کد مطلب: ۵۲۸۸۲۷

وضعیت بدهی شهرداری به بانک شهر/ فسخ قرارداد بام‌لند قوت گرفت

وضعیت بدهی شهرداری به بانک شهر/ فسخ قرارداد بام‌لند قوت گرفت

مدیر عامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری تهران گفت: بدهی بانک شهر که نزدیک به دو هزار میلیارد بود را هدف قرار دادیم و از بدهی کم کردیم. هزار و ۵۰۰ میلیارد نیز با بانک ملی پروژه داشتیم که آن را نیز به سرانجام رساندیم و جمعا در سالی که گذشت حدود ۵ هزار میلیارد تومان بدهی را به سرانجام رساندیم.

به گزارش تجارت‌نیوز ، شکرالله بنار، مدیر عامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری تهران در نشست خبری که صبح امروز به صورت مجازی برگزار شد، گفت: سازمان سرمایه‌گذاری پس از ۱۶ سال از تاسیس هیچ سند و مدلی برای سرمایه‌گذاری نداشت و در همین راستا تدوین سند جامع سرمایه‌گذاری و ارسال و تصویب این سند را انجام دادیم که توانست دریچه‌های گسترده‌ای از سرمایه گذاری، فروش و تصمیم گیری را برای شهرداری تهران باز کند.

او در ادامه با اشاره به بدهی بانک شهر گفت: بدهی بانک شهر که نزدیک به دو هزار میلیارد بود را هدف قرار دادیم و از بدهی کم کردیم. هزار و ۵۰۰ میلیارد نیز با بانک ملی پروژه داشتیم که آنرا نیز به سرانجام رساندیم و جمعا در سالی که گذشت حدود ۵ هزار میلیارد تومان بدهی را به سرانجام رساندیم.

او درباره سرانجام فسخ قرار داد بام لند گفت: مسیر رسیدگی قضایی اشتباه طی شد و مجد به دستور معاون مالی شهرداری آقای امامی به سازمان سرمایه گذاری و سازمان بازنشستگی شهرداری دادخواست فسح قرارداد را اعلام و به کمیسیون ماده ۳۸ دادیم. جلسه اول برگزار شد منتظر جلسه بعدی هستیم و فسخ را اجرا و به شریک ما اعلام کنند، شریک ما نیز مخالفتی نداشت و در انتظار دستور ابلاغی است.

بنار در ادمه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه بدهی این سازمان به بانک شهر مربوط به چه بوده و با توجه به اختلافاتی که بر سر قیمت پروژه بیمارستان آیته با این بانک وجود دارد، چگونه قرار است در نهایت پروژه بیمارستان آتیه به بانک شهر واگذار شود گفت: در مورد بیمارستان آتیه و بدهی به بانک شهر رقم ۴۳۰ میلیارد تومان بحث شده بود و سهم ما از این پروژه حدود ۱۲ درصد بود و از ابتدا با بانک شهر اختلاف بود، اما مابه‌التفاوت و قیمت را خواهیم آورد. یک تیم کارشناسی ۹ نفره در حال کارشناسی هستند و به ارزش روز مبایعه نامه با بانک شهر خواهد بود.

او درباره بدهی شهرداری به بانک شهر گفت: شهرداری تهران نزدیک به ۲۶ هزار میلیارد به بانک شهر بدهکار است و سال قبل جمعا هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان آنرا را واریز کردیم. امسال پروژه هایی که به بانک شهر ارائه شده پروژه صادقیه با رقم هزار و ۹۰۲ میلیارد تومان بوده است که به بانک شهر ارائه شد.

مدیرعامل سازمان سرمایه گذاری شهرداری تهران با اشاره به انعقاد تفاهم نامه مشارکتی با بانک شهر برای اجرای گفت: تا اواسط اردیبهشت امسال برآورد ارزش ریالی این پروژه و جزئیات اجرای آن از سوی سرمایه گذار اعلام می شود. بانک شهر بناست ۵۰ درصد سود سهم شهرداری را از بدهی های شهرداری تهران کسر کند و ۵۰ درصد دیگر را برای کمک به شهرداری بپردازد.

آخرین اخبار بانک و بیمه را در تجارت‌نیوز بخوانید.

منبع: ایلنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.