کد مطلب: ۲۱۶۴۳۱

تا برابری جنسیتی اقتصادی چند سال فاصله است؟

تا برابری جنسیتی اقتصادی چند سال فاصله است؟

آخرین گزارش‌ شاخص جهانی شکاف جنسیتی نشان می‌دهد براساس روند فعلی، این شکاف تا 100سال دیگر کاهش نخواهد یافت. هر چند که این پیش‌بینی قطعی نیست؛ چراکه در سال 2016 نوسان‌های بسیاری در این زمان‌های تعیین شده، بود.

پیش از این گفته شده بود که 83 سال زمان برای برطرف شدن شکاف جنسیتی در جهان نیاز است. هنگامی که شاخص‌های جهانی شکاف جنسیتی بررسی شود، علت نوسان موجود در زمان‌های تعیین شده، روشن می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، آن طور که در گزارش‌ها به دست آمده، شکاف جنسیتی در جهان طبق 4 شاخصه اصلی بررسی می‌شود؛ این شاخص تفاوت‌های میان دو جنس را در 4 بعد سیاسی، اقتصادی، آموزش و بهداشت بررسی می‌کند.

طبق اعلام مجمع جهانی اقتصاد، برای متوقف کردن شکاف جنسیتی اقتصادی حدود 217 سال زمان نیاز است. آن طور که در گزارش مجمع جهانی اقتصاد آمده از سال 2006 تاکنون جمعیت زنانی که به بازار کار وارد شده‌اند بیش از 250 میلیون نفر افزایش یافته است.

با این‌ حال در 10 سال گذشته شکاف جنسیتی اقتصادی تنها 3 درصد کاهش داشته که با این روند، زمان زیادی برای برطرف شدن شکاف جنسیتی در اقتصاد نیاز است. در واقع بنابراین گزارش در حالی که در سال‌های اخیر زنان بیشتری وارد بازار کار می‌شوند، روند کاهش فاصله دستمزد زنان و مردان کند شده است.

اقتصادی جنسیتی

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.