کد مطلب: ۲۰۹۴۷۰

برداشت ٩٨درصدی از میدان گازی سرخون

برداشت ٩٨درصدی از میدان گازی سرخون

مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران در بازدید از منطقه عملیاتی سرخون و گشوی جنوبی از تحقق ۹۸.۵ درصدی برنامه تولید گاز در این منطقه در سال جاری و مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی از برداشت بیش از ٩٨درصدی از میدان گازی سرخون خبر دادند.

رامین حاتمی در نشست مشترک با جمعی از مدیران، راسا و کارشناسان شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی و منطقه عملیاتی سرخون و گشوی جنوبی در بندرعباس، گفت: سرخون و گشوی جنوبی، قدیمی‌ترین منطقه عملیاتی تحت نظارت شرکت بهره برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی است که جهت نگهداشت و افزایش توان تولید آن برنامه‌های در دست انجام است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۸۰ درصد از گاز میدان سرخون برداشت شده است، افزود: توسعه میدان‌های مجاور، ایجاد برخی تغییرات در تاسیسات پایین‌دستی، تعریف پروژه EPCF، بهینه سازی شرایط تولید از چاه‌ها و … از جمله برنامه‌هایی است که برای نگهداشت و ارتقا تولید این منطقه در دست بررسی و اجرا است.

بر اساس این گزارش انجام اقدامات کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت عملیاتی از جمله کاهش فشار گاز ارسالی به پالایشگاه، احداث ایستگاه تقویت فشار گاز، تغییر در سیستم فرآورشی پالایشگاه و … از جمله راهکارهای ارائه شده در این نشست بود که بررسی بیشتر آن‌ها به جلسات تخصصی موکول شد.

غلامحسین منتظری، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی نیز در این نشست با اشاره به گذشت ۳۱ سال از عمر میدان گازی سرخون، اظهار کرد: تا کنون ۹۸.۸ میلیارد متر مکعب گاز از این میدان برداشت شده است.

وی پیشگیری از آلودگی‌های زیست محیطی به ویژه در حوزه پساب‌های صنعتی را از اقدامات مثبت انجام گرفته در منطقه عملیاتی سرخون و گشوی جنوبی عنوان کرد و گفت: همچنین پیشگیری از کاهش تولید و برداشت صیانتی از میدان سرخون، پراکندگی اماکن اداری، کارگاهی و … را از موضوعات در دست بررسی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی در منطقه عملیاتی سرخون و گشوی جنوبی است.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.