کد مطلب: ۵۸۸۷۵۳

بررسی و معرفی ارز شیبا ، شیبا اینو چیست؟

بررسی و معرفی ارز شیبا ، شیبا اینو چیست؟

نام اصلی شیبا اینو برگرفته از نژاد یک سگ ژاپنی است که همین سگ نماد دوج کوین هم هست. با توجه به رشدهای زیادی که دوج کوین داشته، توکن‌های زیادی هم در پی همین اتفاق به وجود آمدند که شیبا یکی از این توکن‌ها بود.

**تجارت‌نیوز این تحلیل را تایید یا رد نمی‌کند و انتشار این رپورتاژ به سفارش کیف پول من به معنای توصیه برای خرید یا فروش نیست.**

ارز شیبا یکی از ارزهای دیجیتالی است که اخیرا اسم آن خیلی زیاد سر زبان‌ها افتاده، در این مطلب می‌خواهیم به این موضوع بپردازیم که ارز شیبا چیست و همه چیز در مورد ارز شیبا را توضیح دهیم. شاید شنیده باشید که از شیبا به عنوان قاتل دوج کوین نام می‌برند. دوج کوین یکی دیگر از ارزهای دیجیتال است که در طی ماه‌های گذشته سر و صدای بسیاری به پا کرده و توانسته جایگاه خوبی در میان رمزارزهای برتر بازار معاملاتی به دست آورد.

شیبا توانسته در چند ماه گذشته با رشد بسیار بالا، خودی نشان دهد و در میان ارزهای برتر هم قرار گیرد. اما این که ارز شیبا چیست و از کجا آمده را در ادامه توضیح می‌دهیم.

ارز دیجیتال شیبا اینو چیست؟

نام اصلی شیبا اینو برگرفته از نژاد یک سگ ژاپنی است که همین سگ نماد دوج کوین هم هست. با توجه به رشدهای زیادی که دوج کوین داشته، توکن‌های زیادی هم در پی همین اتفاق به وجود آمدند که شیبا یکی از این توکن‌ها بود. بسیاری از فعالان بازار از شیبا و دوج کوین به عنوان شت کوین‌ها نام می‌برند. چون بر این باورند که آنها ارزش چندانی ندارند و فقط برای شوخی ایجاد شده‌اند. همان طور که احتمالا می‌دانید ابتدا از دوج کوین به عنوان یک شوخی رونمایی شد که بعد از آن با عنوان میم کوین هم شناخته شد. در ادامه روند ایجاد چنین میم کوین‌هایی شیبا اینو هم ایجاد شد و توانست مانند رقیب خود جایگاه مناسبی را دریافت کند.
شیبا اینو کار خود را بیش از یک سال پیش آغاز کرده و بر بستر اتریوم فعالیت می‌کند و خود دارای بلاکچین نیست. نکته قابل توجهی که در مورد این رمزارز وجود دارد این است که شما می‌توانید میلیاردها یا تریلیاردها شیبا برای خود داشته باشید و مانند سایر رمزارزها مشکلی برای این کار وجود ندارد.

طبق اخبار و اطلاعاتی که از وب‌سایت رسمی این رمز ارز منتشر شده، این ارز مبادلات خود را روی پلتفرم غیر متمرکز ShibaSwap انجام می‌دهد. همچنین آنها قصد دارند تا در آینده نیز دو توکن دیگر با نام‌های لیش و بون بر بستر همین پلتفرم راه اندازی کنند.

شیبا اینو بیشتر محبوبیت خود را مدیون کاربران چینی است. صرافی Houbi چین را می‌توان بزرگترین مرکز معامله برای این ارز دانست چرا که در همان اوایل ارزه این توکن کاربران چینی که در این صرافی بودند علاقه زیادی به آن نشان دادند و باعث شدند تا قیمت آن با رشدی چشمگیر همراه باشد و بتواند به مرکز توجهات تبدیل شود.

فرق بین توکن و کوین چیست؟

تفاوتی که این دو با هم دارند این است که کوین‌ها برای خود یک بلاکچین اختصاصی دارند. مانند بیت کوین، دوج کوین، اتریوم و برخی دیگر که برای خود یک بلاکچین اختصاصی دارند و اما توکن‌ها بر بستر بلاکچین‌هایی که قبلاً ایجاد شده‌اند سوار هستند. یعنی همان طور که در بالا گفتیم شیبا بر روی بلاکچین اتریوم قرار دارد. به این معنا که خود بلاکچین جدا ندارد و بر روی بلاکچین اتریوم سوار است. اما نکته دیگری هم که وجود دارد این است که کارمزد شبکه اتریوم با افزایش ارزش هر کدام از این توکن‌ها بالاتر می‌رود.

چرا بسیاری ارز دیجیتال شیبا اینو را شت کوین می‌نامند؟

عده بسیار زیادی بر این باورند که شیبا یک نوع شت کوین است و ارزشی برای سرمایه‌گذاری ندارد. اما چرا چنین انتقاداتی به این ارز وارد می‌شود؟ همان طور که می‌دانید شت کوین به ارزهایی گفته می‌شود که نمی‌توان آینده خوبی برای آنها متصور شد و این انتظار می‌رود که ارزش آنها پس از مدتی از دست رود و منجر به نابودی آنها شود. بیشتر انتقاداتی که به این رمزارز وارد می شود این است که در وایت پیپر آن به طور مشخص گفته نشده هدف از به وجود آمدن ارز شیبا اینو چیست. به همین دلیل بسیاری از فعالان بازار معتقدند که سرمایه‌گذاری کردن در این ارز ممکن است کاری خطرناک باشد.

با این وجود نمی‌توان با قاطعیت گفت که این رمزارز یک نوع شت کوین است و نمی‌توان آینده مشخصی را برای آن متصور شد. چون با توجه به رشدهای اخیری که داشته و محبوبیتی که کسب کرده است، ممکن است رویه خود را تغییر دهد و با یک هدف مشخصی به کار خود ادامه دهد. در زیر می‌توانید برخی از دلایلی که برای شت کوین بودن این ارز در نظر می‌گیرند را مشاهده کنید.

عدم انتشار وایت پیپر

وایت پیپر یک سند است که به وجود آورندگان هر ارز دیجیتالی در آن مشخص می کنند که ارز آنها برای برطرف کردن چه مشکل یا مشکلاتی به وجود آمده است و قصد دارد چگونه به این هدف برسد. پس لازمه هر ارز دیجیتال این است که یک وایت پیپر یا سند بازاریابی داشته باشد که کار آن را به صورت کامل مشخص کند. به همین دلیل بسیاری از کارشناسان بازار انتقادات بسیار زیادی را به شیبا اینو وارد می‌کنند که چرا وایت پیپر مشخص ندارد که هدف از به وجود آمدن آن را به صراحت مشخص کرده باشد.

مشخص نبودن نام سازنده

هنوز کسی نمی‌داند که این رمزارز توسط چه کسی ساخته شده است. پس تا به اینجا فهمیدیم که نه نام سازنده آن مشخص است و نه وایت پیپر مشخصی دارد که بدانیم هدف از به وجود آمدن آن چیست. همین مسائل باعث شده تا کارشناسان بازار بر این عقیده باشند که این رمز ارز بیشتر به سمت شت کوین‌ها میل می‌کند. هر چند که باز هم نمی‌توان با قاطعیت این ارز را به عنوان یک رمزارز بی‌ارزش خطاب کرد.

عدم ارائه راه حل‌های جدید

بسیاری از رمزارزهایی که جدید معرفی می‌شوند، پس از مدتی آپدیت‌هایی را ارائه می‌کنند تا یک هویت به ارز خود ببخشند. حتی گاهی اوقات توسعه دهندگان آنها با به وجود آوردن مشکلاتی ساختگی و برطرف کردن آنها سعی در هویت بخشیدن به ارز دیجیتال خود دارند.

در صورتی که ارز دیجیتال شیبا اینو هیچ‌گونه مشکلی را برطرف نمی‌کند و به دنبال هیچ‌گونه فناوری جدیدی نیست. همین می‌تواند باعث گمانه زنی‌هایی در مورد بی‌ارزش بودن این ارز شود که حتی برخی‌ها اعتقاد دارند محبوبیت این ارز تنها به دلیل رشد قیمتی دوج کوین است و این رمزارز هم با سوار شدن بر این موج توانسته قیمت خود را افزایش دهد.

نداشتن بلاکچین اختصاصی

یکی از دلایل دیگری که باعث بروز انتقاداتی به این ارز شده است نداشتن بلاکچین اختصاصی است. البته که برخی از ارزهای معتبر هم بلاکچین اختصاصی ندارند و بر بستر بلاکچین های دیگر فعالیت می‌کنند. اما موضوع برای شیبا اینو متفاوت است. تمامی دلایلی که در بالا گفته شد به اضافه نداشتن بلاک چین اختصاصی باعث شده تا حساسیت بیشتری روی این رمزارز صورت گیرد. هر چند که عوامل دیگری هم مانند نداشتن سقف عرضه باعث شده تا این احتمال وجود داشته باشد که با عرضه بیش از اندازه این توکن آینده‌ای نامعلوم در انتظار آن باشد.

رشد قیمتی بسیار بالا

IMG 20211018 105814

باز هم همان مثال بالا را می‌توان تکرار کرد. البته رمزارزی که قیمت آن یکباره و پرشتاب بالا می‌رود را نمی‌توان یک شت کوین نامید. اما تجربه ثابت کرده است که بیشتر شت کوین‌هایی که تا به حال به وجود آمده‌اند، همگی در یک بازه زمانی مشخص با رشدهایی عجیب؛ یک مسیر صعودی را طی کرده‌اند و پس از آن با کاهش قیمت شدیدی همراه بودند. به وجود آمدن چنین اتفاق‌هایی باعث شده تا دیدگاه‌ها نسبت به شیبا اینو متفاوت باشد چرا که همین ارز هم این راه را طی کرده است.

با وجود چنین مسائلی، استراتژی در خصوص ارز شیبا اینو چیست؟ همان گونه که گفته شد با توجه به نکات بالا نمی‌توان با قاطعیت از این ارز به عنوان یک رمزارز بی‌ارزش نام برد. اما توصیه ای که بیشتر کارشناسان داشته اند این است که به صورت طولانی مدت به آن توجه نکنید. چرا که مشخص نیست در آینده چه اتفاقی ممکن است برای این رمزارز پر سر و صدا بیفتد.

قیمت شیبا اینو چقدر است؟

با توجه به نوسانات بازار هر کدام از ارزهای دیجیتال دائماً در حال تغییر هستند و نمی‌توان قیمت ثابتی را برای آن ها معرفی کرد. اما با توجه به زمان نگارش این مطلب می‌توان گفت در حال حاضر و در همین لحظه قیمت این ارز $۰٫۰۰۰۰۲۸۵۲ است که نسبت به گذشته تغییرات بسیاری را داشت و قیمت آن چندین برابر شده است.

روند تغییرات ارز شیبا چیست؟

اگر با کمی دقت، به روند تغییرات قیمتی این ارز دیجیتال توجه کنیم، مشاهده می‌شود که چه اتفاقی دور و بر آن در حال به وجود آمدن است. یکی از بزرگترین اتفاقاتی که برای این رمزارز افتاده، این بود که ویتالیک بوترین خالق ارز دیجیتال اتریوم در رمز ارز شیبا اینو سرمایه گذاری کرد و باعث جلب توجه بسیاری از افراد به این ارز دیجیتال شد.

اگر در بازار بوده باشید احتمالا متوجه شدید که با شنیدن این خبر توسط تریدرها قیمت شیبا اینو به بیش از ۲۰ برابر رسید. همین امر موجب شد تا توجه‌ها به این سمت افزایش یابد و افراد بسیار زیادی تمایل به سرمایه‌گذاری و خرید و فروش این رمزارز را داشته باشند. با توجه به این موضوع و بالا رفتن محبوبیت شیبا، در ماه می سال ۲۰۲۱ شیبا توانست یک سقف قیمتی جدید برای خود ثبت کند. این سقف قیمتی به این معنا بود که شیبا از ابتدای عرضه خود تا آن زمان ۲ میلیون درصد رشد داشته است! رقمی که باز هم به شبهات دامن می‌زند.
در حال حاضر و با توجه به تمامی این تفاسیر ارز دیجیتال شیبا اینو (Shiba Inu) توانسته در میان تمامی ارزهای دیجیتال هفدهمین رمز ارز معتبر این لیست باشد و از ارزهای دیجیتال بسیاری سبقت بگیرد. درست است که هیچ‌گونه پایه بنیادی برای شیبا وجود ندارد اما قاتل دوج کوین تا به اینجا توانسته ماموریت خود را به خوبی انجام دهد و به رتبه بالایی برسد.

ماجرای شیبا اینو و ایلان ماسک

شاید برایتان جالب باشد که بدانید ایلان ماسک خود را پدر دوج کوین نامیده است. قطعاً حمایت این شخص از هر ارز دیجیتالی می‌تواند بر روند قیمتی آن بسیار تاثیرگذار باشد. شخصی که بنیانگذار و مدیرعامل شرکت‌های اسپیس ایکس و تسلا است، قدرت بالایی در بار روانی بازار می‌تواند داشته باشد و این شخص بارها از ارز دیجیتال دوج کوین حمایت کرده است اما تاکنون حمایتی از شیبا نداشته است.

آیا شیبا اینو قاتل دوج‌کوین خواهد بود؟

هیچ غیر ممکنی وجود ندارد. اما نیاز است بدانید این توکن قطعاً کار سختی در پیش دارد چون رقابت کردن با دوج کوین بدون هیچ‌گونه حمایت خاصی کار سخت و دشواری خواهد بود. اما همان‌گونه که در وب‌سایت شیبا اینو به این موضوع اشاره شده است، آنها خود را قاتل دوج‌کوین می‌نامند و معتقدند که از لحاظ سرعت رشد از دوج کوین سبقت گرفته‌اند و قیمت مناسبی هم دارد.

بسیاری این سوال را از ما پرسیده بودند که آیا این ارز برای سرمایه‌گذاری مناسب است یا خیر؟ همان طور که می‌دانید نمی‌توان به صورت قطعی ارزی را معرفی کرد. اما برای اینکه بتوانید ارزهای با پتانسیل بالایی را انتخاب کنید نیاز است بدانید که سرمایه‌گذاری کردن روی شت کوین یا میم کوین‌ها ریسک بسیار بالایی برای شما خواهد داشت. همان طور که در بالا هم گفته شد بسیاری این ارز را شت کوین می‌نامند و بر این باورند که ارزش چندانی ندارد. پس همان گونه که قیمت آن با سرعت بسیار بالایی در حال رشد است ممکن است با همین سرعت هم سقوط کند و سرمایه افراد را از بین ببرد. پس بهتر است با احتیاط کامل در هر کدام از ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری کرد.

جالب‌تر آنکه بدانید در وایت پیپر شیبا اینو اطلاعات درست و مشخصی وجود ندارد و برای بسیاری نحوه فعالیت آن همچنان گیج کننده است و بسیاری معتقدند دوج کوین به عنوان یک شوخی برای رمزارزها فعالیت خود را شروع کرده اما شیبا اینو شوخی خود را با دوج کوین آغاز کرد.

ارز شیبا اینو را از کجا بخریم؟

IMG 20211018 105840

با تمامی شبهاتی که پیرامون این ارز وجود داشت، بسیاری از صرافی‌های معتبر مانند بایننس، از اضافه کردن آن به لیست معاملاتی خودداری کردند. اما نتوانستند جلوی محبوبیت آن را بگیرند. با توجه به این محبوبیت، بسیاری از صرافی‌های بزرگ از جمله بایننس تصمیم گرفتند که این ارز دیجیتال را به لیست معاملاتی خود اضافه کنند و علاقه کاربران نسبت به این ارز را به خوبی درک کردند.

اما برای اینکه بتوانید ارز دیجیتال شیبا اینو را خریداری کنید، می‌توانید از صرافی‌های خارجی استفاده کنید یا اینکه از یک مرجع ایرانی برای خرید و فروشی تمامی ارزهای دیجیتال استفاده کنید. کیف پول من سامانه‌ای است که اخیراً کار خود را آغاز کرده و توانسته است جایگاه بسیار مناسبی در میان کاربران به دست آورد و به یکی از معتبرترین کیف پول‌های ایرانی ارزهای دیجیتال تبدیل شود. شما می‌توانید در سامانه کیف پول من به راحتی اقدام به خرید ارز دیجیتال شیبا اینو کنید. بسیاری از ارزهای دیجیتالی که در صرافی‌های بزرگ خارجی وجود دارند را می‌توانید در سامانه کیف پول من به راحتی خرید و فروش و نگهداری کنید. کارمزدهای دریافتی در این سامانه بسیار کمتر از رقبای خود است. پس می‌توانید با خیال راحت خرید و فروش‌های خود را انجام دهید و اگر قصد نگهداری از هر کدام از ارزهای دیجیتال را دارید، می‌توانید با اطمینان خاطر از این سامانه مرجع و با امنیت بالا استفاده کنید.

آینده ارز دیجیتال شیبا اینو چیست؟

همه چیز در مورد ارز شیبا اینو را گفتیم و می‌خواهیم با بررسی آینده این ارز برای سرمایه‌گذاری‌هایمان استراتژی درستی داشته باشیم. از بین کسانی که شیبا را تحلیل و بررسی می‌کنند، برخی معتقدند که روند رو به رشد آن فعلاً ادامه دارد و ممکن است در کوتاه مدت متوقف نشود. آنها بر این باورند که با توجه به استقبالی که مردم به سمت این رمزارز دارند می‌توان انتظار داشت که در کوتاه‌ مدت روندی نزولی را در پیش گیرد. حتی برخی معتقدند که روند رو به رشد می‌تواند تا سال ۲۰۲۸ هم ادامه پیدا کند. آن ها دلیل چنین صحبتی را با استفاده از علم تکنیکال ثابت کرده‌اند.

اما در مقابل کارشناسان دیگری هم هستند که باور دارند این ارز دیجیتال نمی‌تواند در طولانی مدت پاسخی برای نیاز کاربران باشد. آنها به روند کنونی آن دقت نمی‌کنند و بر نبودن نشانه‌های مثبت در تحلیل بنیادی این ارز اصرار دارند. به گفته این افراد امواج روانی و ذهنی که در حال حاضر پیرامون ارز دیجیتال شیبا اینو وجود دارد، روزی فروکش خواهد کرد و به این روند مثبت ادامه نخواهد داد و تنها ارزهایی می‌توانند ماندگاری بالایی در بازار داشته باشند که از لحاظ بنیادی قوی و قابل قبول باشند.

آیا سرمایه‌گذاری کردن در ارز شیبا اینو عاقلانه است؟

نوسانات زیادی در بازار ارزهای دیجیتال صورت می‌گیرد و همین نوسانات باعث می‌شود تا برخی تریدرها نسبت به یک ارز دیجیتال خاص علاقه پیدا کنند و بیشتر به سمت آن هجوم ببرند. همین باعث افزایش یا کاهش قیمت آن می‌شود. هر چند که برخی از این توکن‌ها با هدفی خاص پایه‌ریزی شده‌اند اما برخی هم مانند همین شیبا شبهاتی را به وجود آورده که بسیاری سعی می‌کنند سرمایه خود را در این رمزارز نگهداری نکنند. پس عاقلانه‌ترین کار این است که با دیدی کوتاه مدت این کار را انجام دهید و فعلا به صورت بلندمدت این ارز را در کیف پول خود نگهداری نکنید. چرا که فعلا آینده تقریبا مبهمی برای آن وجود دارد و بسیاری از کارشناسان توصیه می کنند کوتاه مدت به آن فکر کنید.

بهترین استراتژی برای معامله کردن ارز شیبا چیست؟

قبل از اینکه بخواهیم هرگونه استراتژی را به شما معرفی کنیم، لازم است بدانید که تمام معاملاتی که انجام می‌دهید را باید با توجه به شرایط خودتان شخصی سازی کنید و تصمیم گیری برای خرید و فروش کردن هر ارز دیجیتالی تنها به عهده خودتان باشد. اما با توجه به تمامی نکاتی که در این مقاله گفته شد توصیه ما این است که با دید بلند مدت به این ارز نگاه نکنید و به صورت کوتاه مدت معاملات خود را انجام دهید. چرا که اگر تمامی نکات منفی در مورد رمزارز شیبا را در نظر بگیرید این نکته به راحتی قابل مشاهده و درک است که به صورت بلند مدت نباید روی آن سرمایه‌گذاری کرد.

سخن پایانی

در این مقاله به طور کامل توضیح دادیم که ارز شیبا اینو چیست و همه چیز در مورد ارز شیبا اینو را گفتیم. اما شما نیاز است بدانید ابهامات زیادی در مورد این ارز وجود دارد که توسعه دهندگان آن هنوز تصمیمی برای برطرف کردن آن نگرفته اند و منتشر نکردن وایت پیپر آن، باعث شده تا بسیاری را به این فکر بیندازد که شیبا یک شت کوین است.

قیمت‌ها در این بازار جذاب دائما در حال تغییر است و نمی‌توان تنها با تحلیل قیمت، تصمیم به خرید هر رمزارزی گرفت و بهتر است با استفاده از تحلیل بنیادی و استفاده کردن از اخباری که در این حوزه منتشر می‌شود، تصمیم گرفته شود چه ارزی مناسب خرید است. برای خرید هر کدام از ارزهای دیجیتال شما می‌توانید از سامانه کیف پول من استفاده کنید و با کمترین کارمزد هر کدام از این ارزهای دیجیتال را معامله کنید. همچنین برای نگهداری هم شما می‌توانید با خیالی آسوده این کار را انجام دهید و هیچ‌گونه دغدغه ای بابت از دست رفتن دارایی خود نداشته باشید.

همچنین می‌توانید با استفاده از آدرس رسمی Kifpool.me به سامانه خرید و فروش ارزهای دیجیتال کیف پول من مراجعه کنید و تمامی معاملات خود را در این بازار بزرگ و جذاب انجام دهید. اگر قصد خرید این ارز دیجیتال در صرافی‌های خارجی را دارید می‌توانید از طریق سامانه کیف پول من اقدام به خرید تتر کنید و برای کیف پول خود در صرافی‌های خارجی ارسال کنید تا بتوانید معاملات خود را آنجا انجام دهید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    سلام.منظورتون از کوتاه مدت چه بهزه زمانی هست؟مثلا ۶ماهه یا ترید روزانه و هفتگی؟

    • ناشناس

      یک سال

  • ناشناس

    تجارت نیوز همه تحلیل هاش اشتباهه به نظرم الفبای اقتصاد هم نمیدونن میان تحلیل میکنن همون تحلیل هایی ک در مورد بورس کردین بسه ما رو انداختین تو چاه

  • ناشناس

    تاسال ۲۰۲۳شیبا ۴سنت میشود طبق تحلیلی که شده شیبا صعودی وآینده درخشانی دارد

    • ناشناس

      شیبا به نظر خیلیا اینده ی درخشانی دارد اگه تا این کریسمس وچندروزبعدش تا ۳تومن قیمتش بره بالا برای بهار تا یک سنت افزایش قیمت خواهد داشت من که خودم ماشینمو فروختم کلن شیبا خریدم تقریبن یه هفته ی پیش

  • ناشناس

    امکانش هست ایاشیباحذف بشه برای همیشه

  • منلین

    مطلب جامع و کاربردی بود، ممنون بابت به اشتراک گذاشتن چنین اطلاعات مفیدی

  • داش لوتی

    چرت میگه تحلیل غیر اصولی

  • محمد صیادی

    خلی خوب است

  • محمد صیادی

    خیلی خوب است

  • آر ام چارتس

    برای انجام تراکنش‌های ارزی به کلیدهای خصوصی و عمومی نیاز است

تیترِ یک

آخرین اخبار