خبر مهم:

کد مطلب: ۱۵۴۶۸۸

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت:

بدهی فعالان معدن تا پایان سال ۹۵ بخشیده می‌شود

بدهی فعالان معدن تا پایان سال ۹۵ بخشیده می‌شود

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه بدهی فعالان معدن تا پایان سال ۹۵ بخشیده می‌شود، گفت: معدن‌کاران ۶ ماه ‌اصل بدهی خود را پرداخت کنند.

جعفر سرقینی در نشست با فعالان معدن استان اردبیل اظهار داشت: حدود 10 هزار پروانه بهره‌برداری معادن در کشور صادر شده که در حال حاضر دو هزار معدن در حال تجهیز و آماده‌سازی و 6 هزار معدن دیگر فعال هستند که تعداد دو هزار معدن نیز راکد و نیمه‌فعال هستند.

به گزارش تجارت‌نیوز، وی تصریح کرد: از 6 هزار معدن فعال در سطح کشور 392 میلیون تن مواد معدنی برداشت و 1.2 میلیارد دلار صنایع معدنی سال گذشته صادر کردیم.

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: در چهار ماه نخست امسال نیز سه میلیارد دلار صنایع معدنی به سایر کشورها صادر شده و انتظار داریم تا پایان سال میزان صادرات صنایع معدنی به 9 میلیارد دلار افزایش یابد.

سرقینی بیان کرد: در رابطه با اضافه برداشت محصولات معدنی از معادن کشور مشکلی نداریم و متقاضیان و سرمایه‌گذاران می‌توانند پروانه بهره‌برداری خود را اصلاح کنند و این در حالی است که برای استخراج مواد معدنی طبقه یک حتی اگر 100 درصد هم افزایش نیاز باشد، بدون اصلاح پروانه مجوز صادر می‌شود.

وی گفت: پیش‌بینی کردیم که برای استخراج معادن یک، دو و سه به تشخیص وزارت صنعت دفترچه صادر شود و لازم به صدور پردانه بهره‌برداری نیست که امیدواریم این موضوع نیز هر چه سریع‌تر به تصویب مجلس برسد تا بتوانیم کارها را تسهیل کنیم.

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: خبر خوشی که برای فعالان معدن داریم این است که براساس تفاهم‌نامه‌های امضا شده و قبول هیئت دولت کسانی که تا پایان سال 95 در حوزه معدن به دولت بدهی داشته و بدهی آنها مشمول جریمه شده است اگر تا 6 ماه آینده اصل بدهی خود را پرداخت کنند جریمه‌ها بخشوده می‌شود که این خود یک فرصت مناسب برای فعالان و سرمایه‌گذاران حوزه معدن است.

منبع: تسنیم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.