کد مطلب: ۲۸۹۷۲۸

بررسی کشت فراسرزمینی در کمیسیون کشاورزی

بررسی کشت فراسرزمینی در کمیسیون کشاورزی

عضو هیات‌رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس از بررسی موانع سرمایه‌گذاری در زمینه کشت فرا‌سرزمینی در این کمیسیون خبر داد.

علی‌اکبری عضو هیئت رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی از بررسی مسائل مربوط به کشت فراسرزمینی در این کمیسیون خبر داد و گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده قرار است این موضوع با حضور مسئولان وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی، امورخارجه، اقتصاد، اتاق بازرگانی، صنایع، معادن،کشاورزی ایران، اتاق تعاون، شورای اصناف و همچنین سازمان نظام مهندسی کشاورزی در این کمیسیون بررسی شود.

به گزارش تجارت‌نیوز، وی در توضیح کشت فراسرزمینی، اظهار داشت: طبق این طرح زمین‌هایی را در برخی از کشور‌ها اجاره کرده و نیاز کشور به محصولات کشاورزی را تولید و تمام یا بخشی از آن را به کشور وارد می‌کنند.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان اینکه سالانه 4 میلیارد دلار ذرت، کنجاله و سویا به کشور وارد می‌کنیم، ادامه داد: همچنین سالانه 700 هزار تن برنج و تقریبا 2 میلیون تن جو وارد می‌کنیم که با روش کشت فراسرزمینی می‌توانیم محصولاتی را که تمام و یا بخشی از آن را وارد می‌کنیم در جاهایی که فرصت رشد دارند، تولید کنیم.

اکبری با بیان اینکه بخش خصوصی حدود سه سال قبل به موضوع کشت فراسرزمینی ورود کرد، تصریح کرد: سرمایه‌گذاران در این زمینه در کشور‌های آسیای مرکزی،گرجستان، ارمنستان، کشورهای آفریقایی مانند غنا و همچنین برزیل به دلیل شرایط مناسب آب و هوا و خاک مناسب سرمایه‌گذاری کردند.

نماینده مردم شیراز در مجلس با تاکید بر اینکه در این جلسه با حضور مسئولان ذیربط درباره چارچوب کار، بررسی و تدوین پروتکل لازم، چگونگی انتقال محصولات به کشور، موانع موجود بر سر این کار و همچنین میزان پرداخت عوارض، بحث و تبادل نظر می‌شود، تصریح کرد: نمایندگان نیز می‌توانند با وضع قوانین، همکاری‌های لازم را در زمینه تسهیل کار سرمایه‌گذاران فراهم کنند تا شرایط کشت فرا سرزمینی گسترش یابد.

منبع: تسنیم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.