کد مطلب: ۳۲۳۵۶۸

برق مصرفی ادارات با نرخ انرژی تجدیدناپذیر محاسبه خواهد شد؟

برق مصرفی ادارات با نرخ انرژی تجدیدناپذیر محاسبه خواهد شد؟

مدیرعامل شرکت برق لرستان گفت: سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در مورد تامین برق از طریق پنل‌های خورشیدی شرکت توزیع برق استان را یاری کنند.

فریدون خودنیا اظهار کرد: باید 20 درصد برق مصرفی ادارات و سازمان‌ها از طریق انرژی و پنل‌های خورشیدی تامین شود و چنانچه این مهم انجام نشود برق مصرفی آنان در تابستان آینده با نرخ انرژی تجدیدناپذیر محاسبه خواهد شد.

به گزارش تجارت‌نیوز،خودنیا ادامه داد: این بدین معناست که در صورت عدم استفاده از پنل‌های خورشیدی ادارات و نهادها باید بهای شش برابر برقی که الان مصرف کرده را پرداخت کنند.

مدیرعامل شرکت برق لرستان افزود: در بخش خصوصی مجوزهای خیلی خوبی داده شده و بروکراسی اداری را در لرستان برای صدور پروانه و مسائل کارشناسی به زیر 2 ساعت رساندیم.

خودنیا تصریح کرد: در بحث خانگی‌ها 60 منزل مسکونی 5 کیلووات داشتیم و چندین نیروگاه خورشیدی 100 کیلووات، همچنین چندین نیروگاه 50 کیلوواتی در حال احداث است و نیروگاه دیگری نیز افتتاح کردیم تا بابی باشد که سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در مورد تأمین برق از طریق پنل‌های خورشیدی شرکت توزیع برق استان را یاری کنند.

وی با بیان اینکه خرید هم تضمین 20 ساله است و اعتبارات آن نیز مهیاست، اضافه کرد: تنها پروژه‌ای که در حال حاضر در کشور ما از لحاظ مهندسی ارزش توجیه فنی، اقتصاد و بازگشت سرمایه دارد همین بحث انرژی‌های پاک است.

مدیرعامل شرکت برق لرستان با اشاره به اینکه 80 درصد دیزل ژنراتورها برای خدمات‌دهی به مردم آماده نیست، گفت: از طریق بودجه خودمان قرار است پیمانکاری بگیریم تا از آنها بازدید کرده و موادی که لازم است مشاوره دهد.

وی یادآور شد: دستگاه‌های اجرایی دیزل ژنراتورهای خود را سرویس کنند و در نهایت برای مواقع اضطراری برق داشته باشند.

منبع:ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.