کد مطلب: ۵۹۷۷۳۶

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

ممنوعیت حمل و نقل بتن‌ریزی در روز برداشته شد / ناوگان حمل و نقل بتن فرسوده است

ممنوعیت حمل و نقل بتن‌ریزی در روز برداشته شد / ناوگان حمل و نقل بتن فرسوده است

بیش از یک سال تردد ماشین‌های حمل و نقل بتن در روز ممنوع بود. البته فقط در پایتخت چنین ممنوعیتی اعمال می‌شد. حالا رئیس کانون سراسری انجمن صنفی بتن آماده و قطعات بتنی از رفع این ممنوعیت خبر می‌دهد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، اخیرا تبلیغاتی در سطح شهر دیده می‌شود که بتن‌ریزی در روز انجام می‌شود. این در حالی است که گفته می‌شد بتن‌ریزی در روز ممنوع است. حالا رئیس کانون سراسری انجمن صنفی بتن آماده و قطعات بتنی از برداشته شدن این ممنوعیت خبر می‌دهد.

رفع ممنوعیت بتن‌ریزی در روز پس از یک سال

مهرداد نظارت، رئیس کانون سراسری انجمن صنفی بتن آماده و قطعات بتنی به تجارت‌نیوز می‌گوید: «بیش از یک سال حمل و نقل ماشین‌های بتن‌ریزی در روز ممنوع بود. اما تولید و حمل بتن باید استاندارد باشد. زمان تولید تا مصرف بتن ۹۰ تا ۱۲۰ دقیقه است. این زمان به نوع بتن و زمان مصرف آن باتوجه به دمای هوا بستگی دارد.»

او می‌گوید: «جلساتی با حضور انجمن صنفی بتن، معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری و پلیس راهور تشکیل شد. اسفند ۹۹ مقرر شد که حمل و نقل ماشین آلات بتن از ساعت ۹ صبح تا۱۶:۳۰ مجاز شود، اما همچنان ممنوعیت حمل و نقل داشتیم. مجوز این تردد با این شرط بود که حمل و نقل خارج از طرح ترافیک باشد.»

۲۰ شرکت مجوز تردد برای بتن‌ریزی دارند

رئیس کانون سراسری انجمن صنفی بتن آماده و قطعات بتنی می‌گوید: «حدود ۷ ماه بعد از این مجوز، از دو ماه پیش حمل و نقل بتن توسط تعدادی از کارخانه‌ها به صورت پایلوت آغاز شد. در حال حاضر ۲۰ شرکت و حدود ۴۰۰ دستگاه تراک میکسر مجوز تردد در شهر تهران دارند.»

نظارت ادامه می‌دهد: «در دوره‌های مختلف به صورت سلیقه‌ای زمانی را برای حمل بتن در نظر می‌گیرند. گاهی حوادثی مانند تصادف میکسرها پیش می‌آید که بعد از آن تردد میکسرها با مشکل مواجه می‌شود. مثلا تردد میکسرها را در روز ممنوع می‌کنند.»

او می‌گوید: «در برخی از کشورها حمل بتن، مانند آمبولانس است که مسیر ویژه دارد که سریع از محل تولید به محل مصرف برسد. اما در ایران و مشخصا کلانشهر تهران همیشه مشکل حمل بتن را داشتیم. اگر بتوانیم بتن را به موقع برسانیم، در واقع بتن با کیفیت‌تری به پروژه رسانده‌ایم، اما به این موضوع توجهی نمی‌شود.»

ناوگان فرسوده حمل و نقل بتن

نظارت درباره دوران ممنوعیت و وضعیت فاسد شدن بتن‌ها می‌گوید: «کنترل و نظارت بر بتن هنگام حمل و نقل بتن در شب کم بود. بنابراین بتن‌های بی‌‌کیفیت‌تری مورد استفاده قرار می‌گرفت.

او درباره ناوگان حمل و نقل بتن می‌گوید: «ناوگان حمل و نقل بتن فرسوده است. یکی از نیازهای اصلی ما واردات ماشین است که بتوانیم ناوگان را نوسازی کنیم. این ناوگان فرسوده در تصادف میکسرها که گاهی پیش می‌آید بی‌تاثیر نیست. ماشین‌هایی در تهران داریم که بیش از ۴۰ سال از عمر آن می‌گذرد.»

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.