کد مطلب: ۳۵۹۴۹۰

عضو کمیسیون برنامه مجلس در گفتگو با تجارت‌نیوز پاسخ داد:

مهم‌ترین بحران اقتصادی ایران در سال ۹۸ چیست؟

مهم‌ترین بحران اقتصادی ایران در سال ۹۸ چیست؟

یوسفیان‌ملا با اشاره به اینکه باید از اندوخته‌های ارزی کشور حراست شود، تاکید کرد: قطعا سال 98 همانند سال 97 نخواهد بود، زیرا سال 97 را با دلار سه هزار و 500 تومانی و نبود تحریم‌ها و مشکلات اقتصادی آغاز کردیم، اما سال 98 را با دلار 12 هزار تومانی در بازار آزاد و بازگشت تحریم‌ها و مشکلات اقتصادی آغاز خواهیم کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، عزت‌الله یوسفیان ملا، عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در گفتگو با «تجارت‌نیوز» در پاسخ به این سوال که مهمترین بحران اقتصادی ایران در سال ۹۸ چیست؟ گفت: مسئولان باید تلاش کنند تا وضعیتی که امسال با آن مواجه شدیم از جمله گرانی کالاهای اساسی به سال 98 منتقل نشود.

نماینده مردم آمل در مجلس دهم شورای اسلامی تصریح کرد: ضرورت دارد که اتکا به تولید داخلی و مصرف تولیدات داخلی در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی اولویت اصلی مسئولان و مردم در سال آینده قرار گیرد و چنانچه به این سمت حرکت نکنیم، لاینحل شدن مشکلات اقتصادی در سال 98 بسیار محتمل است.‌

یوسفیان ملا با بیان اینکه ارز موجود در خزانه و صندوق توسعه ملی نباید بدون حساب و کتاب توزیع شود، تاکید کرد: متاسفانه زمانی که قیمت دلار چهار هزار و 200 تومان بود حدود 500 یورو به سفرهای خارجی داده می‌شد که در نهایت چند صد یورو برای مسافران باقی می‌ماند، انتظار است که با وجود رئیس جدید بانک مرکزی ارز موجود در خزانه کشور دیگر به این شیوه هزینه نشود.

این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به اینکه باید از اندوخته‌های ارزی کشور حراست شود، افزود: ضرورت دارد که از انجام هزینه‌های غیرضروری از جمله برگزاری سمینارها و مهمانی‌های تشریفاتی پرهیز شود تا بتوان سال 98 را به پایان برد.

یوسفیان‌ملا تاکید کرد: قطعا سال 98 همانند سال 97 نخواهد بود، زیرا سال 97 را با دلار سه هزار و 500 تومانی و نبود تحریم‌ها و مشکلات اقتصادی آغاز کردیم، اما سال 98 را با دلار 12 هزار تومانی در بازار آزاد و بازگشت تحریم‌ها و مشکلات اقتصادی آغاز خواهیم کرد.

نمی‌توان به مردم گفت که از هزینه‌های خود بکاهید درحالی که مسئولان همچنان هزینه‌های غیرضروری خود را دارند، به عبارتی مسئولان باید مخاطب اصلی را خودشان قرار دهند نه مردم، به طوری که باید به مردم اعلام کنند که از میزان هزینه‌های غیرضروری خود از جمله انجام ماموریت‌ها و سفرهای خارجی و برگزاری سمینارهای غیرضروری کاسته‌اند تا مردم نیز با مسئولان همیاری داشته باشند.

نماینده مردم آمل در مجلس دهم شورای اسلامی تصریح کرد: اولین مصرف غذایی مردم بعد از مصرف گندم و برنج، گوشت قرمز و گوشت سفید است که قیمت گوشت و مرغ در بازار چندین برابر شده است. شرایط اقتصادی سال 98 به هیچ عنوان عادی نیست به همین جهت رفتار و تصمیمات مدیران کشوری باید حساب شده باشد تا بتوان سال 98 را نه به راحتی بلکه تنها با مشکلات کمتری به پایان برد.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه 98 عنوان کرد: مشکلات اقتصادی کشور دیگر نباید با ضعف مدیریتی و تصمیمات غلط مسئولان مضاعف شود. نمی‌توان به مردم گفت که از هزینه‌های خود بکاهید درحالی که مسئولان همچنان هزینه‌های غیرضروری خود را دارند، به عبارتی مسئولان باید مخاطب اصلی را خودشان قرار دهند نه مردم، به طوری که باید به مردم اعلام کنند که از میزان هزینه‌های غیرضروری خود از جمله انجام ماموریت‌ها و سفرهای خارجی و برگزاری سمینارهای غیرضروری کاسته‌اند تا مردم نیز با مسئولان همیاری داشته باشند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    سلام بسیارعالی…..حرف دل همه مردم