خبر مهم:

کد مطلب: ۳۹۳۰۲۱

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در اولین نشست خبری خود مطرح کرد:

بدهی ۱۸ هزار میلیاردی واحدهای تولیدی به تامین اجتماعی / احتمال حذف ۳۰ درصد مشمولان بیمه کارگران ساختمانی

بدهی ۱۸ هزار میلیاردی واحدهای تولیدی به تامین اجتماعی / احتمال حذف ۳۰ درصد مشمولان بیمه کارگران ساختمانی

مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی در پاسخ به سوال «تجارت‌نیوز» مبنی بر اینکه میزان مطالبات سازمان تامین اجتماعی از اشخاصی چون بابک زنجانی و مرتضوی چقدر است و آیا تسویه حساب‌ها انجام شده است؟ گفت: پرونده این دو شخص را باید سوال کنم به همین جهت نمی‌توانم اطلاعاتی به شما دهم.

به گزارش تجارت‌نیوز ، مصطفی سالاری در اولین نشست خبری خود با اصحاب رسانه گفت: تقریبا ۹۲۰۰ تا ۹۵۰۰ میلیارد تومان ماهانه هزینه کرد سازمان است که ۶۵۰۰ میلیارد تومان از این وجه مربوط به حقوق مستمری‌بگیران و از کار افتادگان و افرادی که بیمه بیکاری دریافت می‌کنند است که باید قبل از پایان ماه پرداخت شود. به جامعه هدف اعلام می‌کنم دغدغه‌ای برای پرداخت به موقع حقوق مستمری بگیران وجود ندارد و منابع ما برای این بخش کفایت می‌کند.

مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه هزار میلیارد تومان هزینه‌های متفرقه، پرسنل و جاری سازمان است، تصریح کرد: در مقابل این 9500 میلیارد تومان هزینه‌کرد سازمان حدود 8500 میلیارد تومان درآمد سازمان از محل حق بیمه است. به همین جهت باید هزار میلیارد تومان باقی مانده را از محل‌های دیگر تامین کرد که یکی از این محل‌ها می‌تواند سود سهام در سرمایه‌گذاری‌های سازمان یعنی شستا باشد. همچنین محل دیگر سهم کارفرمایی دولت در بیمه‌های حمایتی است که در بودجه‌های سنواتی دیده می‌شود و امسال هم در بودجه آمده است.

سالاری ادامه داد: سازمان حدود ۱۸ هزار میلیارد تومان از کارفرمایان در سراسر کشور مطالبه دارد، البته وصول معوقات و بدهی‌ها باید به گونه‌ای باشد که کارگاه‌های فعال یا نیمه فعال تعطیل نشوند. به عبارتی سازمان به دنبال افزایش نرخ بیکاری در کشور نیست.

وی درباره بدهی‌های دولت به سازمان تامین اجتماعی و روند وصول آن گفت: هفته گذشته با سازمان برنامه و بودجه توافق شد که کارگروه مشترکی تشکیل شود. بخشی از معوقات سال‌های گذشته حسابرسی شده و برخی هنوز حسابرسی نشده‌اند تا میزان دقیق آن را اعلام کنیم.

سالاری با اشاره به اینکه تعداد وام‌ها را دوبرابر کردیم که بانک رفاه پرداخت می‌کند، گفت: وام دو مرحله داده شده و مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای دو فصل آینده در نظر گرفته شده و در دو فصل دیگر، دو اعتبار ۵۰ میلیارد تومانی به عنوان وام به بازنشستگان اعطا می‌شود.

وی تصریح کرد: برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی منابع را باید تامین کنیم تا هر زمانی وارد اجرا شدیم تعهد قانونی ما به موقع ایفا شود.

مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی در خصوص خبری تحت عنوان خالی شدن ظرفیت ۲۶۰ هزار نفری بیمه کارگران ساختمانی و پوشش افراد جدید گفت: این آمار، آمار دقیقی نیست که بخواهیم ۲۶۰ هزار نفر را جایگزین کنیم.

وی ادامه داد: اکنون بیش از ۳۵۰ هزار نفر مشمول داریم. منظور از روند بازرسی‌ها این است که افرادی در حال حاضر مشمول بیمه کارگران ساختمانی هستند که اصلا کارگر نیستند. به همین جهت سامانه‌ای تعریف شده که اطلاعات افراد مشمول که بیمه کارگر ساختمانی دارند با دستگاه‌های مختلف چون اصناف کنترل شود و اگر تعارض وجود دارد این افراد حذف شوند.

مدیر تامین اجتماعی خبر داده از دو ماه دیگر امکانی فراهم می‌شود که هر فردی به شعب مراجعه کند می‌تواند مجموعه سوابق خود را از همان شعبه دریافت کند.

وی افزود: پیش‌بینی ما این است که فهرست قدیم تا ۳۰ درصد می‌تواند حذف شود که البته تنها حدس است.

مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی گفت: کاری را از دو هفته قبل شروع کردیم و انجمن کارگران ساختمانی عهده دار کار است. تا پایان شهریور کنترل جدی خواهیم داشت. کسانی که متقاضی جدید هستند نیز کنترل و می‌توانند جایگزین شوند. آنها که قانونا می‌توانند مشمول شوند تحت پوشش در می‌آیند.

وی همچنین اعلام کرد که کمتر از دو ماه دیگر امکانی فراهم می‌شود که هر فردی به شعب مراجعه کند می‌تواند مجموعه سوابق خود را از همان شعبه دریافت کند.

همچنین مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در پاسخ به این سوال خبرنگار «تجارت‌نیوز» مبنی بر اینکه میزان مطالبات سازمان تامین اجتماعی از اشخاصی چون بابک زنجانی و مرتضوی چقدر است و آیا تسویه حساب‌ها انجام شده است؟ گفت: پرونده این دو شخص را باید سوال کنم به همین جهت نمی‌توانم اطلاعاتی به شما دهم.

سالاری در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار «تجارت‌نیوز» مبنی بر اینکه پس از سیل چه میزان کشاورز بیکار شدند و آیا بیمه بیکاری ناشی از سیل به کشاورزان تعلق می‌گیرد؟ گفت: بدون شک از کشاورزانی که مشمول بیمه سازمان تامین اجتماعی هستند حمایت خواهیم کرد و آنچه که در کشور تصمیم‌گیری شده و نسبت به آن تعهد داریم حتما انجام خواهیم داد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.