خبر مهم:

کد مطلب: ۱۹۷۹۷۲

در جلسه کمیسیون اقتصادی مجلس صورت گرفت:

بررسی نحوه تعیین تکلیف کالاهای قاچاق کشف شده

بررسی نحوه تعیین تکلیف کالاهای قاچاق کشف شده

عضو هیات‌رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، از بررسی موضوع تعیین تکلیف کالاهای قاچاق کشف و ضبط شده در کمیسیون متبوعش خبر داد.

عضو هیات‌رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، از بررسی موضوع تعیین تکلیف کالاهای قاچاق کشف و ضبط شده در کمیسیون متبوعش خبر داد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، از خانه ملت؛ علی اکبر کریمی درباره جلسه امروز کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: در نشست امروز کمیسیون اقتصادی موادی دیگر از لایحه اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز مورد بررسی قرار گرفت.

عضو هیات‌رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه کلیات لایحه دولت درباره اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز در کمیسیون اقتصادی پیش‌تر تصویب شده است، ادامه داد: در جلسه امروز کمیسیون با حضور مسئولان و کارشناسان ستاد مبارزه با قاچاق کالا، مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، سازمان تعزیرات و دستگاه‌های ذی‌ربط تعدادی از موارد مراعی لایحه مربوط به قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز مطرح و بررسی شد.

نماینده مردم اراک و کمیجان در مجلس دهم شورای اسلامی افزود: یکی از مواد لایحه مربوط به قانون مبارزه با قانون قاچاق کالا و ارز درخصوص تعیین تکلیف کالاهای قاچاق کشف و ضبط شده، بود.

کریمی ادامه داد: یکی از اهداف قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، جلوگیری از ضربه به تولید ملی است؛ بنابراین موضوع ایجاد سازوکاری برای فراهم آمدن امکان خروج برخی کالاهای قاچاق در قالب صادرات یا ترانزیت مجدد،در کمیسیون اقتصادی مورد بحت قرار گرفت.

وی در این رابطه افزود: باید توجه داشت بحث پیش‌بینی سازوکاری برای صادرات یا ترانزیت مجدد،شامل برخی از کالاهای قاچاق می‌شود، چراکه برخی از کالاهای قاچاق، ممنوعه بوده و باید امحاء شوند؛ اما برخی کالاهای قاچاق را تحت نظارت می‌توان با لحاظ مقررات، صادرات یا ترانزیت مجدد کرد تا به تولید داخلی ضربه وارد نکنند.

عضو هیات‌رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در صورت جمع‌بندی و تصویب نهایی لایحه دولت درباره اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز در کمیسیون اقتصادی مجلس، لایحه مذکور در صحن علنی مجلس بحث می‌شود.

منبع: ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.