کد مطلب: ۷۴۰۷۹۹

سازمان تامین‌ اجتماعی چگونه از بحران خارج می‌شود؟

سازمان تامین‌ اجتماعی چگونه از بحران خارج می‌شود؟

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: چالش ناپایداری منابع ما با پوشش بیمه‌ای ۳۰ درصد از جامعه که در حال حاضر از پوشش بیمه‌های اجتماعی خارج هستند، قابل رفع است. حل معضلات منطقه‌ای در زمینه توسعه خدمات که مورد مطالبه مردم است نیز با تکمیل پوشش بیمه‌ای قابل تحقق است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، مدیرعامل سازمان تأمین‌ اجتماعی اظهار کرد: تأمین‌ اجتماعی با حدود ۷۰ سال سابقه کار و خدمت‌رسانی در بخش بیمه‌ای و درمانی و حمایت از حوزه تولید، اشتغال و سرمایه‌گذاری، از بزرگترین سازمان‌های کشور است که بیشترین ارتباط را با مردم دارد و در نقطه تماس با مردم است. خدمات این سازمان، پیام‌آور امنیت‌خاطر و امیدواری نسبت به آینده است و خدمات کوتاه‌مدت و بلندمدت سازمان با سرمایه اجتماعی در کشور گره خورده است. خدمات تأمین‌اجتماعی پاسخگوی نیازهای روزمره و مورد نیاز مردم و همچنین پوشش‌دهنده خطرات و ریسک‌هایی است که ممکن است برای مردم اتفاق بیافتند.

میرهاشم موسوی گفت: در دوره قبل از انقلاب تنها ۲۰ درصد از مردم کشور تحت پوشش بیمه‌های اجتماعی بودند و امروز مفتخریم که بیش از ۷۳ درصد از اقشار جامعه تحت پوشش بیمه‌های اجتماعی قرار دارند که ۵۳ درصد از مردم تحت پوشش تأمین‌اجتماعی قرار دارند. البته باید برای تکمیل پوشش بیمه اجتماعی در کشور تلاش کنیم و پوشش بیمه اجتماعی را به ۱۰۰ درصد برسانیم همانطور که در پوشش بیمه درمانی به ۱۰۰ درصد رسیده‌ایم و این مسیر را باید ادامه دهیم.

وی افزود: اصل ۲۹ قانون اساسی که اصلی مترقی با رویکرد دینی است؛ پوشش بیمه برای آحاد جامعه را با رویکرد عدالت تجویز کرده است. توسعه پوشش بیمه‌ای با همکاری و هماهنگی همه بخش‌های حاکمیتی و مدیریتی کشور در همه مناطق و شهرستان‌ها و بخش‌ها اتفاق می‌افتد. یکی از مسائلی که در شهرستان رزن باید با جدیت دنبال شود، افزایش پوشش بیمه‌ای‌ است و هر کمکی که لازم است انجام می‌دهیم و باید با استفاده از همه امکانات و ظرفیت‌ها برای افزایش پوشش بیمه‌ای اقدام کنیم تا اقشار مختلف مردم از این خدمت مهم بهره‌مند شوند.

30 درصد جامعه بیمه تامین اجتماعی ندارند

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی ادامه داد: بسیاری از مشکلات ما با اجرای کامل اصل ۲۹ قانون اساسی رفع می‌شود. چالش ناپایداری منابع ما با پوشش بیمه‌ای ۳۰ درصد از جامعه که در حال حاضر از پوشش بیمه‌های اجتماعی خارج هستند؛ قابل رفع است. حل معضلات منطقه‌ای در زمینه توسعه خدمات که مورد مطالبه مردم است نیز با تکمیل پوشش بیمه‌ای قبل تحقق است.

موسوی گفت: برای تکمیل پوشش بیمه‌ای باید همه مجموعه در کنارهم برای خدمت به مردم فعالیت کنند. همه ما باید برای افزایش ضریب پوشش بیمه‌ای در مناطقی همچون رزن باید تلاش کنند و درهای تأمین‌اجتماعی را باید به روی مردم باز کنیم. تأمین‌اجتماعی در همه شرایط در کنار کارگران و کارفرمایان است. ما در ایام کرونا حدود ۳ هزار میلیارد تومان تسهیل و بخشودگی جرایم را انجام دادیم.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.