کد مطلب: ۶۰۷۶۳۵

برنامه تحول صنعت خودرو در راه است

برنامه تحول صنعت خودرو در راه است

وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد: برنامه‌ای در قالب ۹ محور برای تحول در صنعت خودرو داریم که همه چالش‌ها و راهکارهای آن را در بر می‌گیرد که این برنامه به زودی منتشر می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، سید رضا فاطمی امین در نشست هم اندیشی مدیران رسانه که به میزبانی وزارت صمت برگزار شد اظهار داشت: خودرو از سیاسی ترین محصولات و موارد حائز اهمیت در کشور است که از یک طرف به شدت دچار چالش و از طرفی دارای ظرفیت‌های متنوعی است.

وی همچنین با بیان اینکه نحوه قیمت گذاری باید به گونه‌ای باشد که ساخت داخل مزیت داشته باشد، اضافه کرد: خودروسازان ۱۱۵ هزار میلیارد تومان بدهی و ۸۵ هزار میلیارد تومان زیان انباشته داشته‌اند و بیش از ۲۰۰ هزار میلیارد تومان رانت در این صنعت وجود دارد.

فاطمی امین با بیان اینکه ۹۰ پروژه طی سه ماهه اخیر در مجموعه وزارت صمت فعال شده است، گفت: با اجرای این پروژه‌ها نوع حکمرانی در وزارت صنعت، معدن و تجارت تغییر می‌کند و از روزمرگی‌ها بیرون می‌آییم.

وی همچنین تاکید کرد: گزارش عملکرد وزارتخانه را به صورت مداوم و منظم هر سه ماه یکبار ارائه خواهیم داد که در همین راستا گزارش عملکرد فصل پاییز (سه ماهه) به زودی منتشر و در دسترس عموم قرار می‌گیرد.

وزیر صمت با تاکید بر اینکه می‌خواهیم وزارتخانه‌ای شفاف و پاسخگو داشته باشیم، تاکید کرد: می خواهیم نوع جدیدی از حکمرانی را تعریف و پیاده سازی کنیم که در این نوع جدید از نظرات رسانه، نخبگان و صاحب نظران استفاده خواهیم کرد.

فاطمی امین با بیان اینکه رفتارهای مردم و جامعه از الگوهای ذهنی آنها شکل می‌گیرد، بیان کرد: کار مشترکی را با حوزه رسانه به پیش می‌بریم تا الگوهای ذهنی مردم را به واقعیت های درون وزارت صمت پیوند بزنیم و واقعیت‌هایی را که در وزارت صمت پیگیری می‌شود به درستی به افکار عمومی منتقل کنیم.

منبع: ایرنا

آخرین اخبار خودرو را از صفحه خودرو دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    شرکت لگن سازی سایپا،بنظرم این بیشتر برازندشه،تا خودرو سازی!

  • سلطان...

    وزیر دروغگو شما چند ماه پیش هم گفتین تا دو هفته اینده برنامه وزارت صمت در باره خودرو اعلام میشه این قولت هم مثل همونه ..

  • ناشناس

    وزیر دولت عدالت محور ، اصولگرای ،قانون گرای و… با کدام‌محور عدالت ، اصول و قانون … نرخ خودرو در سال۱۴۰۰ باید ۳۳ ٪ گران شود اما پیش پرداخت یکساله من فاقد نرخ تورم یا ۶٪ سود باشد ؟
    روزه سکوت نگیرید ، حق الناس کرده اید ، جوابگو باشید .

  • ناشناس

    رانتشون از زیانشونو بدهیشون زده جلو

  • ملک منصور

    زیانها اگر صحت داشته باشد مربوط به عدم مدیریت ، رانت خواری ، حقوق های نامتعارف ، نیروی انسانی مازاد و سفارشی ، سطح تکنولوژی ساخت پایین است ، تعطیل کنید این کارگاههای مولد ارایه مرگ را ، ملت ایران در رهن و اجاره عده ای قلیل نیست که میخواهند از جیب سایر مردم نان بخورند ، انحصار در دنیای امروز معنی ندارد ، هرکس توان رقابت ندارد باید حذف شود .

  • ناشناس

    عمرمان تمام شد این درشرکت درست نشد

  • مالباخته

    خودرو سازهای ما فقط به فکرچاپیدن بازار داخل بودن وهمین مسله باعث شد که اصلا به فکر صادرات و توسعه شرکت نباشن عوض کردن یک بازار چند صد ملیونی با یک بازار ۸۰ملیونی حماقت محض هستش خودرو سازی ما بیش از ۷۰سال قدمت داره اما جایگاه ما کجا و جایگاه ژاپن و المان و کره کجاست .

  • ناشناس

    تحول خوبی بود از جیب مشتری برداشتید تو جیب خودروساز گذاشتید، واقعا چاره اندیشی خوبی برای ریخت وپاش صنعت خودروسازی است من بودم شما وزیر صمت جهان می کردم

  • ناشناس

    تحول را از ژاپن یاد بگیرید در یک روز ۱۵ خودروی برقی رو برای تولید میگه اونوقت یکی داشتیم میخواستیم تولید کنیم گفتن استاندارد ندارد و۰۰۰۰ بعد بگید پراید استانداردش کجاست اخر ۰۰۰۰۰

  • امیر

    تحول خودرو فقط با خصوصی سازی و واردات خودرو صورت می‌گیرد بحث تمام