کد مطلب: ۷۱۶۳۲۰

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

شرکت‌های بورسی زیر ذره‌بین؛ بررسی عملکرد ۱۰ سهم دارویی در سال ۱۴۰۱

شرکت‌های بورسی زیر ذره‌بین؛ بررسی عملکرد ۱۰ سهم دارویی در سال ۱۴۰۱

با انتشار صورت‌های مالی ۶ ماهه نخست سال ۱۴۰۱ در سایت کدال، این پرسش مطرح می‌شود که شرکت‌های بورسی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل چه عملکردی از خود نشان دادند؟

امیررضا سولقانی|به گزارش تجارت‌نیوز ، با انتشار صورت‌های مالی ۶ ماهه نخست سال ۱۴۰۱ در سامانه کدال این پرسش مطرح می‌شود که شرکت‌های بورسی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل چه عملکردی از خود نشان دادند؟

مقایسه صورت‌های مالی ۶ ماهه نخست سال جاری با مدت مشابه سال ۱۴۰۰ نشان می‌دهد که ۱۰ نماد دارویی بررسی شده کارنامه قابل دفاعی از خود به جای گذاشته‌اند. به نحوی که هیچ یک از این شرکت‌ها زیانده نبوده و در مقایسه با دوره مشابه سال قبل سعی در افزایش سودسازی خود داشتند.

در این گزارش عملکرد ۶ ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۱ نماد‌های گروه «مواد و محصولات دارویی» بررسی شده است.

دجابر

شرکت «داروسازی جابرابن‌حیان» توانست در ۶ ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۱ با رشد ۲۱۱ درصدی EPS خود را از ۲۰ تومان در مدت مشابه سال قبل به ۶۵ تومان برساند. همچنین سود خالص این شرکت از ۴۷ میلیارد و ۴۲۵ میلیون تومان در دوره ۶ ماهه سال ۱۴۰۰ به ۱۴۷ میلیارد و ۳۷۸ میلیون تومان رسید.

شفا

شرکت «سرمایه‌گذاری شفا دارو» در ۶ ماهه نخست سال جاری توانست عملکرد چشمگیری از خود به جای گذارد. به نحوی‌ که این شرکت علاوه بر جبران زیان خالص ۲ میلیارد و ۳۴۷ میلیون تومانی ۶ ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۰ توانست در این دوره ۱۱۲ میلیارد و ۷۹۴ میلیون تومان سود سازی کند.

از این رو EPS این شرکت با جهش چهار هزار و ۷۲۲ درصدی خود را به ۴۱ تومان رساند. سرمایه‌گذاری شفا دارو در مدت مشابه سال ۱۴۰۰ به ازای هر سهم ۹ ریال زیان ثبت کرده بود.

دکیمی

شرکت «کیمیدارو» موفق شده در ۶ ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۱ به ازای هر سهم ۱۶۴ تومان سود محقق کند که در مقایسه با دوره مشابه سال قبل با افزایش ۳۶۵ درصدی همراه بوده است. سود خالص این شرکت نیز ۷۴ میلیارد تومان تومان بیشتر از مدت مشابه سال ۱۴۰۰ ثبت شده است.

داسوه

شرکت «داروسازی اسوه» در ۶ ماهه نخست سال جاری توانست افزایش ۸۸ درصدی در سود خالص خود ایجاد کند و این مبلغ را به ۱۶۰ میلیارد و ۵۴۹ میلیون تومان برساند. همچنین این شرکت موفق شد در این دوره ۲۱۴ تومان سود به ازای هر سهم شناسایی کند. این در حالی است که در دوره مشابه سال قبل EPS این شرکت ۱۱۳ تومان بود.

برکت

«گروه دارویی برکت» نیز همسو با هم‌گروهی‌های خود عمل کرد و موفق شد در این دوره، زیان ۹ میلیارد و ۴۷۷ میلیون تومانی خود را در ۶ ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۰ به ۱۹ میلیارد و ۲۳۰ میلیون تومان سود خالص برساند. همچنین برکت در ۶ ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۱ به ازای هر سهم ۲۶ ریال سود محقق کرده است.

ددانا

«داروسازی دانا» در ۶ ماهه نخست سال جاری، سود خالص خود را از سطح ۳۷۶ میلیارد و ۷۴۷ میلیون تومان به ۳۹۰ میلیارد و ۴۵۱ میلیون تومان رساند. همچنین این شرکت در این دوره توانست به ازای هر سهم ۱۶۲ تومان سود محقق کند.

دلقما

شرکت «دارویی لقمان» موفق شد در ۶ ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۱ سود خالص خود را با جهش ۱۳۸۴ درصدی از ۹ میلیارد و ۲۵۷ میلیون تومان در دوره مشابه سال قبل به سطح ۱۳۷ میلیارد و ۳۸۴ میلیون تومان برساند. EPS این شرکت نیز در این دوره ۲۰ تومان ثبت شده است.

دکپسول

شرکت «تولید ژلاتین کپسول ایران» در ۶ ماهه نخست سال ۱۴۰۱ عملکرد قابل قبولی از خود به جای گذاشت. طبق صورت مالی منتشر شده این شرکت در سایت کدال، سود خالص این شرکت با افزایش ۱۷۰ درصدی همراه شد و به عدد ۱۵۱ میلیارد و ۵۸۳ میلیون تومان رسید.

همچنین شرکت تولید ژلاتین کپسول ایران در این دوره موفق شد به ازای هر سهم ۵۰۵ تومان سود شناسایی کند. EPS این شرکت در دوره مشابه قبل ۲۸۰ تومان ثبت شده بود.

دتوزیع

شرکت «توزیع دارو پخش» توانست در این دوره افزایش ۴۴ درصدی در سود خالص خود ایجاد کند و این عدد را به ۳۱۸ میلیارد و ۴۵۶ میلیون تومان برساند. گفتنی است این شرکت در ۶ ماهه نخست سال جاری به ازای هر سهم ۲۶۵ تومان سود شناسایی کرد.

دامین

«داروسازی امین» نیز مانند دیگر سهم‌های دارویی این گزارش کارنامه قابل دفاعی داشته است. به نحوی که این شرکت در ۶ ماهه نخست سال جاری توانست با افزایش ۶۱ درصدی، سود خالص خود را به ۸۲ میلیارد و ۸۰۳ میلیون تومان برساند. همچنین این شرکت در این دوره موفق شد به ازای هر سهم ۲۱ تومان سود محقق کند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    دتماد چی؟