کاربرانی که خود را مشاور املاک معرفی کرده‌اند و برخی از کاربران دسته خدمات، استخدام و کاریابی و زیر دسته عمده‌فروشی. ناگفته نماند که یک‌میلیون و ۴۳۵ هزار نفر از کاربران دسته‌هایی که به آن اشاره کردیم از طریق دیوار کسب درآمد می‌کنند.

داشتن یک معامله موفق بدون حضور دلال

یکی دیگر از خوبی‌های ارتباط مستقیم بین فروشنده و خریدار کوتاه شدن دست دلالان است. این اتفاق بیشتر برای کشاورزان رخ می‌دهد و عملاً سود واقعی نصیب دلال می‌شود. با آگهی دادن در دیوار فروشنده و خریدار می‌توانند باهم و بی‌واسطه معامله کنند و کشاورز سود زحمت یک سال خود را بردارد و خریدار هم از خرید بدون واسطه خود سود ببرد. این یعنی یک معامله دو سر برد. نمونه‌های موفق خریدوفروش سال ۹۹ دیوار هم در این زمینه مربوط به آگهی فروش روغن‌زیتون و شیره انگور است.

در ادامه بد نیست نگاهی داشته باشیم به زیر دسته تجهیزات و ماشین‌آلات؛ در این دسته هم یخچال با ۱۳۰ هزار و ۲۵۵ بار، میز با ۹۳ هزار و ۴۰۴ بار و صندلی با ۹۳ هزار و ۷۰ بار پرتکرارترین کلمه‌ها بودند. در این دسته که بیشتر آگهی‌گذارهایش صاحبان کارگاه‌های تولیدی هستند اجناس دیگر چون قفسه، کارت‌خوان، ویترین و دریل هم سرچ بالایی داشته‌اند.

همچنین جالب است بدانید در سالی که گذشت برنج با بیش از ۸۱ هزار بار تکرار مقام اول پرتکرارترین واژه در زیر دسته عمده‌فروشی را از آن خود کرد. بعد از آن ضایعات با بیش از ۵۸ هزار بار و عسل با ۵۳ هزار بار مقاوم دوم و سوم را کسب کردند.

IMG 20210816 145528

در دوران پاندمی کرونا محصولات هنری و صنایع‌دستی هم برخلاف همیشه رشد خوبی داشتند. نمایش و ارائه صنایع‌دستی، وسایل تزئینی و کارهای هنری در فضای اینترنت هم باعث درآمدزایی شد و هم به هنرمندان کشورمان فضایی برای دیده و شناخته شدن داد.

طبق گزارش سالانه دیوار، ساعت با ۲۷۵هزار و ۹۵۷ بار جست‌وجو، پرتکرارترین کلمه در دسته وسایل تزئینی و آثار هنری شده است. بعدازآن تابلو با ۲۶۹هزار و ۴۵۴بار، گلدان با ۱۹۱هزار و ۳۸۲بار و آینه با ۱۹۱هزار و ۳۴۶ بار مقام دوم و سوم پرتکرارترین‌ها را در این دسته را به خود اختصاص داده‌اند.

شاید خوب باشد بدانید که شخصی با ۲۰۴ آگهی، رکورددار تعداد آگهی‌های ساعت است و قاب دیوارکوب هم در سال گذشته با ۷۰ آگهی رکورددار شده است.

گزارش سالانه دیوار نشان می‌دهد استفاده از این پلتفرم می‌تواند کمک زیادی به مشاغل و کسب و کارهای کوچک کند. چرا که فضایی مناسب برای حضور فروشنده و خریدار ایجاد شده است تا با خیال راحت بتوانند هر آنچه نیاز دارند پیدا کنند. این دلیل دیگری است تا مطمئن شویم دیوار انتخاب خوبی برای کسب درآمد است.

شما می‌توانید گزارش کامل بخش «کسب و کارهای کوچک» در دیوار و همچنین گزارش بازارهای املاک، خودرو، لوازم الکترونیکی و… را اینجا بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.