کد مطلب: ۳۵۲۰۵۶

بدهی آمریکا از ۲۲ تریلیون دلار گذشت

بدهی آمریکا از ۲۲ تریلیون دلار گذشت

بدهی دولت آمریکا برای نخستین بار در تاریخ از سطح ۲۲ تریلیون دلار گذشت که ۱۶.۲ تریلیون دلار بدهی وزارت خزانه‌داری و ۵.۸ تریلیون دلار بدهی نهادهای دولتی دیگر است.

به گزارش ایسنا به نقل از بیزینس اینسایدر، وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد: از این میزان، ۱۶.۲ تریلیون دلار بدهی وزارت خزانه‌داری و ۵.۸ تریلیون دلار بدهی نهادهای دولتی دیگر است. با تحولات اخیر، روند افزایش بدهی آمریکا سیر صعودی به خود گرفته است به گونه‌ای که با رسیدن کسری بودجه دولت به ۷۷۹ میلیارد دلار در سال گذشته، روند استقراض کاخ سفید افزایش یافته است و حتی منجر به تعطیلی ۳۵ روزه دولت شد که طولانی‌ترین تعطیلی دولت در تاریخ آمریکا به شمار می‌رود.

وزارت خزانه‌داری آمریکا هم‌چنین اعلام کرده است این وزارتخانه در سال گذشته ۱.۳ تریلیون دلار اوراق بدهی صادر کرده که از سال ۲۰۱۰ تاکنون بی‌سابقه محسوب می‌شود. از لایحه کاهش مالیاتی دولت ترامپ که سال ۲۰۱۷ به تصویب رسید به عنوان یکی از اصلی‌ترین دلایل افزایش بدهی دولت این کشور یاد می‌شود. طبق پیش‌بینی‌ها، لایحه کاهش مالیاتی در طول ۱۰ سال باعث افزایش ۱.۵ تریلیون دلاری بدهی این کشور خواهد شد.

مساله دیگری که از سوی کارشناسان به عنوان یکی از دلایل اصلی افزایش بی‌سابقه بدهی آمریکا نام برده می‌شود، افزایش مخارج دولتی است. دولت ترامپ سرمایه‌گذاری‌های گسترده‌ای را بر روی پروژه‌های زیرساختی و مواصلاتی آمریکا انجام داده است.

لازم به ذکر است که از زمان روی کار آمدن دولت ترامپ، بدهی دولت آمریکا بیش از ۲ تریلیون دلار افزایش یافته است. هم‌چنین این رقم در مقایسه با بدهی ثبت شده دولت در سال ۲۰۰۸ بیش از ۲ برابر افزایش یافته و اقتصاددانان معتقدند روند افزایش بدهی آمریکا کماکان ادامه خواهد داشت.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.