کد مطلب: ۶۶۷۹۸

برقراری خط پروازی میان بصره و تهران برای اولین بار

برقراری خط پروازی میان بصره و تهران برای اولین بار

با انجام اولین پرواز در روز سه شنبه (فردا)، خط پروازی جدیدی میان ایران و عراق از فرودگاه بین المللی بصره به فرودگاه امام خمینی (ره) تهران راه اندازی می شود که مقام های عراقی امیدوارند به سه پرواز در هفته برسد.سمیر یونس مدیر فرودگاه بصره دوشنبه شب در اظهاراتی مطبوعاتی گفت که با پایان

4319ea75a686486975863df987610648_XL.jpg با انجام اولین پرواز در روز سه شنبه (فردا)، خط پروازی جدیدی میان ایران و عراق از فرودگاه بین المللی بصره به فرودگاه امام خمینی (ره) تهران راه اندازی می شود که مقام های عراقی امیدوارند به سه پرواز در هفته برسد.
سمیر یونس مدیر فرودگاه بصره دوشنبه شب در اظهاراتی مطبوعاتی گفت که با پایان پروژه ها و طرح های توسعه فرودگاه بصره و افتتاح سالن هایی که از دهه نود قرن گذشته میلادی بسته بودند، زمینه های راه اندازی خطوط هوایی خارجی از این فرودگاه فراهم شده است.
وی به السومریه نیوز گفته که این پروژه ها طی دو سال گذشته و سالجاری تکمیل شد و علاوه بر خط پروازی میان بصره- تهران، تا هفته های آینده خط هوایی بصره به دمشق نیز راه اندازی خواهد شد.
یونس ابراز امیدواری کرده که با بهره گیری از هواپیماهای خطوط هوایی عراق (العراقیه) در هفته سه پرواز به تهران انجام شود.
فرودگاه بین المللی بصره هم اکنون دومین فرودگاه عراق است که ظرفیت جابجایی مسافر در آن سالانه 2 و نیم میلیون نفر اعلام شده است.
به گزارش ایرنا، درحال حاضر از فرودگاه های بغداد و نجف و همچنین اربیل و سلیمانیه در کردستان عراق بطور منظم روزانه پروازهایی به شهرهای مختلف ایران، از جمله تهران، مشهد، اصفهان صورت می گیرد.
بصره شهر بندری جنوب عراق و دومین شهر بزرگ این کشور است که در جوار مرزهای جنوبی ایران در استان خوزستان واقع است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.